Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En sträckning som hade inneburit:
- möjlighet för mindre rutinerade att njuta av breda fina nedre delen av lunsrappet
- möjlighet att ta sig från VM8:an området till bräcke (om det blåser & 8an är stängd)
- möjlighet att ta sig från VM8:an området till VM6:an området utan att åka upp i 8an.
Vad blir det istället?Ännu fler rivningar på gång.
Visa bilaga 18597
I artikeln från april står detta:Vad blir det istället?
Påstigningarna flyttas pga restaurangbygget.Vad blir det istället?
Japp.Så ingen ny lift upp på berget utan en ny transportlift och ändrad startplats för de gamla liftarna då?
Ja och nyttjandegraden ökar ju mer man plockar bort!Är ni verkligen säkra på att Skistar kommer sätta upp liftarna igen??
De har ju en historia av att gärna plocka bort liftar utan att något nytt kommer upp…..
Tänk vad pengar de kan spara…!!![]()
Och personalkostnaderna minskar….!!Ja och nyttjandegraden ökar ju mer man plockar bort!
Riktigt trist.![]()
Liftplan på Åreskutan stoppad efter överklagande
Skistars planer på att bygga en ny lift vid den alpina nationalarenan i Åre redan till nästa säsong ser ut att ha…www.ltz.se
Ingen lift till nästa säsong vid nationalarenan pga överklagan.
Förstod någon exakt hur sträckningen går?![]()
Liftplan på Åreskutan stoppad efter överklagande
Skistars planer på att bygga en ny lift vid den alpina nationalarenan i Åre redan till nästa säsong ser ut att ha…www.ltz.se
Ingen lift till nästa säsong vid nationalarenan pga överklagan.
Förstod någon exakt hur sträckningen går?
Bilderna på trädfällningen indikerar att liften går parallellt med VM-8an, men Lundagårdsliften säger mig att liften går väster om Alpina nationalarenan då Lundagården för mig är det stora bostadshuset väster om nedfarten.
Glad midsommar, allesammans!
Du får ju bjuda på lite bilderDom ligger inte på latsidan, det blir långa dagar.
Helikoptern flög upp material till till kl 21:00 ikväll.
Kolla instalänken jag postadeDu får ju bjuda på lite bilder![]()
Fint. Tackar. Ser ut som att de drar den hela vägen från "stadion", då blir målhanget ny piståkning = kul. Bara hoppas att den faktiskt blir av.Visa bilaga 18744Det här stod nere vid vm8:an idag. SkiStar har visat var nya liften ska va. Förlåt för att bilden är åt sidan
Instämmer att det är surt.Ja sjukt surt med överklagandet av den nya liften..
Var ju också viktigt att bygga alla liftarna samtidigt senast det begav sig. Missas ju denna gång
Frågan är om det kommer att gå att åka/skråa direkt till Rödkullen med den dragningen? Så att man slipper få köpropp i Bräcke så fort det är stökigt väder?Visa bilaga 18744Det här stod nere vid vm8:an idag. SkiStar har visat var nya liften ska va. Förlåt för att bilden är åt sidan
Inte om det inte byggs en ny transportled (som går rakt igenom Bräcke). Men pratades det inte om att byta ut Bräcke också?Frågan är om det kommer att gå att åka/skråa direkt till Rödkullen med den dragningen? Så att man slipper få köpropp i Bräcke så fort det är stökigt väder?
Jo, att vm6:an flyttas med dragning från Bräcke upp till rödkulletoppen. Finns med i hela planarbetet för rödkullen, men där finns det ju också några knutar kvar att lösaInte om det inte byggs en ny transportled (som går rakt igenom Bräcke). Men pratades det inte om att byta ut Bräcke också?
Utifrån bilden så utgår jag ifrån att liften börjar vid vägen till Lundsgården innan målområdet böjer sig västerut. Och att den går till där Lundsrappet korsar lederna Bräckevägen och Årevägen.
Ingen dum sträckning. Dalstationen ligger vid en väg (Lundgårdsvägen) och flera stora boenden och toppstationen hamnar i en korsning mellan tre pister/leder.
Kan nog bli bra det här.
(Liften blir då f.ö. ganska exakt en kilometer lång)
Snyggt! Ja det är väl en rimlig gissning. Blir ju mer åkning i gästrappet än med den befintliga åreleden om man kommer ut i backen uppe vid bräckeleden iställetDen första bilden är hur de har avverkat träd bredvid slutet av lundsrappet (de hade avverkat högre upp också men det har jag ingen bild på). Min gissning är att liften då kommer att gå där. Sen är det två bilder från vm8:an på ett bygge (som ser ut som en ny transportsträcka) lite över transportsträckan till bräckeliften (innan sista branten på vm8:an). Min gissning är att det är en transportsträcka från nya liften som kommer ut från en tunnel under störtloppet. Skriv gärna vad ni tror att andra och tredje bilden ska bli
Kom du! Det är inte mycket cykling som påverkas av de byggen som pågår.Man får lite känsla av att det är kaos i Åre just nu?
Hur är cyklingen? Tänkte åka upp
nästa vecka. Men det kanske är bättre att ta sig till Trysil eller Lofsdalen?