Transiver i Whistler

Zevs

Ny medlem
Transiver i Whistler
Är det ett måste med trensiver eller räcker det med att hyra de gånger man åker med guide. Är det lätt att komma åt offpisten på egen hand, därav bör man jämt ha en tranciver på sig, eller är det mesta åkning inom "säkrade" områden. Jag kan inte bestämma mig om jag skall lägga 3500 på en egen eller om jag skall nöja mig med att hyra de gånger det behövs. Jag klarar mig utan svar som: man skall alltid ha en tranciver på sig, från prylgalna cam freaks. Ser fram mot svar från åkare som faktisk varit i Whistler.

Mvh
Zevs

Transiver i Whistler
Det finns väldigt mycket "in bound" OP men ännu mer utanför när jag bummade där var det ingen som åkte med guide fast jag vet att det finns (extremely canadian "skidskola"). Det ska inte vara några problem att hitta några andra att åka med och eftersom du inte vet var de tänkt åka kan det vara bra att ha med en egen sändare(det är ju lite tungt att åka ner till byn för att hyra när de andra duckar under repen och får åka freshies, för de försvinner fort!)

Transiver i Whistler
hur länge ska du vara där och med vem åker du och vad är din tidigare åkvana osv?

Transiver i Whistler
Tjena!
Bara ett litet tips.
Såg att sportsnet.se säljer Ortovox F1 Focus för 2095.
Det är visserligen en analog transceiver men den fungerar helt OK.

Avundsjuk

Transiver i Whistler
Om du ska köra offpist med ett annat gäng och de har transcievers så blir de nog rätt pinsamt om du inte har någon. Eller så får du inte ens åka med dem. Köp en transciever, den kan man ha länge. Glöm inte att köpa spade också.

Men Whistler har ju bra pister och grymma funparks så om du bara kommer att hålla till där så är det ju inga problem.

Tillbaka
Topp