Ucpa?

Rob86

Ny medlem
Ucpa?
Hallå alla...
Nu är det så här va att jag och några polare hade planerat en resa till Val Thorens till början av nästa år v. 2,3 lr 4a... men två stycken fick inte ledigt och den tredje drog ut på sjön :S hehe... Vi tänkte att UCPA va ett mkt bra alternativ. Men nu är det bara jag som har möjlighet att åka, känns rätt trist och lite "utstött" :) att åka själv vilket jag har övervägt!! Men jag undrar helt enkelt om det är någon mer som skall åka ner vid den tiden lr om det är någon som har åkt ned på egenhand med ucpa??

Ucpa?
Jag har åkt själv med ucpa till serre. och det var kanon, iom att man åker i en grupp på 10 pers så blir du tvungen att lära känna folk. Åker du ned med polare så är risken stor att du hamnar i en bättre grupp ändå. Eller de andra.

Dääbaroåk.

Ucpa?
UCPA är riktigt grymt! Och att åka ensam med ucpa är så kul för att folk är jäkligt roliga och öppna och tar verkligen hand om varandra. Jag var också lite orolig när jag skulle ner men det blev en av mina bästa resor! Om jag åker ensam igen på veckocharter så ser jag inga alternativ till ucpa.

Är du öppen och glad och har lite social kompetens så är det svårt att misslyckas.

Senast ändrad:
Ucpa?
Jag lurar faktiskt också på att åka ner själv med UCPA i början av året. Men det är i så fall cham/arg eller serre chevalier som gäller, jag tänkte nämligen ta offpistvarianten. Står just nu i valet och kvalet..

Ucpa?
Vi är fyra pers som ska till Chamonix v6. Verkar grymt på alla som berättat om Ucpa. Hoppas bara på att den stora snöguden är med oss~~

Ucpa?
ska ner till chamonix v.8 med UCPA, funderar på om man behöver dra med sig sin utrustning eller om den är tillräckligt bra där nere?

Ucpa?
I hotelbaren på vissa ucpa-hotel kan man inte betala cash utan man får köpa ett kuponghäfte för 200 spänn o sen betala med kuponger.. o sen säljer de inte sprit, bara öl vin o saft... hur lamt är inte det?

Ucpa?
Har åkt med UCPA ett gäng gånger nu :) Alltid lika trevligt! Möter nya människor från Europa (mest Frankrike så klart, men också studenter fråna andra delara ar värdlen som pluggar i Frankrike).

Jag och några polare åker med UCPA v.5 till Tignes :)

Ucpa?
Emma: Utrustningen på ucpacentren brukar vara mycket bra! När jag senast åkte med ucpa till val thorens och på den tiden jag åkte skidor fick jag mycket bra prylar. Ett tips är att se till att vara långt fram i kön till utlåningen och berätta (/hitta på?) att du är proffsåkare så ger dom dig de bästa grejerna ;)

Men det är ju inte så farligt jobbigt att ta med sin egna utrustning. Jag tänker själv göra det i år (jag åker till just charmonix v.12 så berätta gärna hur du hade det där när du kommit tillbaks!)

Ucpa?
åker aldigt med något annat än ucpa. Extremt kunniga guider vare sig du börjar lära dig släpliften eller börjar känna dig trygg i helikoptern

Ucpa?
Emma har du utrustning du är nöjd med så ta med dig. Bättre att släpa på ett par skidor än riskera att åka på ett par tråkiga. Och gäller det pjäxor så ta definitivt med, lånepjäxor blir aldrig samma sak.

Tillbaka
Topp