Trick namn

Berggrund

Ny medlem
Trick namn
Jag har ett problem när jag läser detta forum. Jag har nämligen inte en aning om vad hälften av alla dessa trick namn betyder och hur dem går till. Jag menar misty, rodeo, älgen... o.s.v säger mig absolut ingenting.

Min fråga är helt enkelt om det finns någon förteckning över alla olika trick på nätet eller om någon skulle kunna skicka över en förklaring på olika trick till mig?

Trick namn
älgen är jävligt ful , hahah :D:D

kör spread eagle med benen , (håll isär dom så mycket som du kan åt sidorna)
sätt upp händerna som du håller stavarna i på huvvet så dom bildar ett liknande horn

Trick namn
kan nån förklara vad en bio är, har länge undrat och jag välkomnar gärna lustiga svar med att det är där man tittar på film. Nämen seriöst vad är det för skruv på en bio 9 t ex?

Trick namn
Robbott sa:
kan nån förklara vad en bio är, har länge undrat och jag välkomnar gärna lustiga svar med att det är där man tittar på film. Nämen seriöst vad är det för skruv på en bio 9 t ex?
bio e som cork fast framåt och 9a e 900 alltså 2,5varv

Trick namn
Jag fattar inte varför ni klagar på älgen det är ju det skönaste tricket man kan lägga speciellt om man har hög fart så man nästan flyger baklänges av vindmotståndet.

För er som inte vet vad älgen är så kan jag berätta att det går ut på att man särar på benen så mycket man kan och sedan sätter stavarna som horn på skallen.
Detta är kanske det lättaste tricket man kan lägga!

Trick namn
Skillnaden ligger i hur mkt man inverterar, alltså går mot en volt

såhär kan man gämföra:

Exempel: Frontflip = Backflip (då är de alltså raka motsatsen^^)

Cork = Bio

Deespin = Misty

Trick namn
jeppenator sa:
Skillnaden ligger i hur mkt man inverterar, alltså går mot en volt

såhär kan man gämföra:

Exempel: Frontflip = Backflip (då är de alltså raka motsatsen^^)

Cork = Bio

Deespin = Misty
deespin och misty behöver väl inte vara "motsatser"
det beror väl på hur man gör mistyn eller??

Trick namn
kan inte syftet med denna tråd bli att alla som vill kan lägga in en bild/film på när man gör ett trick man är bra på och sedan skriva vad exakt det är och hur det görs. som ett fritt trick-tips-lexikon!
hur låter det???

//faceplant

Trick namn
face-plant sa:
kan inte syftet med denna tråd bli att alla som vill kan lägga in en bild/film på när man gör ett trick man är bra på och sedan skriva vad exakt det är och hur det görs. som ett fritt trick-tips-lexikon!
hur låter det???

//faceplant
Det låter som en bra idé men man kan ju kanske göra en ny tråd med bara bilder redan från början. Men gör ingen ny tråd innan du har kollat omdet finns en annan sådan tråd.

Trick namn
SammeTheMan sa:
face-plant sa:
hur låter det???

//faceplant
Det låter som en bra idé men man kan ju kanske göra en ny tråd med bara bilder redan från början. Men gör ingen ny tråd innan du har kollat omdet finns en annan sådan tråd.
har kollat och jag hittar iallafall inga sådana trådar. men innan en sådan tråd startas, är det några som tänker skicka inte tips??

Senast ändrad:
Trick namn
face-plant sa:
SammeTheMan sa:
face-plant sa:
hur låter det???

//faceplant
har kollat och jag hittar iallafall inga sådana trådar. men innan en sådan tråd startas, är det några som tänker skicka inte tips??
Jag har inte planerat att lägga in några än i alla fall men vi får se det kanske blir något lite senare i vinter men du kan ju vänta med att göra en sådan tråd tills du själv har något att lägga ut :)

Trick namn
haha.. ecakt varför tog någon upp de palla ,, han som skrev de har ju avlidit redan !

Trick namn
Landahl sa:
jeppenator sa:
men de finns väl bara 1 sätt att göra misty? annars äre väl inte misty?
men man kan ju göra den både som en framåtvolt med en 180 och en sidovolt med 180
misty är en sne framåtvolt med skruv

för övrigt stavas DEESPIN D-Spin eftersom mike douglas uppfann den, därav Douglas spin :)

Senast redigerad av en moderator:
Trick namn
Trick namn
Trick namn
okej då vet jag skillnaden mellan misty och bio. Har dock ytterligare en fråga om underflip, e det som rodeo fast med framåt rotation istället? Alltså kan man göra underflip 720, 900 etc som fungerar på samma sätt som rodeo 7or och 9or, fast framåt dårååååå ehehheh.

Vill inte säga fel för det blir så himmla PINSAMT!!!1111!! hej då :$

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp