Utrustning UCPA - Serre Chevalier

Hejsan!
Skall ned till Serre Chevalier vecka 13 och funderar lite på skidinköp innan resan. Har åkt med UCPA två gånger tidigare (Les 2 Alpes och Val Thorens) och har inte varit så imponerad av skidorna man får i paketet men har hört att det skiljer sig mycket från ort till ort... Någon som har någorlunda aktuell info på hur utrustningen ser ut i Serre Chevalier den här säsongen (eller förra funkar ju också). Är den allt för dålig så känns vinterrean ganska lockande då mina lagg har åkt sin sista säsong.
En annan relaterad fråga är hur skidpriserna är i Serre vecka 13, jag antar att de inte rear ut sitt sortiment så tidigt och om dom gör det, hur är priserna jämfört med här? Det är ju lite trevligare att köpa skidor man kan provåka...

Knycker tråden för eget syfte!

Någon som vet vad det är för skidor i utrustningen i Val d´Isére den här säsongen?
Och hur nerkörda är de?

Tjo!

Helt riktigt! Utrustningen varierar enormt mycket under UCPA´s vingar! Vet att Chamonix och Argentiere har använt sig av B3:or under denna säsong.
När jag var i Serre sist (ca 3 år sedan) så fick vi gamla usla Rossignol från sophögen kändes det som. MEN! Jag hade med mig mina egna lagg också, och de blev totalt förstörda. Av 2 anledningar. Dels att Fransoser som inte bör stå på skidor har svårt att hålla armar och ben i styr i liftkön, men kanske framförallt att pisterna i Serre var fulla med grus och sand. nu är det ju absolut mer snö där än det var då, men jag höjer ett litet varnings-finger.
Det du kan göra är väl att ringa till svenska UCPA och kolla om de vet. Om inte annat så har det ju någon på plats där nere som definitivt borde veta!

/G

Jag skulle köpa hemma, det var länge sen jag åkte med UCPA men då var det en chansning att lita på att man skulle få några bra lagg av dom. Skidor behöver du väl iaf ?

Länge sen jag var i Serre också så jag kommer inte ihåg om det fanns några välsorterade affärer där, men generellt på skidorter ute i Europa brukar det varken vara billigt eller utbud som tilltalar svenskar. Mycke race-putte carving... passa hellre på att köpa ett glansigt färglatt Spyder/Descente-ställ så du smälter in i miljön därnere ;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp