Transciever

• Trådstartare Trådstartare syd
  • Start datum Start datum

syd

Ny medlem
Transciever
Hej!

Nån som vet om Barryvoxen har utvecklats nåt sedan 01?
Har hittat en,men vet inte om det är bättre att satsa på en nyare modell.
Undrar också om BCAs Tracker och Barryvox har samma funktioner,eller om den ena är att föredra?

Tacksam för svar / Johan Söder

Transciever
Hej,
Jag har väl inte så mycket värst att svara dej. Jag vet inte om det är några skillnader mellan 01 och 04 Barryvox (vilket du egentligen ville veta). De två väsentligaste skillnaderna mellan Tracker och Barryoxen har jag för mej är: 1. Trackern använder sej inte av någon analog sökning i början av "sekundärsökningsläget" (en antenn) och gör att den får en kortare räckvid än Barryvoxen (som använder en antenn i början och slår över till två antenner och därefter visar riktning). 2. Det finns manuella inställningar på Barryvoxen som kan var till fördel faktiskt. 3. För ett par år sedan hade Trackern klart högre ljud än Barryvoxen (vet inte om det är förbättrat till senare modell av Barryvoxen).

Om du är ute efter en digital/direktionell transiever så skulle jag ävet titta på Ortovox x1 av årets modell. De har förbättrat den ytterligare till i år med att sätta till ytterligare en processor och förbättrat någon beräkningsalgoritm.

Titta mer på: http://www.couloirmag.com/mfgs/ortovox/ortovox_x1_rvu.htm . Denna sida har även ett forum där jag tycker du ska lämna samma fråga som du gjort här.

Själv har jag en Ortovox m2 (men skulle jag köpa en ny idag skulle jag titta extra på senaste Ortovox x1 innan jag bestämde mej för en Ortovox m2)

PS: Bystedts påpekande direkt under är bra!

/Hans

Transciever
Jag gick en lavinkurs i helgen i Engelberg tillsammans med några
kompisar och guiden gick igenom olika märkens skillnader.
Största skillnaden mellan Tracker och Barryvox som vi fick lära oss
var att Tracker har en funktion som gör att vid en multibegravning
så slår man om till ett speciellt läge som utesluter det först hittade
offret. På Barryvox måste man stänga av den sändande
trancievern så den inte stör.

.m

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp