Kan ju nu svara på min egen tråd jag startade för ett par år sen. Kom aldrig iväg med UCPA då, men är nu precis hemkommen från en vecka i Val Thorens.
Resan dit gick bra och som sagt är allting välplanerat, det blir inte mycket tid "över" då dagschemat är späckat. Ungefär såhär såg våra dagar ut:
8.00 frukost
9.15 samling med gruppen och moniteuren åkning fram till lunch
12.15 lunch på centret
13.45 samling med gruppen och moniteuren för eftermiddagsåkning fram till afterskin
16.15 tog moniteuren oss till Tango där han (oftast) lämnade oss och naturligtvis stannade man olika länge. föredrog man att skippa afterskin eller åka hem tidigt fanns sen:
17.15-18 te o kaka i baren
19.15 middag
21.15 kvällsunderhållning i baren
Var ganska gott om saker att göra, med andra ord. Centret låg som sagt lite dumt till, nedanför byn, inte så att man gick onödiga vändor dit upp utan tog ärenden på vägen hem (med skidor på fötterna) så man slapp alla hissar o backar fram o tillbaka.
Hemresan blev försenad (på grund av påsktrafiken) så istället för att komma till Gbg vid femtiden på söndagen kom vi halv tio, vilket var lite surt, då jag missade sista tåget/bussen hem och fick sova i götet o ta morgontåget hem. Lång hemresa med andra ord. Men det berodde väl mest på trafiken, antar jag..
Veckan har annars varit helt fantastisk med superväder och trevliga människor. Många nya minnen och människor som etsat sig fast i minnet. Tips för er som vill åka men inte har nån reskompis, det får man garanterat med UCPA!
Lycka till!