Ultimata bussunderhållningen?

-Lek tysta leken, fördelen är att de som tycker om att se fram mot något, kan göra detta i lugn och ro!
Jag brukar vara upptagen alla 24 timmar med att tänka på skidåkning och annat kul och har under hela bussresan svårt att få ner pulsen under 130 för att få mig lite sömn...

Tanken kan vara bättre än handling!

Valla, sickla och borsta skidorna? Det tar lite tid att värma upp strykjärnet/metallbiten du "vallar" med då du oftast inte har 220V i bussen, men det är ju långt till alperna... Sen kan man ju lägga desto mer tid på sicklingen och borstningen. Man kan ju lätt döda 5h/skida...

Dra tre kalla bira!
-Lek arga leken med busschaufören
Dra två ljumna till
-Försöka hångla med reseledaren
Dra två varma bira
-Klappa till valfri person
Dra en avslagen bira som du hittar på toletten.
-Börja klaga på att alla är så dj. torra -"Är det frikyrkokörens buss jag är i"
Halsa Jäger
-Sök upp valfri person och tala ut om dina känslor.
Lite strohrom är inte fel i detta läge
-Försök bli polare med busstoaletten
Ta en bira till (varm eller kall skit samma) för det är ju så gott
-Däcka i bussgången, pissar du ner dig är du veckans kung!

Laptop med mobilt internet eller liknande.
Du kan även se ett drös med filmer på den, och spela endel spel om du vill.

PSP, Mediamaskin från Sony. Gjord för spel men med rätta minnet kan du tanka 8 filmer.
+ bilder och musik.

Ipod, den stora dyra för film, musik och bilder. Onödigt dyr, och blir tråkig i längden..

Bil-leken, du och din partner väljer varsin färg på bilar och den som ser mest av sin färg vinner. Du kan välja flera färger, men du får inte välja samma som din kompis!

Spela sällskapsspel.
Peace out.

(själv ska jag kolla film på min PSP)

Pizzaaugust sa:
Säg en kategori. teeex musik.
då säger person 1:
-markoolio.
då ska person nr 2 säga en artist på föregående artists sista bokstav. i det här fallet o,
-Orup.

hajjaru`??
en mycket bra lek som driver tid. lekt mycket på tetrapak när jag jobbade där.. som mest streck lekte vi den i åtta timmar..

ett problem med denna leken är att sissta bokstaven ofta blir den samma, pga det vi i gramatiken kallar endelser. Därför kan det vara bra att exempelvis använa andra bostaven istället.

try it

Ta med en massa plywood och riv ut några säten där bak och be svensson turisterna flytta sig så du kan bygga en miniramp.:! kräva lite mod, för busschafören kan bli lite argsint..

Här finns ju otrooooligt många bra tips redan...

Att provocera kan vara líte kul. En stående klassiker är ju att varje gång man kör förbi en "ausfart" i Tyskland, högt utropa "Fan, nu är vi i Ausfart, SKÅÅÅL!". Alkoholen har ju dock lite negativa bieffekter (Hatar att höra mig själv säga det), bland annat kan man bli högljudd och skränig (kan vara kul i några timmar eller en utekväll) men i 24 h kan de vara rätt jobbigt. Det andra är att du efter ett tag har fyllt bussens toalett. Det optimala är om busstoaletten, precis när du är i högform och börjar på tredje delen av flaket, går sönder.

Elektronik är alltid kul, men batterierna håller inte ofta längre än 1 el 2 filmer, och det finns sällan möjlighet att ladda grejerna på bussen.

Så. Mp3-spelare, roliga polare, några öl, positiva tankar, en go kudde, en go tjej, några sånger och sen en underbar natur (när man börja klättra), sen är du framme!

tjaa
ehh jadu man kan såva det gorde jag ifall
man kan köpa en sån där min dvd-spelare och ta med dig några filmer där kan några timmar gå bort,

ta med dig en skidbok eller något som du är intresserad av så att du kan lära dig saker medans du har det roligt att läsa det och jag har några tips till dig om böker som man kan köpa.
lavinfara
ta hand om dig ute på fjället
skidor
bla bla bla!
om du vill ha mer boktips så kan du kontakta mig orkar inte rabbla upp alla.
och några av bökerna kan du köpa på www.slao.se

ta med mp3-spelarn så att du kan ta det lungt och bara slappa och sen ger du gärnet i backarna.

eller det bästa som jag tycker är att du tar med dig ett glatt humör och var trevig mot alla andra och lite pratglad, så kan ni mingla lite(förhoppningsvis så kan dom oxå mycket skidor eller om vinter sport så att ni kan ta del av en viss information och kan vara nödvändigt!

ta med datorn och så kan du ha ett trådlöst internet och mingla här på freeride.se eller så kan du oxå skriva en liten dagdok om din resa så att vi på freeride kan ta del av din resa och kanske blir så intresserad av detta och kanske vi åker till denna skidort.

hehe kan rabla upp många mer saker men jag är på lektion och min öärare tycker inte om detta så jag kanske jag blir utskickad :D

mvh//
wolwerin.
peace!

öl, jäger, ipod med bärbara högtalare, en plats med coola gänget längst bak och en fungerande toa!

sätt dig längst fram brevid chauffören och be om att låna micken, sen kör du antingen reseledare eller så kanske drar igång lite sånger där framme i micken?! Den körde vi på vår klassresa det funka bra som fan ;P

Carled sa:
Valla, sickla och borsta skidorna? Det tar lite tid att värma upp strykjärnet/metallbiten du "vallar" med då du oftast inte har 220V i bussen, men det är ju långt till alperna... Sen kan man ju lägga desto mer tid på sicklingen och borstningen. Man kan ju lätt döda 5h/skida...
Jag ser fram emot Carleds vallningsguide II - bussversionen.
När kommer den?

Senast ändrad:
Hehe, om jag tar en lång bussresa någon gång skall jag försöka valla ett par skidor... Om man bara kan lyckas smuggla på laggen utan att herr Busschaffis märker det.

Kan tänka mig att det blir någonting liknande:
"I höjd med Hamburg är det dags att lägga på den gröna kallvallan. Som sickel använder jag den papperbricka jag fick min pölse serverad på på färjan till Tyskland."

man kan alltid köpa ett luder när man åker förbi nån bra liten tysk ort där de finns fina fiskar så att säga.. =) uppskattas nog av de flästa män på bussen om tjejen (eller möjligtvis killen om du är lagd åt de hållet) skickas runt i turårdning..

jag snor tråden lite och hoppas att ingen misstycker: Brukar det finnas 12v nånstanns mer än hos chauffören på bussar? Så man kan ladda dvd:n
(Enkel fråga och vill gärna ha ett enkelt svar =) )

Finns det 12V kan man ha en 220V-konverterare och då kan man ju koppla in vallajärnet... Vad ska du med dvd'n till då?

shit asså Sveriges skidelit vet hur man livar upp en bussresa thats fo shizzle

ni som brukar ha laptop med er hur funkar det rent praktiskt är det inte oskönt att ha den i knät så lång tid eller har ni kommit på nåt bra sätt att fästa den i sätet framför? jag tänker mig att man konstruerar nån typ av sätes hängare det hade vart supernajs

en annan grym lek är "gissa va han heter".. man väljer ut någon på bussen som man givetvis inte känner eller vet något om.. därefter får alla polare gissa va han heter :P när alla gissat klart får man fråga den utsatta stackaren :D

Ska ner till österrike ngn gång vid påsk då gäller detta:

- iPod (musik, film)
- Laptop (film o kolla bilder)
- Rundgångsrap (trippin' flippin' drippin' on ur mom and so on)
- Snacka med folk
- Sova
- Kolla på filmen som visas

Och på färjan ska ja äta mig mätt denna gång så ja slipper vara hungrig från tyskland till österrike.

. Börja gräla med en tysk och kalla honom nazi och liknande gräla med honom över att tyskarna har förlorat många krig.(Obs, hjälm och andra skydd rekommenderas.)

1. Ljug om att du är utbildad reseledare / guide / geografilärare och ta micken och guida hela vägen ner. Gjorde jag i 7:an mellan Jönköping och Örebro en gång. Mycket uppskattat och bra träning för din kreativitet eftersom du måste hitta på allt du säger.

2. Lär dig något - typ bestäm dig för att lära dig franska / tyska osv och gör det sen!

3. Lär känna nya människor, alla är så uttråkade att de kommer bli sociala.

rap battle med polarna dödade flera timmar när vi skulle till åre med skolan... =) plus att en av lärarna lackade för att vi sa så otrevliga ord. Två plus.

ipod, tjöta skit om folk, diskutera porrstjärnor(dock endast kvinliga)

hellbergarn sa:
FilipAvall sa:
En iPods batteri håller ju inte speciellt länge om man ska kolla på film.
Det har du ju rätt i :P Jag glömde att jag hatar iPod pga. deras batterier. Tack!
Köpexternt batteripaket som man kopplar in där man kopplar in allt annat i ipoden.Kostar 400:- på elgiganten och batteritiden ökar typ med 150 - 200 %

trevligt och galet sällskap en stor godispåste, ett antal cider och skön musik och sist men inte minst några underbara redbull! weeehey

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp