jepp, visst kan man ändra kläd och musiksmak.
jag menar inte att man är totalt låst, jag menar att man har olika lätt/svårt att ändra vissa av sina individuella uppfattningar, och det tar olika långt tid och har med olika skeden i ens liv att göra.
i den period av ditt liv du befinner dig i just nu, anser du att rails på skidor är fult. det spelar ingen roll hur många gånger jag säger att det är snyggt, du kommer fortfarande att tycka att det är fult.
precis som med färgen på väggarna. målar du om idag, i en färg du gillar, kanske du tycker den är skitful om 10 år. 10 år tidigare spelade det ingen roll att din morsa klagade, eftersom du tyckte att det var snyggast just då.
är du däremot moderat, och helt plötsligt blir svårt krossad med politiska argument av en polare som är kommunist, kan du med ens tänka: "aha! han har ju rätt, den jäveln. jag har tydligen inte förstått vad kapitalism innebär!".
detta är dock irellevant, det jag menade från början var att man kan lämna sina åsikter t.ex. om huruvida rails på skidor eller snowboard är snyggast som argument, eftersom det inte tillför något. det enda som händer är att näste man säger emot.
ska vi återgå till bummare i pipen nu då?