vad fan händer med priserna på fr?!

• Trådstartare Trådstartare whirlybird
  • Start datum Start datum
millionaire-OG sa:
Är det bara jag som blir förbannad när jag faktiskt tänkte köpa något från fr shopen och ser att, vad fan, DET ÄR JU SVINDYRT MED FILMER. Dom kostar ju mer än en vanlig film som precis har släppts.

Fyfan 400 spänn för en skidfilm? Överpris? Bojkotta freerideshopen tills priserna sänks.

400 spänn, det är ju för fan rena rama RÅNET!
Det roligaste med denna tråd är ju trådstartarens nick. Sjukt kul, stor humor.

dannedieharder sa:
Visst nästan 400 kr kan verka mkt för en skidfilm men som det är skrivet tidigare i tråden, det kostar satan att spela in den med div helikoptertid, boende för åkare, flygbiljetter, kamerautr., osv osv. Dessutom ställer konsumenten högre och högre krav på att filmen ska innehålla nya och innovativa vinklar och innspelningsplatser, tänk bara på vad det kostar för tex MSP att ha en helikopter igång några timmar för att få sköna vinklar från ett parkshoot.

Sedan måste man räkna in vad det kostar att föra in filmerna till Sverige med tull och frakt, sen ska den svenska distributören få ngn krona över när han säljer till butiken som även dom vill tjäna lite pengar på det arbete de lägger ner samt de risker de tar. Sen sist men inte minst så tar staten 20% av slutpriset.

Det är många led som vill och ska tjäna på att saker säljs i sverige, sedan vill jag bara flika in att ingen i den här branschen blir rik på vad de håller på med. Det är ngt de gör för att de tycker at det är roligt, visst kan många ha en hygglig lön men tycker inte ni att dom förtjänat det med tanke på hur satans bra skidfilmerna är nuförtiden

D
Okej, jag hoppas du skojar när du säger att dom har en hygglig lön. Dom är lååååååångt över average!

Jibberisch sa:
millionaire-OG sa:
Är det bara jag som blir förbannad när jag faktiskt tänkte köpa något från fr shopen och ser att, vad fan, DET ÄR JU SVINDYRT MED FILMER. Dom kostar ju mer än en vanlig film som precis har släppts.

Fyfan 400 spänn för en skidfilm? Överpris? Bojkotta freerideshopen tills priserna sänks.

400 spänn, det är ju för fan rena rama RÅNET!
Det roligaste med denna tråd är ju trådstartarens nick. Sjukt kul, stor humor.
Ja, helt sjukt

asså helt ärligt så borde ju priserna sänkas men jag beställde Turbo från lvl1s hemsida och det kalaset gick lös på 350 spänn med frakt och allt. men då fick jag en t-shirt och en poster och stickers men filmen e sjuk så va typ... värt det

fattar inte att ni kan snacka såhär om en sport som ni själva utövar, att köpa en film då och då, och faktiskt stödja skidfilmsindustrin håller den vid liv, om alla idioter tankar alla filmer så skulle dom inte göra dom. Förlorar dom på att spela in en film så skulle det inte bli några filmer, tänk efter innan ni börjar glappa. Särskilt viktigt är det att stödja mindre företag som t.ex. 4bi9 och field productions, har själv båda deras filmer, kthx

Dessutom skulle jag gärna vilja se något hållbart bevis på att dom som gör en skidfilm på proffs nivå har "lååångt över average" i lön, har du några siffror eller är det bara du som sitter och gacklar bakom skärmen? har Filip christensen eller napier blivigt rika på det här? tror jag knappast. men visa hållbara bevis så täpper du till min trut ordentligt iaf. dessutom att ta 350 spänn för en film är inte så farligt, tänk på att ni betalar 6-7 lax för ett par träplankor.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp