Uppsnappat på Alpingaraget
Var på Alpingaraget igår. Stod i gott och väl 20-30 minuter och provade igenom hela deras sortiment av ryggskydd. Jag fick då förmånen att höra en konversation mellan en av deras säljare och en snubbe som skulle köpa skidor. Efter att ha resonerat ett tag kommer dom fram till att han borde köpa ett par Gotama. Snubben frågar då:
Vilka bindningar tycker du att jag borde köpa?
varpå säljaren svarar:
Äsch det spelar ingen roll, dom är ändå likadana allihop. Välj den som matchar skidorna bäst i färg.
Här har man åkt runt i alla år och trott att det spelar roll vilken bindning man har. Ack vad fel man hade. Man trodde man var rätt ute men i själva verket var man kanske helt fel färgkoordinerad. Nästa gång man ska köpa skidor lär man ju ta med sina pjäxor och skidkläder och kolla så att dom inte skär sig mot varandra…
Vilka bindningar tycker du att jag borde köpa?
varpå säljaren svarar:
Äsch det spelar ingen roll, dom är ändå likadana allihop. Välj den som matchar skidorna bäst i färg.
Här har man åkt runt i alla år och trott att det spelar roll vilken bindning man har. Ack vad fel man hade. Man trodde man var rätt ute men i själva verket var man kanske helt fel färgkoordinerad. Nästa gång man ska köpa skidor lär man ju ta med sina pjäxor och skidkläder och kolla så att dom inte skär sig mot varandra…