tricktips

freeride_nu

Aktiv medlem
tricktips
tja... undrar om du finns nån hopp kung (på skidor)här som kunde hjälpa mig lite grann..
Rodeo: hmm, jag kommer alltid runt och har alltid landat på skidorna... men jag har ingen koll på vad jag gör.. nån som har en aning om vad man ska tänka på?
Sidoflip: Landar alltid på magen efter en snurr på 90 grader.. vad tänka på?
Backflip: Hur håller man dem och får den där snygga svanken?
tack på förhand för hjälpen..

tricktips
kolla efter landningen... äre enda jag har att säjja.. du måste bestämma dej för att verkligen flippa på sideflippen... dra upp ena armen, kasta den åt sidan och dra ihop bena lite för att snabba upp rotationen...

backflipp.... kan ja inte ens i BJ... *hhehe* ciao

tricktips
Vi börjar med det som jag började med : backflip. Mycket enkelt hopp . gäller bara att våga hålla kvar huvudet "Nästan alla hopp styr man med huvudet" Mina första backflipps gjorde jag på ett ganska brant hopp nästan i en Qp . där man flög kanske 2meter upp och två meter långt. Det känndes enklast då för då behövdes det inte så mycket fart.. Och kom i håg .. Titta bakåt tills du ser landningen .. börja i simmhall om du känner dej osäker.

side flipp.. Collt hopp ett av de enklaste jag vet.. som en back f men jag lutar mej bara lite eller mycket åt vänster bakåt i uthoppet .. börja med lite.. sen är det bara att vänta ut landningen .. mycket härligt hopp ..

Rodeo gör en sideflipp , efter den så vrid bara till 180 grader för en rodeo540 eller 360 g för en rodeo 5.

Jag tycker det e lättast å snurra när side f e nästan avklarad .. men smaken e som..
kommihåg , ta det bara lungt i sideflippen annars e det lätt att överrotera och göra en ofrivillig rodeo i stället..

tricktips
Inte ett skit... man skriver bara 5 för att det är jobbigt att skriva 540..! Helt enkelt...
exempel: 1=180 3=360 10=1080 och sååå vidare..!

//JOhan
www.jst.nu

tricktips
...skönt att vi är överens! Det är bara det att jag då inte fattar tricktipset ovan. sideflipp 180 = rodeo 540, men sideflipp 360 = rodeo 5?

You lost me there... ;-)

Ride on!

Tillbaka
Topp