Trasiga Raceskidor

• Trådstartare Trådstartare TintinB
  • Start datum Start datum
T

TintinB

Guest
Trasiga Raceskidor
Hejsan! Nu är det tyvvär så att mina Rossignol Hero Fis Sl med 12 m radie har delat på sig och jag är därför i desperat behov efter ett par nya slalomskidor som är så lika mina förra som möjligt. Jag kan tyvvär inte köpa nya likadana pga regeländringar i FIS så säljs som inte längre. Så dom två alternativen jag har är dom nya Rossignol Hero Fis sl med 13 m radie 157cm långa, eller Atomic Redster S9 FIS W.
Finns det någon som har erfarenhet av dom här skidorna? Hur hårda dom är? Hur dom beter sig osv så är jag väldigt tacksam för all information jag kan få!

Senast redigerad av en moderator:
Trasiga Raceskidor
Atomicen FIS SL kan du få i olika styvhet. Säkert Rossen (eller Dynastar som är samma) också. Atomic samma som Salomon (har ett par S-Lab FIS 165 cm i mjuk flex) och det står skrivet med spritpenna på tailen, två nummer, mina står det 38/28 på=mjuk flex.
Har inte åkt på dam-varianterna, så kan tyvärr inte ge någon feedback på känslan. Dottern har kört Elan sedan Fischer sedan Ross och tycker bäst om Ross. Flera klubbkompisar på Atomic/Salomon. Smaksak. Båda bra skidor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp