Ulricehamns backen!

Ulricehamns backen!
Hmm.. är det värt att ta en sväng ner nån gång kanske?
Aldrig varit där men det är ändå den backen som verkar duga och som ligger närmast..

Ulricehamns backen!
Tyvärr så är det inte snö det ser ut som det trodde jag me första gången jag såg de men sedan när man kolla på dagen så är det bara en backe med lera:P

Ulricehamns backen!
Såg ut som att det var frost när jag åkte förbi på väg hem från Jönköping.

Ulricehamns backen!
ja det snöar och båda isaberg och ulricehamn har sprutat snö inatt. nu för tillfället är det för varmt men i nästa vecka ska det bli neråt -9 så då lär dom spruta på för fulla muggar.

Ulricehamns backen!
värkar ju öppna P.g.a snöbrist är öppningsdagen framflyttad. Backen beräknas preliminärt öppna v5 -2007. eller ??

Ulricehamns backen!
missa en sälenresa precis.. så nu får d börja snöa på så man hinner åka lite innan det är dags att dra vecka 7 igen

Ulricehamns backen!
tjoohej, snackade precis med ordförandet i use och det kommer bli rätt mycket bättre änn förra säsongen kan jag säga!!

tex så är det inte douglas som styr det hela utan han som äger backen och han verkar gilla vad vi gör så att vi kommer få friare händer.

Ulf bäckström ska göra parken(Kevin bäckströms far) och sedan visa för dom andra hur dom ska shapa osv, altså blir det inte som förra året när några nötter typ kapade hoppet för att dom tyckte det såg för farligt ut.

parken kommer iaf ligga i stora backen för att det "såg roligare ur" och att folk gillar att se när folk hoppar.

har även hört lite rykten om att det ska vara en riktigt fet snowboardtävling, vet inte om skidor får vara med. ska kolla upp den saken senare.

Backen öppnar nu på lördag, jag och några homies ska försöka att slänga upp några/någon box eller rail på lördagmorgon

c ya there!!!

Senast ändrad:
Ulricehamns backen!
ekdahl sa:
tjoohej, snackade precis med ordförandet i use och det kommer bli rätt mycket bättre änn förra säsongen kan jag säga!!

tex så är det inte douglas som styr det hela utan han som äger backen och han verkar gilla vad vi gör så att vi kommer få friare händer.

Ulf bäckström ska göra parken(Kevin bäckströms far) och sedan visa för dom andra hur dom ska shapa osv, altså blir det inte som förra året när några nötter typ kapade hoppet för att dom tyckte det såg för farligt ut.

parken kommer iaf ligga i stora backen för att det "såg roligare ur" och att folk gillar att se när folk hoppar.

har även hört lite rykten om att det ska vara en riktigt fet snowboardtävling, vet inte om skidor får vara med. ska kolla upp den saken senare.

Backen öppnar nu på lördag, jag och några homies ska försöka att slänga upp några/någon box eller rail på lördagmorgon

c ya there!!!
UFFE!!!! fuck yeah, rock oooooon!

Ulricehamns backen!
ekdahl sa:

c ya there!!!
faan va najs! drar nog dit på lördag då!! =)

Ulricehamns backen!
men ha inte allt för höga förhoppningar för fan :) man vet aldrig, kanske något mongo som inte vill att vi ska sätta upp boxarna.

men ska göra allt för att få upp minst 1!!!!

Ulricehamns backen!
Hur många backar är öppna? Ska dit på tisdag med skolan.

F.ö. är det någon som vet hur läget är i Isaberg?

Ulricehamns backen!
NFA sa:

var på isaberg igår, familjebacken och dalbacken är öppen, altså kan man åka en rätt lång bit för att sedan ta sittliften till toppen(familjebacken)

barn med endå

Ulricehamns backen!
ekdahl sa:
NFA sa:

var på isaberg igår, familjebacken och dalbacken är öppen, altså kan man åka en rätt lång bit för att sedan ta sittliften till toppen(familjebacken)

barn med endå
Så det är alltså inte mer öppet? På hemsidan stod det att ungefär halva anläggningen var öppen. Är det värt att åka dit i nuläget?

Ulricehamns backen!
NFA sa:
ekdahl sa:
NFA sa:

barn med endå
Så det är alltså inte mer öppet? På hemsidan stod det att ungefär halva anläggningen var öppen. Är det värt att åka dit i nuläget?
det är ju dom 2 bästa största och bredaste backarna som har öppet så om man räknar så så kanske det är halva anläggningen.

värt och värt, gillar man att "åka" skidor är ju isaberg bättre änn uhamn

Ulricehamns backen!
tjena mooors,

kom precis hem från backen nu och har lite saker att säga.

Idag så satte vi upp 2 boxar och ett rail. boxarna var en vanlig flat och en flatdown. sen ett rainbowrail :)

dom står för tillfället i mittenbacken(snowboardbacken) tills dom sprutat upp hopp och så vidare. när det är gjort ska dom flyttas till stora backen.

har även fått lite inside information om hur parken ska vara.

det ska vara 2 st hopp. fast 2 äckligt breda hopp. det ska vara 3 kickar på hoppen, en 5m platå, en 15m platå och det största ska ligga på 20 meter :) göttgött..

sen på toppen ska ska det bli en railpark, vilket kommer bli awesome!!

over and ooout biatches.

Lite bilder från denna säsongen.

7043006.jpg

Edward goes sw 180
7043028.jpg

Ekdahl goes 3 mute
7043542.jpg

Hjalle den fjollan kör skitaibyxan straight aaair
7043103.jpg

ramla kan man göra, men hälst inte med ansiktet ner i is.
7043611.jpg

Yohn goes överroterad backflip
7167571.jpg

Ekdahl goes 3 safe

Ulricehamns backen!
Dom boxarna bli ståendes där tills dom ska flyttas till den andra backen eller?
Så ingen kommer och säger att dom skall bort för här skall det pistas...

Tillbaka
Topp