Tröja med rygg-, armbågs- och axelskydd?

Niiiicke

Medlem
Funderar lite på en tröja som har både ryggskydd, armbågsskydd och eventuellt även axelskydd. Någon som vet om det är varmt att bära en sån tröja speciellt på våren. Och är ryggskyddet tillräckligt långt på tröjan så att det skyddar hela ryggen? Någon som vet om ryggskyddet ska vara hårt eller mjukt?

Har någon några bra tips på märken och länkar så skriv de gärna.

har sett nån liknande tröja du beskriver från dainsese (stavning) vet dock ej vad den heter och det var inte direkt igår jag såg den i åka-skidor.

Ska alltså ha skydden när jag åker snowboard!

NP_Sweden sa:
Funderar lite på en tröja som har både ryggskydd, armbågsskydd och eventuellt även axelskydd. Någon som vet om det är varmt att bära en sån tröja speciellt på våren. Och är ryggskyddet tillräckligt långt på tröjan så att det skyddar hela ryggen? Någon som vet om ryggskyddet ska vara hårt eller mjukt?

Har någon några bra tips på märken och länkar så skriv de gärna.

hum låter nätan som att du letar efter ett ryggby skydd...

räcker de inte med vanlig ryggplatta?

om du landar fel i backen lär inte ett armbågs skydd hjälpa så förbaskat mycket vad jag kan tänka mig iaf...

men vuxna människa var inte en sån kärring köp en ryggplatta och använd hjälm så klarar du dig fint !

Haha, är jag kärring nu också. Slog i armbågen riktigt hårt när jag åkte bräda i juldagarna och tänkte att det skulle vara skönt med skydd men det kanske bara blir klumpigt.

lassiter sa:
men vuxna människa var inte en sån kärring köp en ryggplatta och använd hjälm så klarar du dig fint !

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp