Tricktips-tråden! (för brädåkare)

andreTrapp

Ny medlem
Tja!

Kom på för ett tag sedan att det inte finns någon tricktips funktion på Freeride(för snowboardåkande), och det verkar tyvärr som om det inte kommer up någon heller, så jag startar därför en tricktips-tråd...

Meningen med tråden är att slippa alla "hjälp med 360" trådar och liknande, och få den mesta infon samlad på ett ställe, så att den blir lättare att hitta...

Ni som känner att ni kan; varsegoda och ge tips! Ni som behöver hjälp; skriv gärna vad ni vill lära er så fixar nån fram tips :)

*Skriv gärna allt samlat istället för att lägga in små kommentarer hela tiden.
*Börja gärna med lättare trick, 360, 360 med grab osv...

Så ni som behöver hjälp med ett trick bara att skriva!

Om ni vill ha "tricktips" kan ni köpa/ladda hem filmen jumping with jussi, där får du lära dej att hoppa från straight airs till cab 9:or så det är en bra film om du vill lära dej nya snurrar.

joo det var ju ett sorts tips :P
kan tillägga att jag har filmen, och jag tycker det mest är samma snack hela tiden... inge speciellt liksom...

Jeremy jones kör en liknande film fast med rails/boxar. mycket basic men ändå rätt bra saker att tänka på.
jibbing with jeremy . . eller liknande heter den

Det finns ju tusen olika tricktips filmer.. alla de större snowboardtidingarna har ju en egen, som brukar uppdateras med jämna mellanrum. Annars är ju mitt generella tips att för att göra ett mer avancerat trick tex. snurra mer, så är det lättare att hoppa högre och längre än att snurra fortare.

sant. kom precis på att på www.transworldsnowboarding.com har dom rätt mycket olika videor med tips. uppdateras ofta

boardzalkin sa:
ngn som kört bs cork 5?
ere svårt lr?
Om det är svårt?
Är väll upp till dig, det är ju inte svårt om man är säker på bs 9or och feta frontrolls innan man provar på bs cork.
Men om du kan bs 360 och du ska testa bs cork 5, Då kan det vara en aning avancerat.

trapp91 sa:
boardzalkin sa:
ngn som kört bs cork 5?
ere svårt lr?
hur bra kan du tricket annars? kan du det på studsmatta och på marken, eller har du aldrig gjort det innan??
Kan du dina bs snurrar så är det sjukt enkelt. Corken/Inverteringen kommer nästan att komma automatiskt när du skär, om inte så kan det hjälpa att dra rotationen ner mot tailen.

Skillnaden på att göra en vanlig bs 5 och en inverterad bs 5 är inte stor alls. Själv tycker jag att det är enklare att sätta snurrarna om man inverterar den lite och famför allt snyggare.

Senast ändrad:
nån som har tips på rodeo 540??
har inga problem med 540, backroll eller backflip eller nåt.
men det blir bara backroll när jag föröker :S

jag tycker ifs att guiden för skidor duger bra.. samma basics liksom? :)

svårare tricken skiljer väl sig lite dock

Tillbaka
Topp