Utvalda Bilder?

rasmusericson

Aktiv medlem
Utvalda Bilder?
Hejsan, har ni också märkt att de är nått nytt när man lägger upp bilder?
Om jag förstår det rätt så går det att ladda upp 25 bilder nu istället för 10. Utvalda bilder räknas inte.

Men men, nyss började jag lägga upp lite bilder och såg med en gång att det stog "godkänd" vilket de inte gjort för. då har de brukat stått "väntar på att bli godkänd" eller att dem blir utvald.. Men nu värkar det inte som det går att få utvalda bilder?
är det såhär för er också eller äre nå konstig för mig? en förklaring om va som händer tack!

rasmus

Utvalda Bilder?
henning2 sa:
Status: Godkänd
* Utvald Freeridebild

Så står det på min bild.
Jaa! på mina med! asså, jag hade lagt upp ca 6 bilder för en vecka sen. å de brukar ju ta ett tag innan man får reda på om de är utvald eller vara godkänd då! Men asså nu står det med en gång bara Godkänd, så när ska bilden få chans att visas för dom som bestämmer å avgöras om den är utvald eller inte? så snabbt går det ju endå inte?

Utvalda Bilder?
Vi testar just nu med att låta bilderna publiceras direkt på sajten och som du upptäckte utökade jag även antalet bilder till 25 från 10. Det här gör vi för att slippa köer som kan uppstå när vi inte hinner med att godkänna nya bilder i den takt folk laddar upp nya. Många har klagat på det.

Detta leder även till att vi inte väljer ut FR-bilder som tidigare. Det kommer isåfall att ske i efterhand.

Vad tycker ni om ändringen?

Utvalda Bilder?
johan sa:
Vi testar just nu med att låta bilderna publiceras direkt på sajten och som du upptäckte utökade jag även antalet bilder till 25 från 10. Det här gör vi för att slippa köer som kan uppstå när vi inte hinner med att godkänna nya bilder i den takt folk laddar upp nya. Många har klagat på det.

Detta leder även till att vi inte väljer ut FR-bilder som tidigare. Det kommer isåfall att ske i efterhand.

så du menar att dom först godkänds, sen på efterhand blir genomkollade å kanske utvalda?

Jag tycker idèen var bra! lite förvirrande bara.. men nu när man har fått håll på saken är det mycket bra!

Utvalda Bilder?
johan sa:

jag tycker det e bra men jag tycker också att ni ska utse fr bilder som du sa

Utvalda Bilder?
jag tycker att det är lite synd att man inte får sina bilder utvalda... hoppas det kommer i framtiden.

/kim

Senast ändrad:
Utvalda Bilder?
johan sa:

Det låter bra. Men jag tycker ni ska fortsätta med att välja ut bilder. Då har man nått att sträva efter när man fotar.

Utvalda Bilder?
Davidson sa:
johan sa:

Det låter bra. Men jag tycker ni ska fortsätta med att välja ut bilder. Då har man nått att sträva efter när man fotar.
Exakt!
Jättebra grej men fortsätt att välja ut "FR-bilder"

Utvalda Bilder?
rasmusericson sa:
så du menar att dom först godkänds, sen på efterhand blir genomkollade å kanske utvalda?
Stämmer bra. Men det är under förändring. Några har klagat och vill gärna ha en motivering varför en bild blir fr-bild eller ej, det tar tid, tid som inte finns. Så jag försöker hitta något smartare sätt.

Utvalda Bilder?
Chilla sa:
nääej ja tyckte de va lite nice när de va utvalda. de gav fotograferna en liten utmaning å på pushning..
Men som jag förstår det så är det så! först blir dom godkända! och publiseras i sitt fotoalbum, seeeen! så kollar dom igenom å möjligtvisväljer ut till utvald freeridebild.

Utvalda Bilder?
Tja jag vet inte, har iaf inte direkt bråttom med att få upp ev. bilder. Jag tycker iaf det är spännande att vänta och se vad som händer :)

Men visst johan det är en bra idé om sidan ska bli bättre. Men snart är vi ju helt utan de "klassiska" sakerna. inte för att jag varit på forumet allt för länge. Men det känns som att de utvalda bilderna kommer försvinna om det fortsätter i den här takten. Alltid så skönt att klicka igenom och veta att de är bra bilder som kommer!

Utvalda Bilder?
johan sa:

mycket bättre. det som kan tänkas dåligt är att man hela tiden försöker sträva efter FR-bilder men det är inget större problem.

Utvalda Bilder?
bra idé, men jag tycker bedömningen på utvalda bilder ska bli hårdare. :) de ska vara en kanonbild om den ska bli utvald! just nu tycker jag att de är ganska många "halvkassa" bilder som ligger på förstasidan osv.

/v

Utvalda Bilder?
det verkar lite skumt, för när man ser nya bilder på startsidan då förstår man att ngn har nya bilder men nu måste man kolla igen allas=P

Utvalda Bilder?
johan sa:

Jag tycker den är både bra och dålig. Skönt att slippa väntetider, men ifall man skulle vilja ha fler bilder än 25 känns det som att man kan få problem. Eller att bilder som egentligen skulle klassa in sig som utvalda ej får lika bra chans att bli utvald.

Ärligt talat, gillade nog jag också det gamla systemet FÖRUTOM att man nu får ladda upp 25st bilder istället för 10. Skulle du behöva fler som granskar bilder, hakar jag gärna på!

Utvalda Bilder?
En annan ide vore om man får ett val när man laddar upp bilden som frågar om du bryr dig om att få den bedömd (kan ta 2 veckor etc).

Ser inget bättre alternativ. Frågan är bara hur många som vill få bildera bedömda. Jag gissar att är kanske 25% av alla bilder som vill bli bedömda och resten bara är "flum-bilder" som folk har uppe på sin sida mer som privata minnen mm.

Värt att testa tycker jag!

Utvalda Bilder?
Okey nu fattar jag :P Ja en bra ide men tycker det är mycket roligare att vänta och få se om bilder man lägger upp blir utvalda ! lite av hela grejen tycker jag ! Hoppas det blir som förut!

/M

Utvalda Bilder?
M_Larsson sa:
Okey nu fattar jag :P Ja en bra ide men tycker det är mycket roligare att vänta och få se om bilder man lägger upp blir utvalda ! lite av hela grejen tycker jag ! Hoppas det blir som förut!

/M
Jag håller med, tyckte det var riktigt kul att vänta på bilderna och se om de blev utvlada eller inte, var nästan hela grejjen med att lägga upp bilder

Utvalda Bilder?
ellet sa:
M_Larsson sa:

/M
Jag håller med, tyckte det var riktigt kul att vänta på bilderna och se om de blev utvlada eller inte, var nästan hela grejjen med att lägga upp bilder
helt klart.

Utvalda Bilder?
Ok! Trodde inte så många brydde sig om det. Men oavsett är det en bra sak att lägag till för att minska antalet bilder att se igenom att man får välja om man vill få den bedömd eller inte.

Utvalda Bilder?
Amenassåvafan, först klagar alla på att man måste vänta länge på att få bilderna godkända, och nu klagar alla på att dom kommer upp direkt och man inte får några fr-bilder.
Bestäm er.

Utvalda Bilder?
Rydellen sa:
En annan ide vore om man får ett val när man laddar upp bilden som frågar om du bryr dig om att få den bedömd (kan ta 2 veckor etc).

Ser inget bättre alternativ. Frågan är bara hur många som vill få bildera bedömda. Jag gissar att är kanske 25% av alla bilder som vill bli bedömda och resten bara är "flum-bilder" som folk har uppe på sin sida mer som privata minnen mm.

Värt att testa tycker jag!
Vore det optimala

Utvalda Bilder?
Nu när man fått känt på det tycker jag det inte är nå vidare! NU är det ingen spänning om att få vänta om den blir utvald eller inte.. det gillade jag! å 25 bilder isället för 10 betyder ju mycket fler skitbilder.. Jag tycker det va bättre förr. någon som håller med? går det inte att ändra tillbaka? nu har man värkligen ingen koll på vilka som lägger upp bilder..

nej ja vill ha tillbaka det gamla systemet! Så man får slita lite för att få dom perfekta bilderna. så de inte blir att bara ladda upp en massa bilder som nu! nej usch!

Rasmus

Utvalda Bilder?
rasmusericson sa:
Nu när man fått känt på det tycker jag det inte är nå vidare! NU är det ingen spänning om att få vänta om den blir utvald eller inte.. det gillade jag! å 25 bilder isället för 10 betyder ju mycket fler skitbilder.. Jag tycker det va bättre förr. någon som håller med? går det inte att ändra tillbaka? nu har man värkligen ingen koll på vilka som lägger upp bilder..

nej ja vill ha tillbaka det gamla systemet! Så man får slita lite för att få dom perfekta bilderna. så de inte blir att bara ladda upp en massa bilder som nu! nej usch!

Rasmus
Håller med rasmus totalt!
nu orkar man inte nästan inte ens kolla dom utvalda bilderna!

Utvalda Bilder?
Var bättre förr när man kunde kolla på den nya utvalda bilderna genom att bara klicka till vänster. Nu har man ingen aning vilka nya bilder som läggs upp.

Utvalda Bilder?
rasmusericson sa:

Rasmus
jo jag håller med

bättre med några bra än massa dåliga.

Gammla är bättre, visst...det är mer jobb för johan och dom men de har funkat förut så de lär väll göra det nu med

Utvalda Bilder?
superunknown sa:
rasmusericson sa:

Rasmus
jo jag håller med

Gammla är bättre, visst...det är mer jobb för johan och dom men de har funkat förut så de lär väll göra det nu med
ellerhur anton! men de blir ju helt knasigt att byta tillbaka eller nått? nu när folk laddat upp en massa redan. men nån lösningborde de finnas! men hömm, om någon kunde komma på den!

Utvalda Bilder?
rasmusericson sa:
superunknown sa:
rasmusericson sa:

Rasmus
jo jag håller med

ellerhur anton! men de blir ju helt knasigt att byta tillbaka eller nått? nu när folk laddat upp en massa redan. men nån lösningborde de finnas! men hömm, om någon kunde komma på den!
var skönare förut.

Utvalda Bilder?
ge ett antal personer här på fr i uppdrag att utse de utvalda bilderna. Låt folk säga varför just dom ska få göra det osvosv. ngt i stil med när forum moderatorerna utsågs här på fr? en tanke ..

e: detta gör ju att johan (eller vem det nu är i dagsläget som utser bilderna) mindre jobb, och dom som gör detta jobbet skriver bara till johan vilka bilder som dom tycker ska bli utvalda. kanske skulle skrivit det direkt. annars kanske det inte framgick redigt vad jag menade.

Senast ändrad:
Utvalda Bilder?
Gammla systemet var mycke bättre enligt mig... kändes bättre att vänta på biderna på att bli godkända eller utvalda.. nu vet man inte ens om nån kollar på dom överhuvetaget?..
Kör på de gammla systemet med en grupp utvalda som får sköta jobbet, finns säkert många som skulle ställa upp..

Byt tillbaka till de gammla systemet!

Utvalda Bilder?
nomme sa:
Gammla systemet var mycke bättre enligt mig... kändes bättre att vänta på biderna på att bli godkända eller utvalda.. nu vet man inte ens om nån kollar på dom överhuvetaget?..
Kör på de gammla systemet med en grupp utvalda som får sköta jobbet, finns säkert många som skulle ställa upp..

Byt tillbaka till de gammla systemet!
Håller me!! var mycke bättre

Utvalda Bilder?
Agreed, min senaste bild har typ 6 visningar, bilden jag laddade upp precis innan ändringen som blev utvald har 500 visningar. Och min senaste är fan så mycket bättre...

Tillbaka
Topp