vad beror felskär på?

myrshlok

Ny medlem
vad beror felskär på?
jag har ett par mittmonterade armada ar6 181 från 06/07 och jag får ganska ofta felskär i pisten och i kicken och dom känns oroliga i sidled när man åker fort liksom wobblar dom fram och tillbaka och sticker iväg ibland. ibland knns det även som om dom inte har något grepp på bakdelan av skidan. att den bara glider iväg när man landar efter snurrar och så. ska tillägga att jag railat lite med dom sen jag köpte dom beg. i enligt mig bra skick. inga stora repor under nu heller. kan tillägga att jag väger typ 80kg

är det något som känner igen problemet? vad beror det ? är det mittmonteringen som gör skidan ostabilare? eller bara slöa kanter? någon som vet vad den där känslan i tailarna beror på?

testade min kombis bakmonterade troublemakers från 04/05 och dom känndes mycket pålitligare och stabilare och fick inga felskär. tycker det var rätt konstigt eftersom det ska vara skidor för samma användningsområde.

Senast ändrad:
vad beror felskär på?
prova slipa, kan funka, och bakmonterade skidor har man mer grepp i pisten med, så att det inte hände med troublemakerserna är inte så konstigt, men prova slipa!

Senast ändrad:
vad beror felskär på?
jag känner samma med mina fujative, kände inte det tidigare, men nu när jag börjat raila mer så känner jag det ofta. Så jag gissar på förstörda kanter. Och framför allt ojämna kanter, även om dom är dåliga/slö, så är det mycket bättre om dom är jämna. Så dra ett bryne över kanterna några gånger..

vad beror felskär på?
kan det vra för att du lutar dig enormt mycket framåt så att dom bara hoppar där bak och inte får nåt grepp? och öven att du railat sönder stålkanterna kan ju vara en bonus du får i ditt framåtlut?

Tillbaka
Topp