UCPA, tips på ställe

• Trådstartare Trådstartare m_j
  • Start datum Start datum

m_j

Medlem
UCPA, tips på ställe
Vi är några som kommer åka med UCPA över nyår. Men kan inte bestämma oss vart!! Så snälla tips tack(de flesta av oss åker enbart pist).
Så ställen vi funderar på är då Val d'Isere, Les Arcs, Serre Chevalier och Chamonix. Men Serre verkar vara mest inriktat till dem som gillar skog?? Och i Chamonix måste man åka buss till backen, men funkar ju men där är de matsäck som gäller i backen?? Hur är Les Arcs, ett ställe vi hört mycket litet om?

UCPA, tips på ställe
Har redan tittat där men står ju inget om åkningen. Så vill ha tips om framför allt Les Arcs om någon vart där och vet hur backarna och byn är? Och vilket ställe som har bästa väderförhållanden just då? Men kanske är typ samma på alla ställena.

UCPA, tips på ställe
Les Arcs är ett bra system, men tråkig(a) by(ar). Centret är nyrenoverat och helt OK.
Serre har finast center, men det är också dåligt uteliv. Men om ni inte bryr er i det så är det klockrent.
Val d'Isere är en mysig by med suverän åkning, men centret är väl sådär. Dyrt!

På nyår kan nog Chamonix vara roligast eftersom det är en pulserande stad. Mysigt dessutom!

UCPA, tips på ställe
Slår ett slag för Serre!
Det finns oerhört mycket mer än skogsåkning. Centret är kalas, guiderna är kunniga, och maten är fantastisk!

UCPA, tips på ställe
Pistmässigt säger jag nog att Serre slår Valdi. Är man intresserad av uteliv i någon form är det Valdi eller Cham som gäller. Att harva buss i Cham ser jag som en klar nackdel, det är ju ändå trevligt att få en rejäl lunch på centret (har iof bara testat Argentiere men är ju samma princip). Les Arc vet jag inte men utifrån vad jag förstått så är det som sagt tråkig by.

Så summering:

Bäst pist Serre
Bäst by Cham/Valdi
Bäst fest Cham/Valdi
Bäst center Serre
Bäst lunch Serre/Valdi

Ett litet försök till schema och Serre och Valdi får tre poäng var. Frågan är helt enkelt vad man prioriterar.

Tillbaka
Topp