Trysil??

Skarre

Ny medlem
Trysil??
Hallå

Tänkte testa Trysil i år. Är det någon som har tips på åkning, uteliv och annat som är värt att veta om stället? Det ska tydligen vara helt ok offpist har jag hört, någon som vet något mer om det?

För övrigt vill jag bara önska samtliga härinne en riktigt kalll och puderrik vinter (det har ju börjat bra, vem vet, kanske kan till och med Hammarbybacken ha öppet i år...)

Trysil??
Hej! Trysil är helt klart bättre än bland annat Idre och Stöten. Mitt tips till dig: Prova all backar samt åk offpist. Jag kan rekomendera att ansluta dig till gruppen som äter frukost tillsammans och åker i backarna innan liften är öppen för allmännheten; tror det är torsdagar. Anmälan gör du i liftkassorna. Var faktiskt inte på afterski då vi bodde lite avlägset. Maten i backarna är inget att hurra för.
Ha en skön åkning!

Trysil??
Hej!
Jag har varit i Trysil nagra ganger och ger garna nagra tips som kanske kan vara till anvandning!
Min bild av Trysil ar det stora, mycket fint skotta berget som har det mest som erbjuds av ett Nordiskt fjall.

Stallen man kan ata pa och ocksa fa lite alpkansla ar det lilla Knettsetra, dar finns restaurang och vaffelstuga mitt i backen precis som det ska vara. Annars ar det helt okey i Skihytta ocksa, langst bort i systemet.

Bra pister finns manga, den sk. tvakilometersbacken ar hyfsat lang men ganska flack. I Hogega finns branta bra pister som varirerar mellan valdigt bra pistade och ganska daliga vissa dagar. Trysil ar det anda berget som ar sa stort i narheten vilket gor att det kan blasa ganska mycket men berget har liftar pa nastan alla sidor sa det finns alltid nagonstand dar det ar lungnare.

En bra Offpistrepa, om du har tur, finns ocksa langst bort i systemet. Ta liften fran skihytta upp, parallellen tror jag, fortsatt med nasta lift upp till toppen av Trysilfjallet. Ga av at vanster, dar ligger en bla backe som ar den sista backen at detta hall och runt den men framfor allt hoger om den, ovanifran sett, finns ofta bra mojligheter till OffPist. Aven om du hopppar av efter forsta liften och tar vanster sa kan du ocksa aka en bit bra puder.
Om du kan tanka dig att traska en liten bit sa finns ett annu battre stalle om du tar samma lift fran Skihytta och upp gar av at hoger den har gangen och aker ner- och sen upp pa toppen sa du kommer upp ovanfor Fjellekspressen-liften. Dar kan du pumpa valdigt skont anda ner till dar man gar av Fjallekspressen om du har tur och det inte ar skare, kan det vara ibland. Den repan har ett par ar varit valdigt bra!
Om du ar ute efter annu brantare akning, sa ar det uppifran toppen av Hogega i sa fall, ta Svart"n upp och dra ner sen bredvid pisten ner igen. Ar dock mycket klippor och sten dar sa se till att det finns tillrackligt med sno. Samt ocksa att du inte slutar i skogen nagonstans for dar ligger inte liftarna sa tatt.
Lite klurigt att forklara ibland men kolla pa pistkartan, det finns en bra pa www.trysil.com.

Nar de galler AfterSki sa finns det olika stallen i botten pa de flesta stora liftar. Fondykvallen pa Knettsetra rekomenderas varmt ocksa.

Fraga garna om det ar nagonting annat!
Ha det kul i snon!
/Andreas

Trysil??
Lyssna noga. Jag har varit i trysil sen jag gick i trean. Jag har testat varenda hopp i hela systemet, vilket betyder att jag hittar i trysil bättre än vad jag gör i min egen ficka. Ok, nästan i varje fall.
Men om du är ute efter bra offpist så vet du vem som hittar.
Det finns ett ställe alltså. Du kan omöjligt hitta dit utan karta.
Jag vet exakt hur man kommer dit men det är svårt att förklara.
Jag lovar att det är den absolut bästa offpisten i trysil som bara går ihop med ett ord, Paradise.
Jag tänker inte förklara nu, eftersom du kanske inte känner dig intresserad. Men om det är fallet så är det bara att fråga efter vägen på min sida. Jag svarar!

Trysil??
Nei, nei, nei!

Ikke dra til Trysil!!!!! Bakkene er kjedelige og lite off-piste! Trysil er rett og slett fantastisk mye overvurdert. Jeg kan remse opp en håndfull plasser i Norge som er ufattelig mye bedre. Oppdal, Hemsedal, Narvik....! After skien er overbefolket med "wannabies".
Tenk deg om før du drar ditt! Har du derimot 3 unger og fru. kan nok Trysil tilfredstille deg. Den ene store big jumpen er ofte stengt! Skiparken er lang, men små og dårlige kickere!

Du er herved advart!

Bruk 2000,- på flybillett og dra til Narvik. Genuin plass med scandinavias beste off-piste. Riksgränsen ligger noen mil fra Narvik.

Jeg kommer ikke fra Narvik og har vært på de fleste stedene i nord og øst Norge. Styr unna Trysil!!!!!!!!!

Skip

Tillbaka
Topp