vad är cab?

vad är cab?
på snowboard är det switch frontside snurrar
på skidor tror jag att det är switch cork snurrar (?)

vad är cab?
cab = taxi

cab på skidor borde vara som switch sa... kanske utan cork, vet faktiskt inte..
det som är med en bräda kan du ju snurra både frontside och backside.. med skidor e det antingen natural eller unnatural..

Det är en fråga för förståsigpåare..

vad är cab?
vad är de för skillnad på fakie och switch ? hehe
antar att de typ är samma sak ? förutom att man kanske landar fakie ..
cab är väl också samma sak ?

vad är cab?
Cab är samma sak som switch och fakie (att man åker baklänges) Inte att man kör sw och gör cork

vad är cab?
va? är cab=fakie=switch?

allså tycker det blir lite konstigt ibland när ni skräpplockare tar ord från snowboard och skateboard åkningen.

går det att göra en cab på skidor?

vad är cab?
Cab = Engelska för taxi.

Att göra en taxi är inte så svårt. Man behöver en schysst bil först, därefter en taxameter, en skylt på taket och en taxichaufför.
För er som gått för mycket på dagis och sjungit "en busschaufför" en triljon gånger tror kanske att en taxibil är en bil med taxar i, men så är dock inte fallet. Dock kan man ibland "ta hunden med", men det är en helt annan grej...
Alla sorters taxi är nog ungefär lika svåra att göra. Både stora och små, gröna och gula. Notera dock att en svarttaxi är lättare att göra än en svart taxi, då man varken behöver taxameter, skylt eller taxichaufför. (för att vara så diskret som möjligt är det kan ske bäst att ha en svart svarttaxi)

vad är cab?
Cab är från början en switch backside 540 påhittad av skataren Steve Caballero (eller hur det nu stavas). Detta är då en cab, en halfcab är alltså en sw bside 180... Notera dock att detta med cabsnurrar har gått fel någonstans på vägen till snowboardåkningen där allting numera är cab så länge man går ut switch. För att det ska vara en riktig cab ska man dock gå ut switch, snurra åt fel håll och landa framlänges sålådes finns alltså cab 180, cab 540, cab 900, cab 1260 osv, alltså snurrar med halv-varv....

Summa sumarum ni har alla fel

Men vem bryr sig om jibbing?

vad är cab?
jahadu Jarle, så du tar förstapriset i att ha fel eller?
jag har trilskats med dessa diskussioner otaliga gånger på newschoolers och jag orkar inte med någon jävla debatt på det här. mina ord är definitiva.

Bestridningar: Cab är inte någon jävla switch/fakie corksnurr (som vissa dumarslen antyder *hostjellhostohost*, det är inte heller benämningen på alla switchsnurrar på snowboard (KAN funka som ersättning för att säga switch frontside, men inte switch backside)

Fakta: skateboardåkaren Steve Caballero hittade en gång i tiden på ett litet nätt trick i vertramp som kallades en Cab (kan du inte lista ut kopplingen till tricket och åkarens namn rekommenderar jag att du gör mensas iq-test och kollar som du ligger i linje med en chimpans). En Cab är en fakie frontside 360.

Irritation: Varför snowboardåkare ens adopterade ordet cab och gjorde det till en förkortning av switch frontside kan ju funderas över, men är knappast värt, då snowboardvärlden knappast tänkte efter före utan bara sa vad som "lät skönt". Med akademiker som JP Walker och de andra som *hostinte*host* har läst ut högstadiet är det väl heller inte så konstigt. se, det där var väl kul? jag jävlades just med ointligenta snowboardåkare.. applåder någon? Jag skiter i om Shaun White säger "Cab nine" 4 ggr på raken i sin snowboardrulle, uttrycket blir inte mer berättigat för det.
Men nu alla barn, ska farbror bo87 verkligen dampa loss lite:

skojade bara. jag skulle aldrig dampa loss. vad fan tror ni egentligen? det här är bara ett forum, tror nu jag bryr mig?

anyway, det dummaste är kort och gott att något ljushuvud på två plank (och som kanske var en högt uppsatt jibber (vilket är ett ord som för övrigt suger) vilket gjorde att han kunde idka grupptryck) sa Cab om någon backlängessnurr han gjorde och därför spred den verbala sjukdomen, vad vet jag... saken är den att Cab inte hör hemma i skidåkning, ännu mindre än switch och fakie. eftersom det inte bara innefattar att man står backlänges utan också ,enligt snowboarddefinitionen, involverar att man snurrar frontside. Och för att helt ta det back to the roots så borde det inte ens vara en snowboarddefinition utan stannat kvar i skaten.

vad är cab?
Nojlas sa:
Cab = Engelska för taxi.

Att göra en taxi är inte så svårt. Man behöver en schysst bil först, därefter en taxameter, en skylt på taket och en taxichaufför.
För er som gått för mycket på dagis och sjungit "en busschaufför" en triljon gånger tror kanske att en taxibil är en bil med taxar i, men så är dock inte fallet. Dock kan man ibland "ta hunden med", men det är en helt annan grej...
Alla sorters taxi är nog ungefär lika svåra att göra. Både stora och små, gröna och gula. Notera dock att en svarttaxi är lättare att göra än en svart taxi, då man varken behöver taxameter, skylt eller taxichaufför. (för att vara så diskret som möjligt är det kan ske bäst att ha en svart svarttaxi)
haha fyfan va tråkigt

Senast ändrad:
vad är cab?
sedan tre år tillbaka har vi på freeridegymnaiset kallat switch unatty för cab, detta betyder dock inte att det är så.
men jag tycker det är väldigt behändigt att ha en lite enklare ord än switch unatty.

Tillbaka
Topp