Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
det var en ett ordentligt spann! vilka skidor är det där?Carled sa:Detta är riktig tip rocker! http://www.tetongravity.com/forums/attachment.php?attachmentid=20349&d=1168655736 Seth har ju rena dam-rockern...
Carl slår spiken i skallen här! (eller var det huvudet på spiken?) Vrålfeta puderskidor SKA suga stort i pisten. Varför, varför, varför ska de vara bra i pisten när man bara ska köra out of bounds med dem? Puder, skare, upptjoppat, sten, buskar, bristande skare och småbarn - allt mejar ett par stora fetingar ner. Har man ett par jättefetingar så har man också andra skidor som är bättre i pisten.Carled sa:Vem bryr sig om pistegenskaper när man köper skidor med rocker?
Peter_K sa:Nej, det är tyvärr helt omöjligt. Dina skidor sprängs, ditt liftkort blir indraget och din hund får skabb. Kolla själv:
skön grabb som kör med händerna i fickorna ^^
Pep och Andy Mahre (som åker i filmen) påstår tillome att det funkar skitbra. riktigt enkelt att köra butters och reverts går mycket enklare att göra.OScratchO sa:är det ens möjligt att köra park/pist om man har halv mycket sånn här tip rocker?
Word! Nästan varje liftåk som jag haft mina Lotus 138 har jag fått frågan "men dom där är väl inget bra i pisten?" istället för "fan, dom där borde vara grymma i outpisten". Ser det ut som att jag tänkt köra storslalom i en saltad pist med dom eller???Nojlas sa:Carl slår spiken i skallen här! (eller var det huvudet på spiken?) Vrålfeta puderskidor SKA suga stort i pisten. Varför, varför, varför ska de vara bra i pisten när man bara ska köra out of bounds med dem? Puder, skare, upptjoppat, sten, buskar, bristande skare och småbarn - allt mejar ett par stora fetingar ner. Har man ett par jättefetingar så har man också andra skidor som är bättre i pisten.Carled sa:Vem bryr sig om pistegenskaper när man köper skidor med rocker?
Och visst klarar fetingarna att ta sig fram i pisten, men du hänger ju inte i pisten hela dagen om du tog med dina 110mm+ ut i branten väl?
Sluta åka i fartdräkt så kanske folk slutar ställa såna frågor...Glisseur sa:Ser det ut som att jag tänkt köra storslalom i en saltad pist med dom eller???
Hasse har ju snott min blå fagbag så jag har inget annat att åka i...Peter_K sa:Sluta åka i fartdräkt så kanske folk slutar ställa såna frågor...Glisseur sa:Ser det ut som att jag tänkt köra storslalom i en saltad pist med dom eller???
Är det bara jag som vill se Niklas meja sten, buskar och småbarn med sina Lotus?Nojlas sa:Puder, skare, upptjoppat, sten, buskar, bristande skare och småbarn - allt mejar ett par stora fetingar ner.
Istället för att fråga om skidor med omvänd skärning är bra i pisten tänker jag fråga hur det funkar att traversera och skejta med såna? Anta att man åker baksidan på Mt Fort i Verbier och har kommit ner till dammen och ska traversera och skejta tillbaka. Ger man upp halvvägs och slänger skidorna över kanten ner i dammen eller överlever man någorlunda med hedern i behåll?Glisseur sa:Word! Nästan varje liftåk som jag haft mina Lotus 138 har jag fått frågan "men dom där är väl inget bra i pisten?"
japp, såg en snubbe som drog switch b-flip i bräcke i lördags med sånna dära skidor.OScratchO sa:är det ens möjligt att köra park/pist om man har halv mycket sånn här tip rocker?
sedan tycker jag att vi håller oss till ämnet Hans, ingen som bryr sig om du snott någon äcklig fartdräkt.Hasse sa:Japp jag har Glisseurs fartdräkt;-)Och han lär ju inte få den tillbaka.Jag får ju inga pikar för den i alla fall;-)Å andra sidan kanske jag är snyggare;-)
Utan att ha åkt just den traversen måste svaret ändå bli: tveksamt. Gjorde ett test på Vallon-traversen till P1 i La Grave som består av meterhöga pucklar på skrå, mellan stora och elaka lärkträd (rena drömförhållanden alltså) och första åket var rent pinsamt, jag kände mig som Stig-Helmers brittiska polare. Skidorna svängde åt fel håll, alltså utåt i varsin riktning. Ren parodi på skidåkning. Efter något åk hittade jag ett fuskläge som funkade hyfsat, ett slags snabbhas där man kastar skidorna över åt andra hållet istället för en vanlig sväng. Det funkar men ser väl inte speciellt snyggt utPeter_K sa:Istället för att fråga om skidor med omvänd skärning är bra i pisten tänker jag fråga hur det funkar att traversera och skejta med såna? Anta att man åker baksidan på Mt Fort i Verbier och har kommit ner till dammen och ska traversera och skejta tillbaka. Ger man upp halvvägs och slänger skidorna över kanten ner i dammen eller överlever man någorlunda med hedern i behåll?
Den är en dryg kilometer svagt lutande. Platt på sina ställen. Eftersom den är i sydsluttning blir det gärna skridsko-bana om man åker den innan lunch. Inget direkt stup nedanför även om man nog helst ska låta bli att ramla på några ställen. På vanliga skidor relativt enkel även om den tar tid. Jag har hört snowboard-åkare kalla den en dödsmarsch...Glisseur sa:Utan att ha åkt just den traversen måste svaret ändå bli: tveksamt.
Då vette fan om det blir så värst skoj med omvänd skärningPeter_K sa:Den är en dryg kilometer svagt lutande. Platt på sina ställen. Eftersom den är i sydsluttning blir det gärna skridsko-bana om man åker den innan lunch.
Min plånbok var rädd för att du skulle svara nåt sånt. Argh!Glisseur sa:upplevelsen att åka puder med ett par såna väger upp en kass travers med hästlängder.