Urbanears - Vilken modell?

Frostyz

Ny medlem
Undrar lite om det är någon som har någon erfarenhet av Urbanears hörlurar. De har tre modeller varav 1 är in-ear. Skulle inte vilja ha in-ear då de inte är så sköna i modellen. Vill använda hörlurarna till skidåkning så de ska få plats under hjälmen.

Som sagt, någon som vet hur ljudkvaliten är på hörlurarna samt vilken modell som kan passa bra under hjälmen?

Länk till hemsidan: http://www.urbanears.com/store

Inga andra hörlurar än in-ear fungerar under hjälm, får ett par med båge plats så har du för stor hjälm. Punkt.

skullcandy icon går att få plats under hjälmen men de blir tight som fan och de är inte allt för skönt. Kollar man på storleken på bågen på urbanears så ser dom större ut en icon vilket borde göra att dom inte går ha under hjälmen ;)

Mjojo, man kan ju köpa urbanears eller skullcandy, men skulle nog satsa på ett märke med lite schysstare ljud och hållbarhet om jag var du. Sennheisers CX-200 och CX-300 är smått magiska inears där du får riktigt bra ljud till ett bra pris. Håller sjukt bra, har haft mina i industrimiljö typ ett år, kan dra och slita och spilla loctite över kablaget, håller ändå. Funkar även jävligt bra platsmässigt i min Giro-hjälm.

Mao gå och köp, kolla prisjakt för lite mer recensioner. CX-200 heter sport edition eller nåt i den stilen.

Senast ändrad:
Jockemedkniven sa:
skullcandy icon går att få plats under hjälmen men de blir tight som fan och de är inte allt för skönt. Kollar man på storleken på bågen på urbanears så ser dom större ut en icon vilket borde göra att dom inte går ha under hjälmen ;)
Men den modellen med "stålbåge" tycker jag personligen ser tunnare ut än icon. Kanske man ska ta och skaffa sig två par hörlurar, ett par för skidåkning och ett par stora lurar för resten av tiden.

vericson sa:
Ser nästan ut som om TANTO skulle funka under hjälmen :D har ett par icon och Tanton verkar smalare :)
Precis vad jag också tänkte. Burkar ju köra med mössa under hjälmen och har då plockat ut fodret. Då kanske det kan gå.

Jag har ett par urbanears plattan. Grymt snygga med hyfsat schysst ljud. Mina gick dock sönder, men det gick på garantin och cdon var grymt snabba på att byta ut dem. Iphone funktionerna är klockrena och micen funkar.

Har endel tvivel på att plattan skulle sitta skönt under en hjälm. Det enda som gör det värt att skaffa ett par plattan är att de ser riktigt nördigt cleana ut. Vilket man inte ens ser om de sitter under hjälmen. Så ska du ha under hjälmen skulle jag nog rekommendera att köpa några andra hörlurar istället.

Om du ska ha musik i öronen när du åker skidor tycker jag in ear om du har hjälm funkar bäst :) men om du inte har hjälm eller bara ska lyssna på musik det lurar som gäller :P

Senast ändrad:
varför envisas med att ha stora med båge om du ska ha hjälm ? gör som dom andra har sagt och kör me nån in-ear variant om du har hjälm och nåra icons eller nått om du kör me mössa ..

eRocklow sa:
varför envisas med att ha stora med båge om du ska ha hjälm ? gör som dom andra har sagt och kör me nån in-ear variant om du har hjälm och nåra icons eller nått om du kör me mössa ..
Tror jag kommer köra med in-ear ändå, skulle bara kolla lite vad andra tyckte och körde med...

har inte någon erfarenhet av urbanears men jag har hört att ljudmässigt så är de riktigt kassa och har inte fått särskilt bra recensioner, tyvärr. Funderade själv på att köpa ett par för de är ju sjukt snygga men la ner det köpet pga dåligt ljud....

Tillbaka
Topp