Tune/detune Magne-Traction bräda?

Tune/detune Magne-Traction bräda?
Jag har en handslip från One Ball Jay som har en fil som är ca 7 cm lång. Den fungerar utmärkt och kommer "ner" i vågorna på stålkanterna utan problem. I övrigt använder jag en vanlig "bastard"-fil och en brynsten.
 
Tune/detune Magne-Traction bräda?
Aaah, det är ju Oneballjay som gjort Magne-Tool.
Finns de att få tag i hemma i Sverige?

Om inte, så borde vilken handslip som helst som är max 7 cm lång fungera, eller...?
Eller ska den kanske vara flexig för vågornas skull?
 
Tune/detune Magne-Traction bräda?
OBJ finns inte i Sverige, men jag har rätt bra kontakt med killarna. Jag kan säkert få hem ett gäng Magne Tools. Jag ska maila och fråga och återkommer i ämnet.
 
Tune/detune Magne-Traction bräda?
Fungerar inte en vanlig pro kantslip ? Där man kan ändra vinkeln på filen bl.a. När jag kör mina kanter så är det bara en kontaktyta på kanske 4-5 cm.

Kostar iofs 2000 pix :/
 
Tune/detune Magne-Traction bräda?
Har redan varit i kontakt med OBJ och besällt hem 20 Magne Tools. Jag borde ha dem inom en vecka eller två. PM:a mig ni som är intresserade.
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp