UCPA Soloresa v.10 Valdi

Malo

Ny medlem
UCPA Soloresa v.10 Valdi
Hej!

Jag är en 32-årig tjej som har på tok för få skidvänner. Funderade på att åka ner till Val d Isere med UCPA v. 10 på Soloresa. Någon annan som tänkt i de banorna? Skulle isf vara kul att mötas upp innan!

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Har du åkt med UCPA förrut? Brukar vara gott om solokvistar på deras resor så begränsa dig inte soloveckorna utan välj ort och grupp efter vad du vill göra. Resten löser sig garanterat på plats!

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Nä aldrig. Det låter ju bra, tack för tipset! Måste dock hålla mig till v. 10 i vilket fall :-)

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Som sagt, inga som helst problem att åka själv när som. Se dock till att inte åka samtidigt som seniorvecka. Gubbar (tanter?) snarkar nått djävulskt! Iofs bara marginelt bättre än att dela rum med festande 19-åringar som inte bangar för hemsläp till rummet.

F ö tänkte jag också testa solovecka i år pga att mina skidvänner drabbats av barn. Blir antingen v4 i serre, eller v10 i valdi. Eller båda.

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Åh, seniorvecka, den ska jag akta mig för, tack för tipset.
Drabbades dina kompisar av barn nyligen, eller har du kört soloresa innan?

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Jag har åkt solo några gånger tidigare. Inga problem att hitta folk att umgås med. Solovecka verkar vara en kul grej, men absolut inte nödvändigt.

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Hej!
Jag är 31 år och har också på tok för få skidvänner, eller i alla fall sånna som inte drabbats av barn ännu ;)
Jag funderar också på en soloresa med ucpa, men antingen v7 eller v13. Jag är inte en supererfaren åkare så jag funderar på att ta lektioner på hel- eller halvtid. Någon som har erfarenhet? Tänker mig att heltid kanske blir lite väl mycket, eller är det ett bra sätt att träffa folk?
Någon som har tankar om hur bussresan är?

UCPA Soloresa v.10 Valdi

@lady_v
Jag skulle nog säga att halvtid är just för de supererfarna som är supertaggade på att få egen åkning - eller för par på olika inbördes nivåer som vill få lite mysåkning.
Kör heltid, säger jag. Du kommer att åka tillsammans med folk på din egen nivå, det blir kul.

Bussresan är väl lite seg, men OK. Personligen pallar jag inte britsarna längre p.g.a. lite klaustrofobi, men jag brukar få låna guidesätet och sittsova, det funkar det också.

Vecka 7 är för övrigt sportlov, med därpå följande trängsel i backarna. Om inte vecka 13 är påsklov, kanske den är att föredra?

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Bra val att åka med UCPA om du åker själv. Jag var i samma situation en gång i tiden och åkte med UCPA. Där hittade jag skidvänner som jag fortfarande åker med. Själva grundfilosofin kring UCPA bygger på att folk ska träffas, umgås och hitta nya vänner som delar dina intressen. Väldigt lätt att hitta nya vänner, det faller sig naturligt om man själv är hyfsat social.

Hä är bar å åk! :)

UCPA Soloresa v.10 Valdi
UCPA är så klockrent för ensamresa att det känns lite fel att ta med polare när man åker med dem. Dock är hela grejen så bra att åka på vanlig skidresa hade varit väldigt mycket sämre.

UCPA Soloresa v.10 Valdi
lady_v sa:
Hej!
Jag är 31 år och har också på tok för få skidvänner, eller i alla fall sånna som inte drabbats av barn ännu ;)
Jag funderar också på en soloresa med ucpa, men antingen v7 eller v13. Jag är inte en supererfaren åkare så jag funderar på att ta lektioner på hel- eller halvtid. Någon som har erfarenhet? Tänker mig att heltid kanske blir lite väl mycket, eller är det ett bra sätt att träffa folk?
Någon som har tankar om hur bussresan är?
Hej, har du bestämt vilken vecka du ska åka?

UCPA Soloresa v.10 Valdi
Schoobang sa:
Som sagt, inga som helst problem att åka själv när som. Se dock till att inte åka samtidigt som seniorvecka. Gubbar (tanter?) snarkar nått djävulskt! Iofs bara marginelt bättre än att dela rum med festande 19-åringar som inte bangar för hemsläp till rummet.

F ö tänkte jag också testa solovecka i år pga att mina skidvänner drabbats av barn. Blir antingen v4 i serre, eller v10 i valdi. Eller båda.
Nääääeee. Alltså det har inte varit ont om snarkare på de icke-senior-resor jag gjort hittills. Herregud. Värst var jag plus 5 snarkare i ett rum. Överslafen jag sov i bokstavligen vibrerade av han under mig. Och sen vaknar snarkarna dagen efter och klagar på varandra... =)
Jag är fortfarande imponerad över att ha överlevt den veckan med förnuftet i behåll!!

UCPA Soloresa v.10 Valdi
pickpack sa:
Schoobang sa:

Nääääeee. Alltså det har inte varit ont om snarkare på de icke-senior-resor jag gjort hittills. Herregud. Värst var jag plus 5 snarkare i ett rum. Överslafen jag sov i bokstavligen vibrerade av han under mig. Och sen vaknar snarkarna dagen efter och klagar på varandra... =)
Jag är fortfarande imponerad över att ha överlevt den veckan med förnuftet i behåll!!
När jag var nere förra veckan lyckades en kille byta rum pga snarkande rumskamrater, hett tips!

UCPA Soloresa v.10 Valdi

@johang1 Nej, jag vet inte om det blir av. Bestämde mig för att köra en mini-backpacking på två veckor i norra thailand så osäker på hur långt pengarna räcker. Men om det blir så blir det v13

UCPA Soloresa v.10 Valdi
lady_v sa:
@johang1 Nej, jag vet inte om det blir av. Bestämde mig för att köra en mini-backpacking på två veckor i norra thailand så osäker på hur långt pengarna räcker. Men om det blir så blir det v13
Lät ju inte helt fel det heller :)
För min del blir det nog en sväng v13 hoppas jag.

Tillbaka
Topp