tungt att spänna pjäxorna?

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
I

IngemarH79

Guest
Pistskidor
Diskutera skidutrustning för: Pisten.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=484328424106&set=o.43410246810
Killen vill ha åsikter om sitt förlängningshandtag till pjäxspännen, Jag undrar vilka pjäxor han haft/har då jag haft ett par Technica i flexindex 140 och nu åker i ett par Atomic med flex 120 och aldrig tyckt att det varit svårt att knäppa pjäxorna. Men för de som köper fel pjäxor från början och måste spänna blodstopp för att foten ska sitta bra kan det vara något.

Senast ändrad:
Känns onödigt att starta en tråd om en tråd, be om att få låna den omtalade tråden eller bumpa den.

Måste man spänna fast foten med en massa kraft har man säkert valt fel pjäxa - helt korrekt.
Men det hindrar inte faktumet att det går att sälja och tjäna pengar på en sådan produkt. Rätt förpackning, design, pris och sen pressar man ut den i en serie med andra skidtillbehör - bingo!

Har jobbat till och från med att hitta pjäxor åt folk i flera år, och har märkt att människor som är överviktiga och/eller mindre rörliga har problem att nå och få bra moment när de ska spänna pjäxorna. Jag tror absolut produkten har sin målgrupp och praktiska nytta.

Jag hade sålt produkten i ett kit med ett skohorn för pjäxa. En glatt plastbit som man hänger på innerskons insida, över pjäxkanten. Då halkar hälen lättare i, och mindre kraft krävs för att komma i. Oerhört enkel pryl som kan tillverkas i ett enda plaststycke.

Snödjup

Tillbaka
Topp