Mycket sant.. men liften blir mycket känsligare för vinden då... Men det är ett beslut som nog bara skistar kan ta :P Ja 100m meters extra fall höjd eller kanske 30 mer öppningsdagar? + Att liften kommer bli dyrare och känslig som sagt :P Vilket är två ord som inte passar så bra ihop :P + en sak till....
Man kan bara lägga märket till det i verkligheten i tväråvalvet :P är det så att tväråvalvsliftarna inte är ända längst ner i dalen :P Vilket beror på att det är en "å" längst ner... Vilket gör att om man ska sätta upp en släplift upp mot väst skutan måste man sätta den på andra sidan ån :P Vilket gör som jag skulle kalla det en U effekt x)
Tväråvalvsliftarna uppe på vänstra sidan av U:et----> U <---- Och den nya på högra sidan :P vilket skulle bli ett ganska litet men väldigt irriterande problem när man måste Traska upp på var sin sida :P hoppas du förstår hur jag menar
Såklart går det lätt att bygga en bro eller snar likt över med en liten rep lift :P men där kommer det komma yttligare kostnader :P
Men visst dom där extra 100meters fallhöjden kan vara värt det.. Men det kan oxå vara ganska fint att ha orört där uppe

som typ Totthummeln :P tror jag den heter :P Toppen mellan tott och högåsen

Där kan man hitta fina slingor