Nosskire
Medlem
Unity Pride - Bräda för mig?
Har en Unity Pride 159 på gång för en relativt billig summa ~3000 kr.
Min fråga är om den kommer att passa min åkstil.
Jag åker hårt och aggresivt i pisten och gillar defenetivt inte när folk åker om... Åker även mycket puder och framförallt i år ska jag åka en hel del. Åker ALDRIG park.
Jag har åkt på en custom från 99 i 4 år som jag var extramt nöjd med och senaste året på en custom X. Custom X'n är totalt värdelös och alldelesn för fladdrig,. Sämre på alla punkter än en gammal custom förutom att den är lite rappare och lättare att hoppa med.
Så... En Custom X är inte för mig, är Unity Pride det?
Annars kollar jag på en T6:a, skulle den passa mig bäst? dock så är den dubbelt så dyr som en Pride... Om jag köper priden kommer jag behålla min custom x för att leka med i vinter också.
Min fråga är om den kommer att passa min åkstil.
Jag åker hårt och aggresivt i pisten och gillar defenetivt inte när folk åker om... Åker även mycket puder och framförallt i år ska jag åka en hel del. Åker ALDRIG park.
Jag har åkt på en custom från 99 i 4 år som jag var extramt nöjd med och senaste året på en custom X. Custom X'n är totalt värdelös och alldelesn för fladdrig,. Sämre på alla punkter än en gammal custom förutom att den är lite rappare och lättare att hoppa med.
Så... En Custom X är inte för mig, är Unity Pride det?
Annars kollar jag på en T6:a, skulle den passa mig bäst? dock så är den dubbelt så dyr som en Pride... Om jag köper priden kommer jag behålla min custom x för att leka med i vinter också.