stämmer, det står xue ren på mandarin. Kan även vara japanska då många ord har exakt samma tecken som kinesiskan.Lee-nus sa:som sagt, det är koreanska. men på bröstet står det "snömänniska".
Kan du mer ord på koreanska?Lee-nus sa:som sagt, det är koreanska. men på bröstet står det "snömänniska".
det är skrivet med kinesiska tecken, samma betydelse på kinesiska och japanska dock. men jag kan lite koreanska också...felix sa:Kan du mer ord på koreanska?Lee-nus sa:som sagt, det är koreanska. men på bröstet står det "snömänniska".
Jaha, så du kan kinesiska?Lee-nus sa:det är skrivet med kinesiska tecken, samma betydelse på kinesiska och japanska dock. men jag kan lite koreanska också...felix sa:Kan du mer ord på koreanska?Lee-nus sa:som sagt, det är koreanska. men på bröstet står det "snömänniska".![]()
skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?Lee-nus sa:det är skrivet med kinesiska tecken, samma betydelse på kinesiska och japanska dock. men jag kan lite koreanska också...felix sa:Kan du mer ord på koreanska?![]()
Lära mig?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?Lee-nus sa:det är skrivet med kinesiska tecken, samma betydelse på kinesiska och japanska dock. men jag kan lite koreanska också...![]()
kinesiska?kebabmannen sa:Lära mig?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?
Samma som vad? Svenska?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?Lee-nus sa:det är skrivet med kinesiska tecken, samma betydelse på kinesiska och japanska dock. men jag kan lite koreanska också...![]()
urgiska.felix sa:Samma som vad? Svenska?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?
fyfan, här har man i två dagar försökt hjälpa dig med att lägga fram scenarion där du utan att skryta ska kunna skriva ut att du kan japanska! är jag inte bussig som vill bjuda dig på det? ändå ska du envisas med att sitta inne med den kunskapen...Lee-nus sa:urgiska.felix sa:Samma som vad? Svenska?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.
:Dfelix sa:fyfan, här har man i två dagar försökt hjälpa dig med att lägga fram scenarion där du utan att skryta ska kunna skriva ut att du kan japanska! är jag inte bussig som vill bjuda dig på det? ändå ska du envisas med att sitta inne med den kunskapen...Lee-nus sa:urgiska.felix sa:Samma som vad? Svenska?
hahahha min reaktion D:kebacken sa:vad fan håller han på med?
Jag ser inte vad du citerat med, blev det något fel när du skulle spara inlägget?kebabmannen sa:Tompan14 sa:Som den extrema brantåkare och storabergsslaktare jag är har jag naturligtvis åkt på en dylik mackapär. Det hela utspelade sig strax efter millennieskiftet, så mina minnen är inte purfärska.
Bandet jag åkte på var dock större och tog upp till tre personer samtidigt och för en helt autentisk snökänsla var mattan vit, inte grön. Själva materialet var ett tjockt band av någon gummiliknande duk med låg friktion.
Det var faktiskt rätt roligt i de 5-10 minuters åktid man fick, dock fick inte jag åka med stavar...
Det är inte så lätt som det ser ut, det skiljer sig en hel del från att åka på snö och det tar ett tag innan man anpassat tekniken och hittat rätt. Framförallt eftersom det är så oförlåtande skidåkning, man har inte mycket marginaler att spela på innan man åker av bandet
I videon syns det inte så tydligt hur pass mycket lutning det faktiskt är på bandet, det är inga svarta backar direkt men man höjer helt klart på ögonbrynen när man ser ett rullband med så mycket lutning.
Det gäller att hela tiden vara i rörelse annars åker man bakåt, och då tar det inte lång tid innan man ligger på marken, och man kan absolut inte styra farten själv vilket gör det rätt utmanande. Därav stången längst fram som man får hålla sig i tills bandet fått upp tillräckligt med fart, man kan helt enkelt inte "stå still" på bandet, så det gäller att inte vara för seg i svängarna eller låta sig distraheras av något bredvid bandet.
Det finns väl en handfull människor här på forumet som är tillräckligt gamla för att ha hört 90-talets favoritfråga på anställningsintervjuer: "Beskriv dig själv med tre ord." Så för att summera min upplevelse väljer jag att återvinna denna fråga och beskriva den med dessa tre ord: "Bättre än Åre!" :P
Det var ju jag som citaterade, Skit androidTompan14 sa:Felix, du ser inget citat för jag har inte citerat något! Det har blivit något skumt här...
När jag redigerar i mitt inlägg så syns där heller inga citattaggar. Förmodligen är det Johan som har boffat lite för mycket p-tex så här på den snöfattiga försäsongen![]()
klassiska uttrycket: skit bakom spakarna? :Dkebabmannen sa:Skit android
Yessir! €$$delta sa:börjar kännas lite som det är det jag skulle jag ha gjort också...
hett tips: tappa inte luren på kullerstensgata :D
kebabmannen sa:Det var ju jag som citaterade, Skit androidTompan14 sa:Felix, du ser inget citat för jag har inte citerat något! Det har blivit något skumt här...
När jag redigerar i mitt inlägg så syns där heller inga citattaggar. Förmodligen är det Johan som har boffat lite för mycket p-tex så här på den snöfattiga försäsongen![]()
Men vadfan, jag som trodde du gav +1 till Tompan genom att bara citera, också ville jag jävlas genom att inte förstå det, men så var det bara ett androidfel... fml när trollningarna går fel.delta sa:klassiska uttrycket: skit bakom spakarna? :Dkebabmannen sa:Skit android
haller iof nästan med, jag är inte helt nöjd med samsung just nu... 2700 kronor senare till nagon poxy liten affär i malmö sa har man en ny display.
Fml allwaysfelix sa:kebabmannen sa:Det var ju jag som citaterade, Skit androidTompan14 sa:Felix, du ser inget citat för jag har inte citerat något! Det har blivit något skumt här...
När jag redigerar i mitt inlägg så syns där heller inga citattaggar. Förmodligen är det Johan som har boffat lite för mycket p-tex så här på den snöfattiga försäsongen
Men vadfan, jag som trodde du gav +1 till Tompan genom att bara citera, också ville jag jävlas genom att inte förstå det, men så var det bara ett androidfel... fml när trollningarna går fel.delta sa:klassiska uttrycket: skit bakom spakarna? :Dkebabmannen sa:Skit android
haller iof nästan med, jag är inte helt nöjd med samsung just nu... 2700 kronor senare till nagon poxy liten affär i malmö sa har man en ny display.
GustavThePowderKing sa:Helvetes bonde fan är han uppfödd på gräs eller? Allvarlig psykisk störning på den mannen/kvinnan, det är ju svårt å se skillnad på japsen
jag är lite halvdan på att översätta svenska - kinesiska men engelska - kinesiska är lättare t. exfelix sa:Samma som vad? Svenska?Lee-nus sa:skriftspråket är samma ibland, så lite. tala kan jag nästan ingenting.felix sa:Jaha, så du kan kinesiska?
roligt?J_Gabrielsson sa:jag är lite halvdan på att översätta svenska - kinesiska men engelska - kinesiska är lättare t. ex
"stupid man= dum fuk
Great = fa king Su pa
small horse = tai ni po ni "
simple as that