trippel sidovolt på red bull big air

fakiedropdude

Ny medlem
ere sant att LInus Lagnestig gjorde en trippel sidovolt på Red bull big air????
det måste ju vara ett världsklass oldschool-freestylehopp och killen e bara 14 bast!!!!!!!!!!!!!!!

Näe det har jag svårt att tro, ja så i alla fall inte att han gjorde det...
Men han drog väll en 1080 i alla fall, det är ju inte så dåligt det heller....
Förresten så tror jag inte att det är någon som har gjort trippel lincoln loop faktiskt....

//Johan...

det står på roc-sports hemsida att han gjorde en
rodeo 1080, "en helsjuk trevarvs volt åt sidan". nu är ju iochförsig en rodeo 1080 en sidovolt med dubbel skruv och inte trippel sidovolt men dom har väl sett vad dom sett, och sen döpt det fel.
men ser man på filmerna från tävlingen e där ju ingen trippel sidovolt med...

öhhh. vänta lite nu, han gjorde väll en vanlig 1080 även om den blev lite inverterad, men den kan väll knappast klassas som rodeo eller sideflip....
Föresten ett annat hopp som jag har lagt märke till är någons (kommer inte ihåg namn) som gör en "switch 1080 japan air" men överallt där jag har kollat och sett så säger dom att han gör en switch 720, men visst gör han en 1080 ändå...?
Nån som tycker annat?

Det var en helt vanlig 1080 av en ovanlig 14-åring. Kankse lite inverterad om man tittade noga, med garanterad krasch i slutet och därefter stående ovationer.

>> RR <<

tror e han som kom tvåa(patton ellet något liknande) som gjorde switch 1080 japan air(ere inte en loukang förresten höger skida-höger hand)
jag tycker också att kommentatorn säger 720 och inte 1080 men,men.

vem e de som gjorde 1080 korkskruv då(svensk e han)

jo, lui kang heter det väl när man grabbar höger skida med höger hand eller tvärtom, på det som sändes på ztv för ett tag sen så säger dom fakie 720 lui kang, men kan man räkna till mer än 3 så är det 3 varv han snurrar
var det nån svensk som gjorde en 1080 korkskruv? vet att amerikanen heat ordway, tror det stavas så, gjorde det och en
d-spin 720

han säger väl att "han gjorde en 1080 korkskruv..."
och han som säger det är väl nån från rocsport, antar att han syftar på den där amerikanen som man får se nästan direkt efter sätta en 1080 korkskruv.
Eller har jag fel då?

haha, drar upp en tråd som har 5 år på nacken :D vem är lnus lagnestig? om snubben var 14 och drog rodeo10 2001 borde han vara känd någonstans.

ja undrar det med han har ju helt försvunnit har han slutat åka skis eller? han va ascoolt lite mullig typ som jag kommer ihåg han.. han är ju med i Tee-time när han hoppar Qp

Här är alla som har tänt ett ljus för de drabbade i flodvågskatastrofen.

Så står det... jag brukar ju ha för vana att läsa rubriken innan själva brödtexten... brukar inte ni?? Alltså har han tänt ett ljus, inte dött....

sen så är det ju ungefär 150 pers på varje sida... ta de gånger 853. (så många sidor finns det) då får ni svaret: 127 950... och jag tror inte att de va riktigt så många svenskar som dog i tsunamin....... ...

fast jag börjar tveka:S.
e han död lr ej? isf känner jag mig annhörig och blir rörd allvarligt. freeride är som en ända stor familj.
känns oroligt

2265_linus.jpg

2410_hang.jpg

här har vi killen i action

Linus Lagnestig
Mobil 070-6247286
Flöjtslingan 14, 982 35 GÄLLIVARE
Uppgift från mobiloperatör. Läs mer

ifall nån är sugen på att ringa?

Tillbaka