Utbyta kolfiberpatroner till Mammut airbag.

Anatoli

Ny medlem
Hej!

Jag försökte söka på nätet och hittade inget. Som rubriken säger behöver jag byta en Mammut kolfiberpatron mot en ny. Vet någon om var byter man sådana och vad kostar det? Jag vill gärna byta i Stockholm. Jag har inte ringt runt och frågat. Tänkte fråga här innan jag börjar med uppringningen. Sökte endast på internet.

MVH/Anatoli

En sån här eller? Carbon

Om jag fattar det rätt är det en engångspryl. Men det finns en i stål också som jag antar är påfyllningsbar

Senast ändrad:
Sulan sa:
En sån här eller? Carbon

Om jag fattar det rätt är det en engångspryl. Men det finns en i stål också som jag antar är påfyllningsbar
alldeles rätt. Det finns även utbytbar i alu också. Påfyllningsbar var framtagen framför allt för USA med deras krångliga flygregler som låter inte att transportera en laddat flaska.

Senast ändrad:

@Anatoli

Åre Lavincenter är servicecentral för både Mammuts och ABS ballongsäckar. Enklast är att du helt enkelt skickar upp din tomma flaska så returnerar vi en ny åt dig.

Inbyte av Mammuts flaskor kostar 150 kr och ABS 400 kr.

Inboxa mig för instruktioner om vart du skickar flaskan.

centralbyrakraten sa:
@Anatoli

Åre Lavincenter är servicecentral för både Mammuts och ABS ballongsäckar. Enklast är att du helt enkelt skickar upp din tomma flaska så returnerar vi en ny åt dig.

Inbyte av Mammuts flaskor kostar 150 kr och ABS 400 kr.

Inboxa mig för instruktioner om vart du skickar flaskan.
Ju, så kan man göra. Däremot är det skönt att veta om det finns i Stockholm. Det känns enklare att komma själv till nån station eller butik och bytta än att skicka hit och dit. Det kan även bli tidsbegränkad någon gång så jag inte vill satsas på påsten. Priset är jätte bra tycker jag. Så jag får kanska provutlösa till och med.
MVH/Anatoli

Köp en extra patron så vet du att du aldrig står utan. Oavsett postgång och sådant. Alla bergsguider som köper utrustning av oss, köper alltid dubbla patroner just för att aldrig hamna i sitsen att vara utan.

centralbyrakraten sa:
Köp en extra patron så vet du att du aldrig står utan. Oavsett postgång och sådant. Alla bergsguider som köper utrustning av oss, köper alltid dubbla patroner just för att aldrig hamna i sitsen att vara utan.
Vist kan man göra så om man är tillräckligt kök i plånboken . Jag har inte råd att lägga på så mycket pengar. Jag har funderat på att ha två igentligen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp