vad blir årets trix?

jibbtor

Medlem
vad blir årets trix?
Hej freeriders:D

efter några minuters läsande om vad som var årets trick tänkte jag bilda en tråd som handlar om vad som blir årets trick.
vilket trick tror ni kommer bli mest populärt i vinter?

over n out! <3

vad blir årets trix?
mycket afterbang!
tror också på lite roliga jibbs, inte stora snurrar utan mera bonks, och sånna andra sköna saker bara.. det blir nog mycke sånt! haha

annars är de väl sw 10 som vanligt!

vad blir årets trix?
cp combos på rail, då snackar jag tailbonks to rail och typ straight to nolli 90 typ och ngt av,
SKidor alltså. Massa nyskapande på rails, I hoppen fortsätts det snurra

vad blir årets trix?
så kallade rideaways å allt va det heter e så sjukt löjligt!! å landa lite halv kast å sen sträcka på sig för att se ut dsom en glass pinne!! nee hoppas på mkt mer jibs och inga dubblar!!

vad blir årets trix?
hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways hata hata hata rideaways

vad blir årets trix?
Kan någon förklara en sak för mig.

Om jag fattat saken rätt innebär rideaway/afterbang(vad skillnaden nu kan vara) att man ser ut som någon med stelopererade knän och rygg direkt efter man landat.

Det kan väl inte anses vara ett trick? Bara ett sätt att se mer dum ut när man landar, eller har jag missat något?

vad blir årets trix?
CarlH sa:

Om jag fattat saken rätt innebär rideaway/afterbang(vad skillnaden nu kan vara) att man ser ut som någon med stelopererade knän och rygg direkt efter man landat.

Det kan väl inte anses vara ett trick? Bara ett sätt att se mer dum ut när man landar, eller har jag missat något?
Jo precis, tycker inte heller att det kan klassas som något trick utan mer en typ av stil.
Tänker dock inte uttala min åsikt om detta fenomen då min synpunkt på detta med rideaway's ses som kraftigt radikal (på detta forum) och tiger därmed för att undvika mottagande av eventuellt hat.

För övrigt tror även jag att dubbelcork's kan bli årets hype.

Senast ändrad:
vad blir årets trix?
Rideaways ser mer ut som man missar tricket lite och landar fel. Min mening inge Steeze alls eftersom det ser ocleant ut!

vad blir årets trix?
jeppenator sa:
mycket afterbang!
tror också på lite roliga jibbs, inte stora snurrar utan mera bonks, och sånna andra sköna saker bara.. det blir nog mycke sånt! haha

annars är de väl sw 10 som vanligt!
shit, ja det hade vart fett m det blivit så med mer jibbs å grejer, typ nollies, butters, pressar, bonkar flatland å shit gärna kombinerat. mer åt snowboard hållet asså. det är så skidåkning ska utvecklas tycker jag!!!!!!

vad blir årets trix?
CarlH sa:

Hela Jon Brogans "kändisskap" bygger trots allt på det.

vad blir årets trix?
rideaways? afterbangs? jag har varit inaktiv på denhär siten i typ ett par månader och känner att jag har tappat sjukt mkt.. vafan betyder dessa uttryck?

vad blir årets trix?
alwaysCrash sa:
rideaways? afterbangs? jag har varit inaktiv på denhär siten i typ ett par månader och känner att jag har tappat sjukt mkt.. vafan betyder dessa uttryck?
Rideaway = Brogan landningar, "vifta" med armarna där baki och luta sig bakåt.
Afterbang = Wallisch? Att du rätar ut kroppen när du landar. Typ går från en boll till utsträckt när du tar i backen.

vad blir årets trix?
alwaysCrash sa:
Känns lite som att kalla Jimi Hendrix gitarrhjälte för han var först med att tutta eld på gitarren.

En av de sämre liknelser jag vet, men ändå.

Musiken blir inte bättre av att man eldar upp guran(även om det ser jävigt tufft ut).
Det blir inte ett trick för att man lutar sig bakåt när man landat(även om gethokidsen tydligen tycker det ser tufft ut).

Om man börjar skrika som en idiot varje gång man landar, blir det då ett trick?
Afterscream!

vad blir årets trix?
Oneeighty, tricket som slog igenom med rickard nilsson på den gamla goda tiden håller än idag, självklart med mycket flax.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp