UCPAs skidhyra

filipl

Medlem
UCPAs skidhyra
Ska åka med ucpa v5 till Argentiere. Funderar på att köpa nya skidor men som student är budgeten tajt. Mailade ucpa och frågade om skidhyran och fick svar att det var "Allround skidor" som ingick och det var oftast årets eller förra årets modell. Är det någon som har erfarenhet av deras prylar? Kör helst utanför pisten.

UCPAs skidhyra
Brukar vara ok, jag fick S3 sist jag åkte. Med lite flax kanske dom har nya Rossi nu, sin7 kanske? Men det beror på vilken grupp du åker förstås, pistgrupperna får pistskidor eller i sämsta fall någon gammal allmountainskida. Skulle det vara så att du får skidor du tycker är kassa kan du ju hyra nått annat där.

UCPAs skidhyra
De har ryckt upp sig på senare år, det mest är hyfsat fräscha Rossignol, iofs har jag inte varit i Argentiere på ett par år men alla andra center jag sett har fått nya skidor. Offpist har kört S7 och S3 (inte årets), pistgrupperna Exp. 88, och pistmodeller jag inte har koll på.

UCPAs skidhyra
UCPA har sammarbete med Rossignol så det är deras skidor dom har. Förutom redan uppräknade modeller så fanns tex E98 i vintras (iaf i Tignes som jag besökte).

UCPAs skidhyra
med tanke på att det är första vintern sedan ombyggnationen av centret så kan man alltid hoppas på nya fräscha prylar vet från förra året att man kunde få loss S7:or både i Serre och Val T iaf om man åkte i off piste-grupp vet inte hur det är med ski ordinarie.....

såg att det äntligen hade börjat komma lite snö också :-)

/C

Tillbaka
Topp