Utvalda Bilder?

Utvalda Bilder?
Måste hålla med busmissen. hur kul är det o ladda upp en bild nu om den inte kan bli utvald?
Det drabbar oss som inte har så mkt kompisar (låter fett mobbat) här på fr, vi får ju inga visningar
alls på våra bilder eftersom inte så många hittar till oss, haha!!:P

Börja med utvalda igen, snälla! ^^

Senast ändrad:
Utvalda Bilder?
jag tror på de äldre..

men med flera som godkänner bilder..
anledningen till att de tar sån tid är ju för att johan ensam sitter å godkänner/väljer ut bilder..

om det blir 4 pers så blir de bara 1/4 jobb för johan och han får massa tid över samt att de finns fler som kan hjälpa till och granskningen går fortare...

vad tror ni andra medlemmar?

Utvalda Bilder?
Jag tycker det låter som en vettig idé, men det är viktigt att det är kunniga personer som sitter och väljer ut så vi inte får flera hundra studsmattebilder...

Utvalda Bilder?
Jag tycker det gamla systemet verkar mycket vettigare.
Det är inte ens värt att lägga upp bilder på freeride längre, lika bra att gå till foto inriktade sidor direkt.
Nu har samma bild legat på framsidan förlänge för bilden är inte ens vad jag skulle kalla en förstaside bild.
Visst kan den ligga där nån dag men nu, hur många veckor har den legat där?
Jag tycker synd om folk som anstränger sig och lägger upp bilderna just nu och inte ens nån får en chans att titta på dom.
Freeride har 60 000+ medlemmar, man kan inte sitta och titta igenom alla bilder som alla lägger upp för att eventuellt hitta den där bilden man gillar och vill ge beröm för.
Det är mycket jobb för en person visst, men jag tror inte folk har något emot att vänta lite på att få sin bild godkänd.
Även omni inte går tillbaka till det gamla systemet så se till att det iaf händer nåt på den utvalda bilder fronten.
Nu blir jag bara less när jag ser bilden somligger på framsidan för så bra är den inte.
Jag tänker inte sitta och klaga på bilden för fota är svårt men jag tror iallafall att det finns 10st nya bilder som skulle platsa på framsidan bättre än den nuvarande.

Utvalda Bilder?
Lumba sa:
Jag tycker det gamla systemet verkar mycket vettigare.
Det är inte ens värt att lägga upp bilder på freeride längre, lika bra att gå till foto inriktade sidor
direkt.
Nu har samma bild legat på framsidan förlänge för bilden är inte ens vad jag skulle kalla en
förstaside bild.
Visst kan den ligga där nån dag men nu, hur många veckor har den legat där?
Jag tycker synd om folk som anstränger sig och lägger upp bilderna just nu och inte ens nån får en
chans att titta på dom.
Freeride har 60 000+ medlemmar, man kan inte sitta och titta igenom alla bilder som alla lägger
upp för att eventuellt hitta den där bilden man gillar och vill ge beröm för.
Det är mycket jobb för en person visst, men jag tror inte folk har något emot att vänta lite på att
få sin bild godkänd.
Även omni inte går tillbaka till det gamla systemet så se till att det iaf händer nåt på den utvalda
bilder fronten.
Nu blir jag bara less när jag ser bilden somligger på framsidan för så bra är den inte.
Jag tänker inte sitta och klaga på bilden för fota är svårt men jag tror iallafall att det finns 10st
nya bilder som skulle platsa på framsidan bättre än den nuvarande.
Precis precis vad jag tänker..
jag började fota och (enligt mig) utvecklades ganska snabbt, men en av anledningarna till att jag
tyckte de var roligt var ju såklart alla positiva kommentarer man fick här på FR nu får man ju
knappt några visningar på sina bilder och såklart ÄNNU färre kommentarer.. OM man inte är
"kändis" här på freeride såklart..
ang. bilden på förstasidan så tycker jag den är rätt bra men den kanske inte ska ligga där en
månad vilket den snart har gjort...

Tycker också att man borde ha mer än 1 bild på första sidan? varför inte visa 3?
Sen tycker jag att de borde finnas en funktion som gör att man ser att man har fått en kommentar
på sin bild.. och inte bara mail funktionen som är rätt jobbig.. ungefär som att den där profil
ikonen blir röd när man har fått ett mess kan väl "fotoalbum" texten lysa rött när man har fått en
ny kommentar?

Senast ändrad:
Utvalda Bilder?
Bra poänger av Lumba! Jag skulle bli väldigt förvånad om inte systemet för utvalda bilder ändras igen inom kort. Förhoppningsvis till det bättre. Den här diskussionstråden har säkert givit många bra idéer till en förbättring. Det verkar som att man skulle söka finna en utvecklad funktion för utvalda bilder, för att inspirera alla skidfotografer till mästerverk :) Det har tidigare varit uppe förslag på lite bildtävlingar etc. Det skulle absolut vara skoj att se några sådana initiativ framöver. Väntar med spänning!

Utvalda Bilder?
Så...har jag fattat detta rätt så kan man inte längre få titeln utvald freeride bild på en bild man lägger upp?
Då blir det lite svårt att få bildkritik på en bild som man då skulle visa upp för att just få feedback.?!

Utvalda Bilder?
johan sa:
rasmusericson sa:
så du menar att dom först godkänds, sen på efterhand blir genomkollade å kanske utvalda?
Stämmer bra. Men det är under förändring. Några har klagat och vill gärna ha en motivering varför en bild blir fr-bild eller ej, det tar tid, tid som inte finns. Så jag försöker hitta något smartare sätt.
Att ha fler som är med och bedömmer bilder skulle väl funka rätt bra?!
Jag vet ett antal som skulle vara intresserade i att vara med...jag sj tex

Utvalda Bilder?
Sen tycker jag att de borde finnas en funktion som gör att man ser att man har fått en kommentar
på sin bild.. och inte bara mail funktionen som är rätt jobbig.. ungefär som att den där profil
ikonen blir röd när man har fått ett mess kan väl "fotoalbum" texten lysa rött när man har fått en
ny kommentar?

hej bilddagboken :) nejdå men de va fasen en smart ide.. å de är precis som ni skriver!!!! back to den gammla funktionen.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge så ja tycker de vbara är kul att få vänta å se va som händer.. nu har ja lixom lagt upp så ja inte kan lägga in bilder mer.. vilket är förjävla tråkigt.. ja vill in med mer!! och ränsa dom som inte är utvalda! för jag vill ha ett topfotoalbum!

raasmus

Utvalda Bilder?
Jag tycker den nya "funktionen" att bilderna godkänns på en gång är bra...men det är tråkigt att det nästan aldrig kommer ny fr-bilder :(

Utvalda Bilder?
Måste bara säga att som ni kanske har märkt har det börjas väljas ut en hel del som utvalda :) kanske bara va segt i början? Nu flyter de på bra tycker jag. så de kanske inte är så tokigt endå?

Utvalda Bilder?
Tycker det funkar segt med utvalda bilder.
Gillar att man inte får denna väntetid på bilder som man fick förut, men nu vet man ju inte om Johan (lr vem det nu är det snackas om i tråden) sett bilderna än. Jag har 2st som jag tycker borde bli utvalda :(

Utvalda Bilder?
en grej.. borde inte stå godkänd direkt.. för blir den inte utvald kanske man sitter åv äntar aslänge på å se om den blir de
borde stå "Godkänd och under granskning" eller nått.. och när johan sett den borde de stå bara Godkänd.. så man vet

Tillbaka
Topp