Trick!

freeride_nu

Aktiv medlem
Trick!
Tänkte höra om det är någon "new school" åkare därute i snöyran som kan tipsa mig om lite coola skidtrick. Har lärt mig några men de känns rätt tråkiga nu. Vore tacksam för svar om hur jag blir kung i big jumpet...

Trick!
Hallå Micke! Läste att du var lite sugen på bigjump-tips. Jag har ett jävligt bra tips till dig. Safta på med fart utav bara helvete. Ju mer fart ju högre hopp desto lättare att hinna göra det man vill.
Enkelt men effektivt!

Trick!
Efter att ha åkt mestadels bräda de 5 senaste vintrarna och efter det gick över till skidor igen så har jag själv satt ihop några trick som jag inte vet om jag är ensam om, men jag har inte snott dem från nån annan iallafall. Ett rätt lätt trick är att dra upp benen mot kroppen och vrida skidorna cirka 45 grader och därifrån tveaka ut skidorna framåt/uppåt. Ett snowboardinspirerat hopp som min bror iallafall sa såg ball ut. Har inte sett själv hur det ser ut från marken. Ett annat är att dra upp benen mot kroppen och graba under skidorna(vid bindningarna) med båda händerna, spräck inte brallorna bara. Ett trick som min bror kör med rätt mycket går till på det här sättet: Sparka ut med valfritt ben framåt/sidan. Graba samtidigt tag i den skidan under bindningen. Sträck ut benet så det blir rakt i luften. Håll kvar armen. Det andra benet låter du hänga på samma ställe hela tiden. Rakt ner alltså.

En sak till, jag tycker helikopter rockar hårt fortfarande men nu måste man visst kalla den för 360 för annars förstår inga småungar vad det är för nåt.

Ps. Vad är new school för något? Daffy & spread? Nä dem är ju kung. ;) Ds.

Glömde säga en sak, MONOSKI rockar stenhårt :) MONOSKI är obligatorisk utrustning till alla dessa tricktips :)

Trick!
Tack för tipsen. Måste jag pröva imorgon. Den där när man drar upp skidorna rakt upp i 45 graders vinkel låter schysst!

P.S "New school" är vad man kallar den nya sortens skidåknig med lite mer inveklade och fräscha trick (typ grabs). D.S

Trick!
Det där med trix är ju litet knepigt ibland. Därför har jag ett tips: Improvisera. Typ kasta dig framåt i uthoppet och spinn litet har du tur grejjar du landningen och du har gjort nåt fett som är svårt att sätta namn på.

Trick!
det är bara att ta vanliga trick och antingen tweeka lite extra eller lägga på en 360.
Eller så kan du göra som jag, skit i alla svåra teknik trick och satsa fett på vanliga trick istället.
min favorit är zud lookback.
hoppa högt, ta tag i skidspetsen och titta bakåt på brudarna i liften.
detta trick behöver dock höjd för att du skall hinna titta backåt.
testa att bara göra vanliga mutes så högt du kan. sedan är det bara att glänsa!!!
LAdda fett i år!
MVH /olof

Trick!
När det kommer till att göra trick gäller endast följande: fart och mer fart.
Har man inte fart kan inte hoppa. (logiskt)
Några trick du kan prova är väl kanske:
chrunch grab, mute grab, inverted mute grab, 360 mute grab m.m (mute grab är jävligt inne!)
Om det inte finns några kicks så är det bara att rippa på!!!

Svea

Trick!
Tänkte bara fråga Saucer Boy hur man gör en Crunch grab och hur en Inverterad Mute ser ut. Klarar "vanliga" muten lätt...

Har du sett Sick Sense föressten? Shane rippar med blades :)

Trick!
Du kan ju alltid pröva en trippel-wave. Ta mycket fart och ladda fett. Precis innan uthoppet lutar du dig bakåt rejält och hamnar på så sätt ordentligt i baksätet. Enda sättet att reda ut situationen blir att veva ner rutorna några varv - Trippel-Wave!

Trick!
Jag testade ett trick som varken var tufft eller new-school i går. En faceplant i pipens botten. Den vurpan sög rejält. Jag såg dubbelt efteråt. Blev lite farligt när jag sedan åkte hem i bilen. Blev lätt att man vinglade lite på vägen.

Trick!
Rövraketen är alltid inne!!! Old schooler New Schooler is da posse, typ!
Rövraketen går till så att du laddar riktigt, riktigt, riktigt fett i det största hoppet. I luften kör du upp stavarna i röven (svårt i början men bör går lättare efter ett par ggr) Prova inte titta på brudarna i liften de brukar inte uppskatta dessa extremhopp!

skojja ba mute grab är slickt!!!

Trick!
Vad skööönt..

Äntligen hör man att någon byter tillbaka till skidor från snowboard. Annars brukar man mest höra om svikare som gör tvärt om. Alltså rockar skidåkningen fortfarande. Det tycker i varje fall Jag...

Trick!
I går provade jag zudlookback i ett fett tablejump men måste ha haft för lite fart iaf. För jag kände mig som en kråka just innan jag landade på röven! Jag tror att det var för lite brudar i liften för att det skulle funka! ;)

Trick!
Ja du kan förrsöka med att åka baklänges in i hoppet. Förmodligen mycket svårt men när det sitter är då ju något att stila med.
Tips det finns skidor med lite uppböjda bakdelar(tail).

Trick!
Undrar bara vad crunch grab och inverted mute grab e för något och hur man gör dem?
Vill också säga att ni som e säkra på 360
och vill testa 720 men inte vet om ni kommer runt så bygg ett skönt hopp eller om ni tar ett skönt big jump(nästan ännu bättre)
ok gör det Jag trodde att det skulle bli svårare än vad det var. Har ni mjuk landning så testa det....
Skidor och puckel rules.

Trick!
En chrunch grab är en spread eagle med ett stadigt tag om gurkan och dess bihang. Mycket trevligt när det kliar. En inverted mute är en mute med backflip. Se sick sense.

Trick!
En Zud lookback gör du genom att hoppa upp i luften och föra fram skidorna framför dig med spetsarna rakt upp. Sen grabar du ena skidspetsen med handen och tittar samidigt bakåt till alla brädåkare som sitter och röker framför hoppet.

Crunch Grab = Nut Grab = du gör en spread och grabar samtidigt "nötterna".

Inverted Mute Grab = Bakåtvolt med mutegrab.

Hang Loose!

Trick!
lite ballt med en tråd från 98 iofs <_<
Och varför är det alltid någon som klagar på folk som svarar på gamla trådar?

Trick!
han har inte svarat på sin egne fråga. Jag tror det typ är att det är gamla användarkonton som inte har använts på länge så dom har tagits bort. Då kanske dom döps om till freeride_nu
hehe.. "tips, de finns skidor me uppböjda bakdelar" :P man märkar att det är ett gammalt inlägg

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp