Trasig platta på sth12! hjälp!

schweet

Ny medlem
vet inte riktigt om detta är en sth12 bindning men den ser likadan ut och det är salomon..

"Plattan" på mina salomon bindningar som ja köpte av en kompis för 150kr är trasig. (som ni ser på bilden)

Någon som vet vart man kan få tag på en ny platta?

sen har jag en till fråga.. Är det någon skillnad på rossignol scratch 120 och rossignol freeski 120?

exakt samma hände mig, jag tror jag mailade salomons kundservice med lite bilder och då skickade de nya plattor till närmaste återförsäljare av salomon.
sjukt bra kundservice!

vet inte vilken mail det var nu i efterhand, men leta på deras hemsida så hittar du nog något! =)

Samma hände även mig på ett par gamla sth12, eller om det var 14! Jag orkade inte fixa nån ny platta så körde med epoxylim, funkade bra. Kan vara så att min spricka låg nån cm fram eller bak, din verkar hamnat rätt i skruvhålet? Om du inte får tag på nån platta kan du testa smälta ihop det igen, eller epoxylim + bricka under skruvhuvudet så plattan trycks mot skidan... men då måste du ha längre skruv och kan bli knepigt att få rätt längd så den inte går för långt in i skidan.

Tillbaka
Topp