ucpa i mars

sarai

Ny medlem
ucpa i mars
Hej!

Skulle behöva lite tips angående UCPA:)
Är 28 år och har åkt en del i alperna tidigare, men aldrig i de franska delarna! Nu när mitt skidresesällskap drog sig ur funderar jag på att åka ensam med ucpa.

Blir förmodligen v 9 eller någon vecka i mars. Någon annan som tänkt åka däromkring?
Tyvärr var soloveckan i Val Disere v10 fullbokad, men vad jag har förstått så åker en del ensamma utöver dessa veckor? Eller kan det vara värt att vänta till nästa solotillfälle v 13?

Jag har fastnat när läst lite för Valdi, Tignes och Serre Chevalier. Någon av dessa som kan rekommenderas? Hur är centrerna?

Tacksam för svar!
Mvh Sara

ucpa i mars
Jag har nog tänkt åka däromkring med nån gång. Har inte bokat nåt än då jag avvaktat pga snöbristen och ev. sällskap jag försökt övertyga att hänga med. Men som det ser ut nu så får jag nog åka själv.

Är öppen för att styra upp nåt. Bara att skicka PM om du tycker det låter intressant.

ucpa i mars
Är du någorlunda social är det inga problem att åka själv, speciellt inte efter det att ni har blivit indelad i grupper på måndagen.
Ska du åka sent kan det vara läge att satsa på någon ort som har möjlighet till skidåkning på högre höjder, typ Val D/Tignes eller Val T. Gillar du sol är annars Serre ett bra alternativ.
Val D har ett ganska slitet center (om det inte har renoverats nyligen?), Serre något fräschare och Tignes har jag aldrig bott på. Val T är väl det som är klart fräschast.

ucpa i mars
Hej Sarai,

Jag och två vänner vid namn Åsa och Sara skall åka till Serre Cheavlier v 10, så haka på den veckan?
Jag och Sara har tänkt åka Grand Traces och Åsa åker i en pistgrupp.
Skicka PM om du undrar något om Serre, har varit där tidigare med UCPA.

Mvh
Rikard

ucpa i mars
Hej,
Jag funderar också på att åka ensam med UCPA, fast då lutar det nog åt vecka 13. Om det blir vecka 13 för dig får du gärna höra av dig.

/Johan

ucpa i mars
Hejsan! Jag är också inne på att åka solo någonstans vecka 10, kan gärna åka med UCPA eller boka själv. Serre Chevalier skulle vara trevligt, jobbade där i somras :) Får man kanske hänga på något gäng?

//Ebba

ucpa i mars
Jag funderar nog på bara ski-eller snowboard heltid! Är lite sugen på toute neige med, men det finns inte så många tillfällen för snowboard vilket jag är bättre på än skidor.

ucpa i mars
Jag kommer åka Grande traces i Serre Chavilier v.10
Jag åker själv, men har några bekanta från förra året i Val thorans som kommer åka pistgrupp.

Förra året åkte jag med några kompisar, men hamnade inte i samma grupp som dem, det var absolut inget problem, man hittar nya vänner ganska fort när man åker med UCPA.

ucpa i mars
Okej, skönt att höra att det inte ska vara några problem att åka ensam. Jag fick semester v 10 och har nu också bokat till Serre Chavalier! Om någon mer vill haka skulle det såklart vara kul :)

ucpa i mars
Står i valet och kvalet mellan Chamonix och Argentière vecka 13. Kommer åka skidor heltid. Någon annan som ska dit?
Edit: Blev Chamonix vecka 13.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp