Va kostar kanada

Jonte_C

Medlem
Va kostar kanada
Tjipp fullegubbar.
Jag undrar om nån har koll på hur dyrt det är att leva å bo i kanada om man jämför med gamla svedala.
Tänker åka till golden å stanna så länge jag har råd helt enkelt..men det skulle va schysst å veta ungefär hur länge det kan va.

Va kostar kanada
Jag har bara varit igenom i just Golden en dag, och det enda vi handlade var frukost på nåt café. Men prisnivån i Kanada i allmänhet ligger ungefär som i Sverige på det mesta utom bensin (som är tokbilligt) och liftkort (som är rätt dyrt).

Varför just där förresten? Fernie känns som ett bättre alternativ att säsonga i om du nu inte har nån speciell anledning att åka till just Golden.

Va kostar kanada
mm. Jag har hört mkt bra om kicking horse men har inte alls något säkert bestämt. får se var jag hamnar till slut.
Fernie är ju ett alternativ.

Va kostar kanada
Att göra en säsong i Canada är relativt billigt. Boendet skänkt bort och maten är unngefär lika billig som här hemma.
Det som kostar mer är ju att flyga dit. Men om du letar ordentligt hittar du säkert nått billigt.
Jag var i Fernie i vintras och spenderade 35000 SEK allt som allt. Då ingick flygresa på ungefär 8000 SEK. Vi hade till och med egen hot-tub!!!

Va kostar kanada
Biljetter dit e faktiskt inte så extremt dyrt som man kan tro. Ticket har riktigt bra studentrabatter som gäller för studenter under 30 år eller för alla under 26 år...

Tillbaka
Topp