UnInc Custom eller Nitro T2?

Kecke1

Ny medlem
Grymma belutsångesten! Väljer mellan en Burton Custom_ 157, Burton UnInc 158 och en Nitro T2 157. Vilken ska jag välja? Som ni förstår skuttar jag runt en hel del i parken och railar då de finns möjlighet. UnInc får jag för 4365 Nitro T2 för 3200 Customen vet jag inte riktigt vad jag kan få för pris på men kanppt 5000 skulle jag nog kunna få den för... Men vilken skall jag välja!?

T2!!!! jag har en T1 som är sjuukt skön, och jag antar att t2 lever upp till många förväntningar. Och 3200 låter som ett asbra pris

uninc:en är ju helt symetrisk vilket inte t2:an är .. har också kollat på dom två brädorna men ja tror hade valt en uninc faktiskt. köper du burton vet att du får en bra bräda.. även om den är lite dyrare!

va de gäller customen så är den inte samma sorts bräda som de andra, dock är det fortfarande en grym bräda (har haft 3st)

hopppas du hittar den bräda som passar dej!

Hej,
Jag kommer med ett litet tillägg i ditt val: UnInc kom bland topp-10 i transworld snowboardings test i år.

Hepp

Att köpa en Burton är ingen garanti för att få en bra bräda.. de har sjukt mkt reklamationer på sina grejor.. men man får oftast nya grejor och det är en fördel, inte alltid men ofta..

jag antar att dom enda som man ska lita på när folk rekommenderar brädor, är dom som arbetar (oberoende till något märke), med att testa brädorna.... och därmed har jämfört med många märken o modeller....

för hur många tycker inte att sin egen fina bräda är den bästa?

många har custom så jag tycker du ska satsa på nirton.. nitro brädorna är mycket snyggare också

För mig är valet mellan Nitro och Burton verkligen som att välja mellan pest eller kolera. Trista mainstreambrädor som alla andra har och som går att få tag på i vilken liten sportaffär som helst.

Säkert inget fel på åkkänslan eller kvaliteten, men känslan man får av att spänna på sig samma bräda som alla andra kommer aldrig att tilltala mig.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men...Om jag var tvungen att välja bräda och hade din åkstil och dina alternativ att välja mellan skulle jag ta Burton Uninc.

skulle kirrat en rome agent. top 10 twsnow...

blir en sån nästa år, riktigt snygg också till 04/05...

fuck mainstream

Vem fan bryr sej om hur brädan ser ut eller hur många som har den!? Det hanldar väll om att få e så bra bräda som möjligt för minsta slanten!?

Om det vore som du säger, Kecke1,så skulle alla köpa Crazy Creek, Stuf och Warp från våra stora sportvaruhus. Brädor som tillverkas i samma fabriker som många andra och med samma typ av konstruktion som dubbelt så dyra "märkesbrädor".

Alla bryr sig om hur brädan ser ut och om hur många som har den. Många är dessutom beredda att betala ansenliga summor för att vara unika, eller för att ha samma dyra grejjer som många andra för att passa in i en viss grupp.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp