Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???

Det var väl det sämsta jag har hört. att diskutera politik blir exakt samma sak då man fortfarande diskuterar utifrån det man tycker.

nej, det är då fan inte samma sak.
en politisk åsikt kan du grunda på väldigt många olika saker, ändra samt berika med information.

ett litet exempel:
du föds in i en rasistisk familj. helt naturligt för dom över sina åsikter på dig, redan när du är liuten. självklart tar du in dom.
sedan börjar du i skolan, och blir tillräckligt mogen för att tänka ordentligt själv.
dina jämngamla polare kanske har en helt annan åsikt än dina föräldrar.
självklart kommer dom att påverka dig, och du kan då välja att tänka efter själv, ta till dig deras argument, se över dina egna osv.

anser du däremot att baggybyxor är snyggt, så gör du det. ungefär som att du helst vill ha vitt på dina väggar, trots att din flickvän vill ha gult. det spelar ingen roll hur mycket hon tjatar, du kommer fortfarande att tycka att vitt är snyggare. att hon sedan kan argumentera för varför det skulle vara smidigare med en gul färg är en annan sak, det ändrar dock inte ditt egentliga tycke ang. färgen i sig.

Jag anser fortfarande att du har helt fel.
Min klädsmak kan ändras. Samma sak som min musiksmak minapolitiska åsikter ochh i princip allt annat.
Ett exempel om det med politik:
En Kommunist och en moderat diskuterar något. Båda utgår från att deras politik är rätt. En av dem kan möjligtvis ändra åsikt eller kompromissa på vissa saker.
Samma sak om jag och min kompis står och diskuterar vilkens av två snowboardåkares stil som e coolast. han kna lägga fram något nytt argument som ställer den åkare han förespråkar i ett helt nytt ljus... jag kan se nått som jag inte tänkte på förut osv. så är det om det mesta. På dig låter det som om man är totalt låst i sin klädsmak och allt annat.
allt ändras ungefär på samma sätt du beskrev politiken(med uppväxt vänner osv.)

det är ju samma sak som att säga att, varför åker snowboard åkare i en pist, Skid åkare var ju före i pisten?

jepp, visst kan man ändra kläd och musiksmak.
jag menar inte att man är totalt låst, jag menar att man har olika lätt/svårt att ändra vissa av sina individuella uppfattningar, och det tar olika långt tid och har med olika skeden i ens liv att göra.

i den period av ditt liv du befinner dig i just nu, anser du att rails på skidor är fult. det spelar ingen roll hur många gånger jag säger att det är snyggt, du kommer fortfarande att tycka att det är fult.
precis som med färgen på väggarna. målar du om idag, i en färg du gillar, kanske du tycker den är skitful om 10 år. 10 år tidigare spelade det ingen roll att din morsa klagade, eftersom du tyckte att det var snyggast just då.

är du däremot moderat, och helt plötsligt blir svårt krossad med politiska argument av en polare som är kommunist, kan du med ens tänka: "aha! han har ju rätt, den jäveln. jag har tydligen inte förstått vad kapitalism innebär!".

detta är dock irellevant, det jag menade från början var att man kan lämna sina åsikter t.ex. om huruvida rails på skidor eller snowboard är snyggast som argument, eftersom det inte tillför något. det enda som händer är att näste man säger emot.

ska vi återgå till bummare i pipen nu då? :)

Men jag är inte helt obeveklig!
Om någon kan visa mig något riktigt snyggt med skidor på rails så kanske min skepsis minskar.
Skicka lite bild länkar...

Då kan ju ni snowboard åkare sluta ploga upp våra backar, eftersson vi inte får åka i era. >:(

Det här var inget dålgt mäktigt forum inlägg.! klart det längsta jag sett.! YEAHHH

Jag har inte orkat läsa alla inlägg men vad f-n menar du med skibum? Eftersom du inte vet vad det är så kan du bara hålla käft.

Jag säger som Bob Marley, vår allmäktige Gud:

"Let´s get toge-ether and feeel alright"

Feel the flow, rail on the rainbow, peace....

med andra ord: S_L_U_T_A B_R_Y E_R!!!!!!!!!!!

spelar det över huvudtaget någon roll vad vi har på fötterna?????

spelar det nån roll vad vi har på oss, fartdräkt eller baggy, so what??

spelar det nån roll om vi är bra eller dåliga??

om vi är svarta eller vita???

om vi har Volvo eller Peaugot???

nu sätter jag en stor, fet punkt för den här omogna diskussionen:

.

hehe, skrattar åt hela grejen fast kanske mest åt diskussionen mot ulath eller vad han hette med sin 240 off. fan, hur många här är de som gör en bs eller fs rail på brädan i exakt 90 grader, antagligen när du hopppar av så lär du ju förmodligen snurra lite på railen innan du lyfter vilket gör att du kanske bara behöver snurra 200-240 grader. sen att de heter 270 off å att ulath skrev fel kan man ju oxå ha lite överseende med. eller har man oxå lite rotation redan när man landar på railen.
har faktist dessutom sett en nose slide med skidor å skrattade så jag inte visste vad, roligaste jag sett, såg urskoj ut.
att jag inte har sett fler än denna bör kanske tilläggas...

däremot respekterar jag skidåkare som hoppar å jibbar minst lika mycke som snowboard åkare. blev helfrälst på skidor sen jag var i ramis förra våren sen jag såg ett gäng grabbar sätta 540, 720, d-spins å mistys efter varandra hur snyggt som helst. efter de åker jag både snowboard å skidor överallt...

respekt till alla som åker på snö, även kiddies, man var ju själv en många år sen...

Fy fan vilket jävla inlägg....Jag åkte snowboard förut. men nu har jag köpt skidor i stället...det är hur mycket jävla roligare som hellst...det är bara att inse snowboardkulturen är på väg neråt...Det är skidor som aeger...

nä fan det är ju synd om er patetiska jävlar där ute som inte har något bättre för sig än att debatera detta. låt folk åka var fan dom vill.

//just wait for your turn in line... aaaaaiiiiiigggghhhhhhhtttt ddooowwgggg!!!!!!!

Inse att funparkerna är till för alla! Kryckisar, snowboardåkare, telis människor och bladare....
Varför vara så j***la inskränkt?
Är själv både brädåkare och skidåkare. Tycker iofs att det är roligare att köra skidor i funparken. men det hör inte hit.
Kan vi inte lägga ner den här löjliga diskussionen nu, den har ju pågått i nästan 15 år till ingen nytta. Bergen är stora nog för oss alla!
Flyg å va gla!

Kan bara konstatera att det här inlägget är längre än en utdragen rundmask, ni vet sådana där som brukar härja inne i magen....

Kan bara konstatera att det här inlägget är längre än en utdragen rundmask, ni vet sådana där som brukar härja inne i magen....

Alla får väll åka i parkerna, det e tamejfan inte ni snowboardåkare som bygger dom, eller hur!!! >:(

Jag tycker att den frågan är så korkad och löjlig att den inte är värd ett svar!
Däremot så undrar jag om du inte har märkt att snowboarden är på väg att dö ut?
Frågan är bara när du inser det......

Jävla intressanta åsikter men det är ju klart skidåkning knäcker allt snowboard ligger inte ens i närheten av våran nivå. För ni ligger ju några år efter i utvcklingen.

yeah right...
99% av det som görs på skidor har gjorts på snowboard år före...

du lame ass, förklara närmare. Du kanske tror att den första skidan kanske egentligen var en snowboard eller att man mår bra av att inte se i den riktning man färdas (sidleds i snowboardfallet)?

Ironcrossen, spreaden och daffyn var säkert jätte lätta att göra på snowboard i Puckelpisten ngn gång för länge länge sedan...

IRuleDude: Du har rätt.. vi som åker skidor tycker att det är jättetråkigt och vill mycket hellre åka bräda.. extra tråkigt är det ju förstås att åka i pipen..
Men Men..
Vi stakar på..

Varför spyr ni galla på en medlem som inte varit inloggad på mer än ett år? Ganska övertygad om att han inte läser detta..

Eh du låter ganska dum och trångsynt. Om jag inte minns helt fel så är det så att snowboarden från början lånade stora delar av konstruktionen från skidan, förutom att den formades mer som en surfingbräda. Och vad är det att gnälla om i vilket fall, varför skulle inte skidåkare få åka park, snowboardåkare får ju åka pist och den konstruerades ju från början för skidåkare!

Rötägg finns överallt

P.S har absolut inget emot brädåkare, tycker bara illa om idioter

För det första det är väl underbart att skidåkningen har utvecklats pga att brädan kom till världen. Brädan hade dock aldrig kommit till om det inte funnits liftar och annat pga skidåkningen.

För det andra, en skibum är en person som bor och åker skidor/bräda/telisar eller annat i alperna och brinner för det. Någon som någon gång har hört uttrycket snowboardbum eller telemarkbum. Inte jag i alla fall, allt kallas skibum.

Sen kanske jag är partisk men jag tycker att bigjump på lagg ser mycket bättre ut. DEt är mer fart och mer avancerade grejer oftast. Sen tack brädåkarna för att ni fixade boardercorss så att vi nu har skiercross. På lagg är det betydligt mer fart och action. Inget av detta betyder att jag har något mot bräda men jag är bara av åsikten att vissa saker ser coolare ut på lagg. Åk alla det ni tycker är kul och gnäll inte på andra.

Ha det gött i vinter och var snälla mot varandra.

men.. jag har åkt skidor sen jag var tre år sen vid nio års ålder prövade jag snowboard för första gången och har åkt bräda mest tills nu (16 år). När jag åker skidor vill jag också hoppa..... det är bara roligt med lite variation i parkerna med skidåkare och brädåkare.....
tror ni inte att skidåkarna vill trixa o hoppa med också??

länge leve lagg och bräda i samma funpark

Tillbaka
Topp