Tugget för alla som ska till Val-thorens 09/10

Finns det något smidigt sätt att komma i kontakt med internet väl nere i Val Thorens? Något öppet trådlöst, internetcafé motsvarande?

Hey

Jag och fyra polare ska ner vecka 8. Vi kollade runt lite för att hitta en lovande skidresa i vinter, och Val Thorens såg väldigt lovande ut:)
Är det några särkilda mörka gränder och Afterski-hak man bör undvika eller utforska i byn? några särkilt härliga bergsresturanger med ovanligt god mat och dryck? Och framför allt något smultronställe med extra fin åkning (pist/offpist)?

Hojta till om ni ser någon Swedish Afterski-team:)

Mvh Majk!

framme! blev några åk igår, sen massa fix. nu har det dumpat hela natten och vi längtar efter mer svennebananer. Ring gärna om när ni är på plats. +33(0)646337688

om det är någon som vet nått boende som behöver fyllas ut så hör gärna av er!

Billigaste sättet att ta sig från geneve till val thorens i början av januari? Tåg, buss whatever?

Hej! Vi är två tjejer som tänkte åka ner i mitten av januari och stanna ett tag. Någon som vet ledigt boende? Vet att vi är sent ute men man kan ju alltid testa. Öppna för allt!
Får gärna maila på moen_karin@hotmail.com

söker boende 26 /12 -2/1 i val thorens för 2 män ( +40)Har ni nåt eller tips vg.ring 0706832995 Erik

Drar ner 1v efter nyår. Undrar om det är nån säsongare som vill tjäna lite extra pengar på att guida en dag. krav är att ha bra koll på offpist områden o självklart ha koll på utrustningen.

Jag kommer precis som wallin dra ner en vecka (kommer nu på lördag den 27:e) tillsammans med skolan.

Då det verkar som om vi har prickat in tajmingen ganska bra (någon decimeter lite då och då) är vi några stycken rutinerade åkare som skulle vilja hooka upp med några trevligare säsongare i utbyte mot några öl och nytt sällskap. Vi är ett ganska stort gäng som nog kommer märkas både på afterski och krogen, så om det börjar bli incestvarning bland säsongarna har ni def. chansen här! ;-) Jag kan även erbjuda teståkning av mina Lotusar om det finns någon prylnisse som är intresserad. Dock är de gamla och motsvarar inte alls de nya modellernas egenskaper...

Personligen så skulle jag gärna vilja åka med någon som kan visa lite hårdare åkning, gärna brantare med inslag av klippor och bra dropp, typ sånt som man själv kanske inte spanar in från liften. Om ni är oroliga för att dra runt på gapers så sätt en "lägsta nivå" på vad ni orkar med så kan jag försöka gallra lite utifrån det. Mig behöver ni inte oroa er för... ;-)

Med hopp om nya vänner,
C

Tja, jag har bokat flyg ner till Val T 27.3-3.4 i hoppet om att mina polare också skulle få billiga flyg..och nu börjar tiden rinna ut..

Råkar inte vara någon här som har en extra sovplats hela veckan och kan tänka sig att sälja den :)?

Är en 25 årig finne, med svenska som modersmål, och som för tillfället bor i danmark...
Så ifall någon vill ha en extra slant, samtidigt som den får festa med en finnjävel, meddela gärna!

//sebbe

Ingen som vill träffa lite nya skidåkare nästa vecka? Är Val Thorens-bummarna spritbummare hela bunten? Är ni rädda på att åka på pisk? ;-)

Tillbaka
Topp