Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???

`Arguing over the internet is like competing in the special olympics; even if you win, you`re still a retard`

Läste det på isonews.. och i vissa fall stämmer det så grymt bra :P

No punn intended!

-P

Bidraga. Vill jag härmed.

För det första. Alla skibums? Menar du den raka översättningen Skidluffare? Menar du alla de som åker ner till alperna, canada, Nya Zeeland osv? Du kanske helt enkelt anser att det är bara är folk som har sportlov vecka 8 som har rätt att åka i parkerna?

För det andra (kanske skall säga att jag åker bräda):
Du klämmer "men du kan ju inte jämnföra ett dropp med ett kickhopp...". Har någon över huvud taget gjort det? Allt vad ea sa var att Sverre flög 60 meter, inte om han gorde det med hjälp av en kick eller ett jetpack.

Det tredje: Du säger att du inte fattar varför skidåkare railar på grund av att det är mindre variation.
Jag kontrar:
Varför köper folk mjölkchoklad istället för Alladinask? Om killarna inte railar, då säger mig mina "föga" matematiska kunskaper att det blir ännu mindre variation.

Det fjärde: Visst, Jon kommer inte i närheten av Terje. Det går inte. Han är en gud. Däremot så kan du inte ha vaknat ur tvåkommaåttaprocentsruset när du skriver att JP och de gubbarna:"går högre, längre och gör bättre trick än vad Lille jon gör..."
Har bestämt för mig att Jon innehar världsrekordet (på skidor, som är högre än på bräda) i att hoppa högt? (Bra att du använder stor bokstav på lille men inte på Jon förresten).

Femte. DU har fel. Du kommer aldrig att ha rätt. Du är så fel ute så du inte förstår det. När du lärt dig räkna, lärt dig använda alla fräcka uttryck som "hip hop yo x22 spin to fet handstå till räcke till din mamma och kopojke 720" så kan du ta och glömma bort dem och sluta säga dem, för du kommer bara att säga fel.
Läs Matematik A, lär dig att inte ha fel, sluta dricka folköl, lär dig vad uttryck betyder innan du skriver dem, och sluta klaga på att folk gör "fs 720, bs 720", för det är alla som är kåta på uttryck som "baksides tyst grab två varv" som har fått sporten att bli till detta. Hade det inte varit för all hysteri på volter så hade folk fortfarande varit stoltare när de kommer över en 20meters platå med vetskapen att de precis har snurrat en 360 nosebone, istället för att ha gjort en "Bs rodeo 450 to 50-50" på en tremeters kick och en tvåmeters rail.

För det sjätte:
Du har fel. Kommer antagligen alltid att ha det.

(Börjar läsa lite böcker, tänk efter före, så kanske det leder till att vi slipper betala dina internetkostnader)

1. Skibums. Håller med om att det kanske var lite felaktig användning men det gör dig fortfarande till en sopa som märker ord...
2. Samma sak. märker ord. lååågt
3. Lär dig läsa... Jag sa att jag inte tycker att rails på skidor är snyggt och inte är lika varierat på skidor inget annat.
4.Nu märker du ord igen... det hela var ett uttryck för att visa att snowboardåkarna är bättre. Sedan tycker jag att jons stil är ganska begränsad. Visst han drar väl på snygga trick och så men i övrigt känns han inte som n¨ågon hero. Vi akn at Shaun White som exempel. liten, galen, har attityd osv. Och han är ett par år yngre än jon, kan i princip köra samma sorts trick. Han känns som någon man ser upp till... eller typ ikka Bäckström (namn?) Så jävla skön kille. kolla bara på happy hour.
5.Sluta klaga fitta... Jag fick helt plötsligt för mig att det var 240 istället för 270. So what? Det var liksom inte det som var poöngen men givetvis skulle ett par sopor anmärka och klaga istället för att bara rätta... Sedan hur fan ska jag beskriva trick? snurra nästan ett varv landa på railen baklänges snuurra nästan ett varv av?

en liten bild som alla måste hålla med om att den e snygg:(obs lite småstor)
http://hem.passagen.se/shithead666/Diva2.jpg
kanske måste klippa och klistra #ttp://hem.passagen.se/shithead666/Diva2.jpg

Sedan det där med voltgalenskap och sånt var nog fan det sämsta jag hört. Det är klart som fan att sporten måste utvecklas!
Annars skulle det vara som om höjdhopparna stannar på 2m för att "det var så förut". Alla sporter utvecklas, häng med eller bli lämnad bakom.
Sedan när man har vänner som åker så pratar man givetvis med korrekta termer allt annat är ju dumt.
Sedan är ju snowboarden mindre infekterad av kommersialism och skit än skidsporten. Snowboarden är enligt de flesta på väg tillbaka till utgångsläget. då det mesta handlar om att åka och ha kul inte pengar och sponsorer(jag säger inte att det inte finns pengar som styr och ställer i sporten) det ser man genom att flera åkarledda evangemang och företag ploppar upp(Allain, Artic Challange)

Stackarn.
Den enda slutsatsen jag kan dra av detta är att det finns för mkt hat och negativitet i samhället nu för tiden.
Varför kan man inte ha skojj i backen tillsammans?
Det är ju pinsamt.

Av Ulath_Ass Datum 2002-12-15 15:36:22
tycker inte att något i salad days trailern var särskilt snyggt eller stort.. mest skabb tycker jag.

Skemtar du eller Ulath_Ass? Fetaste jag sett hittils iaf :)

puss å kram

hur faan kan du vara så jävla pantad?
skidor uppfans först, ellerhur!?
då skulle man lika gärna kunna säga "skidor fanns först, ni får inte åka snowboard här!"

//H-one

1: Inte bara att du är dum, du är psykiskt sjuk också. Mig veterligen så var inte nummer ett ställd till dig, utan till IRuleDude. Schizzo?

2: "men du kan ju inte jämnföra ett dropp med ett kickhopp...", är INTE att märka ord.

4: Nej. Jag märker inte ord nu heller. Måhända kan du kalla mig för Messerschmitt, ordmärkande handlar det dock inte om.

5: Fräcka ord du använder. Hur du skall beskriva trick? Om du nu är så hip och använder hippa ord, så vore det kanske på sin plats att använda dem korrekt.

"Sedan när man har vänner som åker så pratar man givetvis med korrekta termer allt annat är ju dumt.".

Huvudet på spiken.

Åkarledda företag är förresten inte en ny företeelse. Se på skateboarden.

Jag sa aldrig att det var nått nytt med åkarledda företag men jag menade att det börjar bli en massa sånt inom snopwboarden mdans det mest verkar vara storföretagen som gör nått inom skidsporten...

Det där med hoppen. varför jag skrev att man inte kan jämnföra ett dropphopp med ett kickhopp var därför att han presenterade Sverres hopp som om det skulle vara mycket bättre... Och det är ju verkligen inte samma sak...

din bonnläpp!!

va fan åker snowboard åkarna våra hp:s och qp:s för???

Det kan inte vara roligt att åka i backen och inte kunna respektera det ena eller andra sättet som man tar sig ner för backen på.

Vart man än ser sig om så är det ju kanske en skidåkare där, eller en snowboard åkare här.

Jobbigt att behöva åka omkring med en massa gnäbb-blö-urk i tankarna hela tiden.

Sug våååårtig skogshuggar penis! (kom inte på nått bättre)

/Han som älskar att åka med polare snowboard/skidor/telemark doesn´t matter......

Jag tycker att det är jätte trevligt med folk som säger "Jag hatar alla snowboardåkare som bara sitter och deagr i backen, men ni schyssta snowboardåkare, er har jag inget emot". Det tyder på att man har ett öppet sinne.

Ulath, du lyckas gång på gång med att uttala dig negativt om skidåkare, trots att du verkar ha rätt dålig koll. Är det inte lika bra att hålla käften istället?

Jag måste säga att jag har rätt dålig koll på hur standarden är inom elitskiktet i snowboardåkningen, men för mig verkar det som att skidåkningen i mångt och mycket är lika bra eller bättre, andra grejer lite sämre. Den enda grej som snowboardåkarna verkligen aëger skidåkarna är på boxar... nosepress är ganska svårt på skidor.

äh, orkade inte läsa hela jävla tråden, men förvånas stort över nivån på vissa inlägg.

vafan håller folk på med?
det spelar ingen jävla roll vad man har under fötterna, huvudsaken är ju att man har skoj i backen! vem som kan snurra mest eller raila på flest sätt har ju ingen som helst betydelse.
om man hoppar högre på skidor, monoski, telisar, blades eller snowboard har lika lite betydelse, vad gör det er om terje haakonsen hoppar högre än frode grönvold eller jon olsson, eller vice versa?
vad som är snyggast, rails på bräda eller skidor (och då vidare..), är dessutom helt orelevant, eftersom det är en högst individuell smakfråga. använd det därför inte som argument för NÅGOT.

ultah_ass>
vem som har mest attityd, vad menas med det?
han som är kaxigast och skryter om sina stora airs, eller han som är ödmjukast och peppar andra som inte alls har samma fallenhet?
själv föredrar jag helt klart det senare alternativet, självupptagna människor gör ju ingen glad.

nej för fan folk, ta er samman, knäpp på er lagg eller bräda eller va ni nu förderar att ha under fötterna, och gå ut och åk. peppa nån som gör ett häftigt hopp, eller nån som med skräckblandad förtjusningen för första gången hoppar på ett bigjump. bjud på lite glädje, det får man ju tebax med en gång.

det är inte konstigt att världen ser ut som den gör. slå inte era barn. tjo!

men fan ulath ass du kan då fan sänka skidåkningen, som den där killen du snackade om: so what? nog finns det skiers som är yngre än jon men som är typ lika bra, tex niklas karlström. du är så jävla irriterad bara för att skidåkningen växer och snowboardåkarna börjar åka skidor! och så ditt gnäll om ordmärkande: SKÄRP DIG FFS!

än en gång: jag har inget emot schyssta snowboardåkare!

Jag anser inte att jag uttalar mig negativt om skidåkare... det enda jag uttrycker är att jag tycker att snowboard är mycket mer stilfullt och snyggare + att det är roliagre rails.

Med attityd menar jag hela livet människan lever. Shaun och Gigi verkr vara helsköna och schysta. Inte badasses men verkar ha riktigt jävla kul och drygar sig hela tiden... gör det hela så att det ser koolt ut.
Sedan har inte skidåkarnas trick sektion funnits tillräckligt länge för att skapa superlegender som Terje, Backman osv. Det gör ju att brädåkandet känns mer som orginalet och skidåkarna har börjat hängt på. iallafall är det många som ser det så. Och man kan ju inte förneka att skidåkarna har tagit en hel del/det mesta från snowboardsporten. Jag har inget emot det men jag blir irriterad på de som inte erkänner det. Jag fördömmer helt och hållet det första inlägget då jag ALDRIG sakt att snowboarders har mer rätt till hopp än skidåkarna.
Det enda jag absolut vidhåller är att rails på skidor är fult.

Än en gång vile jag med det med Shaun påpeka att det finns en hel del figurer som är mycket skönare än jon... Jon verkar de flesta beundra för hans trick medans iallafalla jag beundrar några (typ Peter Line, gigi Ruf, Shaun White, jp walker osv.) För deras sköna stil lika mycket som deras skills på brädan.

"det enda jag uttrycker är att jag tycker att snowboard är mycket mer stilfullt och snyggare + att det är roliagre rails."

ajabaja, individuella tycken!

"Med attityd menar jag hela livet människan lever. Shaun och Gigi verkr vara helsköna och schysta. Inte badasses men verkar ha riktigt jävla kul och drygar sig hela tiden... gör det hela så att det ser koolt ut."

inte vet jag, men nog fan finns det minst lika många utövare av övriga discipliner som har minst lika kul.
för övrigt är det dumt att titta på en snowboardfilm och efter det döma vad personerna i filmerna verkar ha för attityd. han som framstår som drygast kan vara den trevligaste, och tvärtom. nej du, håll dig till din egen attityd istället :)

"Och man kan ju inte förneka att skidåkarna har tagit en hel del/det mesta från snowboardsporten. Jag har inget emot det men jag blir irriterad på de som inte erkänner det."

visst är det så, brädsporten har gett skidåkandet en stor sjuts. men å andra sidan, vad hade hänt om skidanläggningarna vägrat brädåkarna tillträde till liften? allt är relativt..

"Det enda jag absolut vidhåller är att rails på skidor är fult."

så var vi där igen.

håll i hatten.

men det var då fan!
Nu blir jag arg!
Det är väl klart att man måste diskutera utifrån sina personiga tycken. hurihelvete ska man annars kunna diskuterar något som en jämnförelse eller nåt mellan två saker?
En VÄLDIGT grundläggande regel för alla diskutioner.

Sedan bildar jag mina uppfattningar om personerna ur först och främst intervjuer, omdömen från andra + att jag sett/träffat vissa i verkligheten. Filmer har inte allt för stor del där.

Ulath: Ja, inte har du uttalat dig positivt om skidåkning iaf.

Självklart härstammar mycket inom "new-school-skidåkningen" från snowboard. Men det beyder väl inte att vi behöver stå i tacksamhetsskuld till er?

Vad jag menade med att du har dålig koll på skidåkningen var att du påstår att man inte skulle kunna göra 270 off (eller 240..?) från en rail. Hade du haft lite koll hade du vetat att det görs både backflips och 450`s båda av och på rails. Att kinkade rails kan se lite risigt ut på skidor är jag nog beredd att hålla med om dock.

Sen ska vi skilja lite på saker och ting här, du håller på och ändrar dig hela tiden om vi pratar om bästa åkaren, skönaste åkstilen, eller den mest flippade personligheten. För enkelhetens skull så säger jag så här, Jon är bäst, Pollard åker cleanast, Boyd och JF är skönast och Mike Douglas är våran lilla "skid-jibber-legend".

Jag tror faktiskt inte att alla dessa snowboardåkare skulle knäcka Jon, men om domarna i en crossover tävling var lika inskränkta som du skulle nog slutresultatet se ut så.

det jag sa var atmm man nästan aldrig ser nåra skidåkare som snurrar uppepå railen... jag är väl inte så dum så ja inte tror att man inte kan snurra av en rail med skidor.

Jag säger inte att de är sämre än snowboardåkarna men i mina ögon se det mesta tricken på skidor så "flaxiga"(i brist på bättre ord) Det gör ju att jag tycker att det mesta på skidor ser lite skabb ut.
Salad days trailer sög inte men jag har sett mycket bättre åkning i flera snowboard rullar...

Jag stör mig så jäkla mycket på alla snowboardare som åker i liftar byggda för skidåkare! Kan de inte bygga sina egna liftar!? Det ser ju helt vrickat ut när de försöker ta sig upp...

Förresten, kan inte snowboardarna hålla sig i funparken? Vad gör de egentligen i våra backar?

/T, skieur

De e ju klart att du utha tycker dig sätt bättre åkning i en snowbord rulle en den där trailern, i och med att du e så fruktansvärt inskränkt!
/Kjell Rebell

Kul juh.

Måste märka ett ord.
"snowboard rullar..."

Menar du att snowboard har hjul då eller?

(litet surftips till dig, kära kamrat, www.skrivihop.nu)

Sen skriver du att det inte snurras så mycket uppe på rails med skidor. Konstigt. Hört talas om något som kallas nötknäppare?
Kan vara lite problem att snurra, skall du stå på en skida? Om du anser att skidåkare inte snurrar säg en 180 när de hoppar från ett rail till ett något lägre, eller från ena delen på ett kinkat till en annan del, så avfärdar jag det med att du inte sett tillräckligt med filmer.

Angående att du tycker det är coolt när folk är dryga. Du vet inte vad dryg är. Åk till Stureplan, försök gå in på Spybar i, säg, ett par ohippa jeans, en stickad tröjja och en röd täckjacka, så skall du få dig en lektion i vad ordet dryg egentligen innebär. (Och nu syftar jag inte på Människorna som går på Spybar, utan på vakterna, folket där inne uttalar jag mig inte om...)

Vad du antagligen menar är att de driver med folk, med det går att göra helt utan att vara dryg, om man gör det på ett subtilt sätt.

Och om dina förbannade åsikter om att skidåkare snott alla saker från snowboard. Väx upp. Må så vara, men då kan du lika väl lägga av att åka snowboard, eftersom allt härstammar från surfing.

Puss och kram.

Fan...
ingen förstår vad jag menar. Det jag menade med att snurra på railen är bokstavligt talat att snurra på railen när du står på den helt plant. alltså inte hoppa utan snurra ovanpå railen. Sedan verkar det finnas en hel del "paragrafryttare" så att säga här. Jag använder ordet dryg och menar typ Laidback avslappnad osv...
Herregud. Det verkar bara vara äldre personer här vars slangvokabulär inte verkar vara up to date så att säga...

trick på skidor har då fan funnits länge nog för att de ska bli legendariska, Ta bara Eddie Lincoln som uppfan Lincoln loopen på 70talet! måste säga att som jag har fattat det så har oldschool åkningen existerat nåååågot längre än snowboardåkningen... (kom på det nu, säg till om jag har helt fel för jag är inte riktigt 100% på det här!) nog fan har folk hoppat med skidor innan snöbrädeåkarna kom och trodde sig ha uppfunnit hela jävla hoppandet!
faktum är väl att snowboardåkarna tog efter oldschoolåkarna och utvecklades dom med... men sen kom newschool och mixade oldschoolåkningen med snowboardåkningen, man började alltså jibba på samma sätt som snowboardåkarna typ hp och qp och bj.

Undrar om oldschoolåkarna var irriterande på snowboardåkarna då?

säg till om jag har fel om detta!

Ulath_Ass:::

Varför ens bry sig??? Visst jag kan hålla med om att det finns mer variation på rail för snowbrd, men jag kan garantera dig att alla rails är svårare med skidor.... kommer ifrån en som åkt bräda men insett att skidåkningen är kung!!! satte föresten ett 6m kinkat rail i väsjöbacken idag!!! fett!

//Peace-out

Det mest patetiska är att snubben som gjorde det här inlägget inte har mod att försvara det han skriver.....

Chrille

Men lär dig läsa.
När du gör detta så kan så ser du att:

"Sen skriver du att det inte snurras så mycket uppe på rails med skidor. Konstigt. Hört talas om något som kallas nötknäppare?
Kan vara lite problem att snurra, skall du stå på en skida?"

Om du inte förstår, så kan jag visa det med lite ASCIIkonst:

------------------------------------------------------
Skida
------------------------------------------------------/

|-----------------------------------------------------------------------|
Rail
|-----------------------------------------------------------------------|

------------------------------------------------------
Skida
------------------------------------------------------/

FÖrr eller senare kommer du till denna position om du försöker snurra, om du gör det UTAN att hoppa...

Citerar dig:
"Herregud. Det verkar bara vara äldre personer här vars slangvokabulär inte verkar vara up to date så att säga...",
din presentation:
"Ulath_Ass är en kille som bor i Bollebygd och är 27 år gammal. "
och slutligen min:
"Mans_Hilling är en kille som bor i Linköping och är 20 år gammal"

Tror snarare att det är du som är gammla i gemet i detta fall, din användning av dryg är i alla fall inte upp till dato.

Sug och slick, /Bobby Ewing

"Det är väl klart att man måste diskutera utifrån sina personiga tycken."

jag tror du missade min poäng.
man kan INTE diskutera utifrån sina personliga åsikter ang. utseende. alla har olika smak, vilket enbart leder till att den ena säger "röda manchester är snyggast" och den andra "nej, svarta är mycket snyggare!" dvs det leder ingen vart.
alltså kan man inte använda sina personliga åsikter om vad som är snyggast eller ej som ett ARGUMENT.

förstod du nu?

Ok visa mig EN intressant diskution där alla utgår från rent subjektiva saker utan att blanda in sitt personliga tycke.

Mans:
Ja det är ju exakt det jag menar det går i princip inte.

Egon. Tsss... Rails är så svårt man gör det. Eftersom vi kommit överrens om att det går göra fler rails på snowboard nu så innebär det också att du kan göra saker som är pungbrockssvåra. Har tagit det fetaste tre kinkade railet i åre. det är stooooort.

Vill föresten påpeka att det var inte jag som skapade min profil och jag är 17 år och bor i jämtland...

Snowboard åkningen började som lössnö sport. När snowboarden utvecklades började också det som oldskool skiersen börjat på med hopp och liknande att sakta krypa fram. Snowboard gav upphov till de flesta hopp vi ser idag Spines, HPs QPs osv.
Men det jag först och främst menade var att all newskool åkning på skidor är en "kopia" av snowboardens freestyle element. Twintip, Bigjump och rails har funnits länge men dominerats av snowboardåkarna. Därför ser de flesta som om snowboard är det som direkt har skapat newskool åkningen. Vilket är delvis sant men även oldskool skidåkarna har ett finger med i spelet genom att många av deras trick lever kvar idag antingen genom snowboardsporten till skidåkningen eller i ett rakt nedstigande led.
Kläder. Där var snowboard åkarna långt före skidåkarna med stora pösiga byxor och jackor, något som idag ses på var och varannan skiåkare. Vissa säger att det är tagit direkt från skate kulturen/surfingen där ofta stora shorts först och främst härjade. Jo visst inspirationen kommer säkert därifrån men mycket av skiddressarna idag Är skapade från det snowboard mode som började för flera år sedan.

Blev förvirrad nu. orkar inte skriva mer den här gången... återkommer...

Jag upprepar:

"det jag sa var atmm man nästan aldrig ser nåra skidåkare som snurrar uppepå railen... jag är väl inte så dum så ja inte tror att man inte kan snurra av en rail med skidor."

Är det "atmm" som byter innebörd på hela meningen, jag har nämligen ytterst svårt att tolka den som "Det går inte att snurra uppe på railen med skidor för då krossar du kulorna."?

Den här diskussionen, liksom alla andra som handlar om snowboard/skidåkning urartar snabbt och övergår gärna i personangrepp. Jag lyckades nog få med nåt även jag. Det är lite synd tycker iaf jag.

Finns det ingen admin som kan plocka bort trådar som urartat?

*pretto-inlägg*

"Ok visa mig EN intressant diskution där alla utgår från rent subjektiva saker utan att blanda in sitt personliga tycke."

det är uppenbart att någon läser med öronen.

du måste göra skillnad på diskussion och diskussion.
diskutera kläder med någon är ganska dödfött, eftersom det är en djupt rotad och högst personlig åsikt. om alla hade samma tycke ang kläder skulle ju alla helt uppenbart se likadana ut.

att diskutera politik däremot, är en helt annan sak.

Tillbaka
Topp