Vad finns det för bra kamera?

Nikon D40 är både billig, liten & bra.
Åkte med den innanför jackan och tog upp och fotade förra säsongen utan problem

Rekommenderas

Canon eos 1Ds mark III
Canon eos 5D mark II

Nikon D3
Nikon D3X

Hasselblad H3D
Hasselblad H2D

Mamiya 645

Det där är bra kameror, tänk på att nästa gång kanske specificera dig lite mer.

Och hur menar du att jag ska förstå det? Framgår det i hans inlägg att han är nybörjare och söker efter den billigaste kameran på markanden? NEJ DET GÖR DET INTE!!!!

nja men om man har koll och inte är nybörjare så kanske man inte vill ha tips om en "vettig" kamerra så behöver man heller inte fråga om råd!!! LÄS MELLAN RADERNA KALLAS DET!!

Grunken sa:
nja men om man har koll och inte är nybörjare så kanske man inte vill ha tips om en "vettig" kamerra så behöver man heller inte fråga om råd!!! LÄS MELLAN RADERNA KALLAS DET!!
herregud, varför ska vi behöva sitta här och klura ut vad det är för kamera han vill ha? för att få bäst svar så ska det fan vara ett informativt inlägg och inte en mening på 3-5 ord bara.

Florre sa:
Canon eos 1Ds mark III
Canon eos 5D mark II

Nikon D3
Nikon D3X

Hasselblad H3D
Hasselblad H2D

Mamiya 645

Hahahah detta ´är juh analoga skit dyra proffs kameror :p

Victors sa:
Grunken sa:
herregud, varför ska vi behöva sitta här och klura ut vad det är för kamera han vill ha? för att få bäst svar så ska det fan vara ett informativt inlägg och inte en mening på 3-5 ord bara.
nej men att skriva dom dyraste kamerorna på marknaden när nån frågar om en vettig kamera är ju inte så jätteintelligent...

Grunken sa:
Victors sa:
Grunken sa:
nej men att skriva dom dyraste kamerorna på marknaden när nån frågar om en vettig kamera är ju inte så jätteintelligent...
nej det var det inte, tror dock att det var menat som ett skämt då vi inte fick reda på så mkt.

Hej, förlåt att jag var otydlig. Jag vill ha en bra system kamera som man kan ta med sig lite överallt alltså smidig men jag vill inte ha den dyraste heller. jag är inte en avancerad kamera man utan vill ha en enkel smidig med en bra bild och inte för hög pris lapp. skriv gärna om jag ska specifesera mig mer och såfall om vad.

lasssekongo sa:
Florre sa:
Canon eos 1Ds mark III
Canon eos 5D mark II

Nikon D3
Nikon D3X

Hasselblad H3D
Hasselblad H2D

Mamiya 645

Ja eller inte, samtliga är digitala, endast Mamiyan du kan ha ett analogt bakstycke i.

Grunken sa:
Varför skulle man inte behöva ha tips om sånt trots att man är proffessionell fotograf? Vadå läs mellan raderna? Hans första inlägg innehöll 8 st ord, inte så många rader med andra ord.

Svårt att råda på något som skall vara både bra och billigt i kameraväg. Två önskemål som går lite emot varandra... Kamerahuset är en kostnad, objektiven kostar ju rejält de med om man vill ha bra bild. Du kanske får satsa på någon av de billigare canon eller nikon kamerorna som vänder sig till instegsköparen. Vill du senare gå upp ett snäpp i kvalitet kan du återanvända objektiv inom respektive familj. (Canons obj. passar inte Nikons)
Kan rekommendera Tamron om du vill komplettera med något extra objektiv, de gör några riktigt bra digitalobjektiv. Var rätt länge sen jag köpte nåt nu så det finns säkert massa andra som är bra också.
Kolla scandinavianphoto.se eller cyberphoto.se, de har det mesta och till riktigt bra priser. Om dollarn går ner kan du snegla över atlanten på bh photo&video i NY. Men det är inte riktigt värt just nu i alla fall...

Tack för svaren, jag menar inte att jag vill ha en billig skit kamera utan en med normalt pris alltså inte 50000 utan något som man får en bra kamera som funkar att ta hyfsade kort med. runt 7000-10000 ungefär :)

Florre sa:
Grunken sa:
Varför skulle man inte behöva ha tips om sånt trots att man är proffessionell fotograf? Vadå läs mellan raderna? Hans första inlägg innehöll 8 st ord, inte så många rader med andra ord.
läs mellan raderna är bara ett uttryck

Florre sa:
lasssekongo sa:
Florre sa:
Canon eos 1Ds mark III
Canon eos 5D mark II

Nikon D3
Nikon D3X

Hasselblad H3D
Hasselblad H2D

Mamiya 645

Ja eller inte, samtliga är digitala, endast Mamiyan du kan ha ett analogt bakstycke i.
D går även å dra på Trasselbladarna

CIME sa:
Tack för svaren, jag menar inte att jag vill ha en billig skit kamera utan en med normalt pris alltså inte 50000 utan något som man får en bra kamera som funkar att ta hyfsade kort med. runt 7000-10000 ungefär :)
för dom pengarna får du ju en nikon d90 eller en canon 40d(som jag skulle valt i den prisklassen)

Kan rekomendera att slänga ett öga på beg. marknaden när det gäller kameror, många tonåringar som köper systemkameror och tröttnar efter ett år och säljer.

Som Grillo skrev så tycker jag oxå att du ska kolla på begagnat. Gå även å snacka med personalen på olika fotoaffärer. Skandinavian photo en en bra kedja. Säg va du vill ha ut av kameran å hur mkt du kommer använda den å vilken budget så kommer dom att hjälpa dig. Om du då kommer på vilken rock n roll-maskin du vill ha så kan du kolla om den finns begagnad. Lycka till!

florre, om han var en rutinerad fotograf skulle han kanske inriktat sig lite..
en amatör kanske inte vet vad han ska skriva, bara vet att han/hon vill ha hjälp..

Kom igen florre..

antingen e du dom i huvudet, eller så e du spydig!

hamppa sa:
florre, om han var en rutinerad fotograf skulle han kanske inriktat sig lite..
en amatör kanske inte vet vad han ska skriva, bara vet att han/hon vill ha hjälp..

Kom igen florre..

antingen e du dom i huvudet, eller så e du spydig!
Vadå inte vet vad han ska skriva? Han kan väl ändå specificera sig lite mer än att bara skriva "vad finns det för bra kamera", exempelvis om det ska vara en system eller kompaktkamera, vad han ska använda den till i för områden, hur mycket han kan tänka sig att betala osv. Väldigt enkel information som gör det så mycket enklare att hjälpa till.

Och nej, jag är varken dum i huvudet eller spydig, försöker bara få lite ordning på vissa delar av forumet eftersom det just nu är ett jävla lunarstorm på skidor.

men om de e så himla jobbigt florre så skit i att skriv.. bara vi slipper höra dina jävla bessewisser inlägg... skit va jobbigt...

CHILLA!!

shit vad grym du var florren.

få igång din egen fakta och sluta göra fel själv först innan du börjar gnälla på andra och framstå som en fjant

jatackbrahej

Grunken sa:
om han menar en vettig kamera syftar han antagligen inte på en kamera för över 50 000 fattar du väl!!
5D mk II kostar ca: 25000kr så över 50 va att ta i.

CIME sa:
Detta skulle du skrivit redan i första tråden och rubriken för att slippa alla idiot inlägg...

Nikon D90 + 18-55 - 9995kr : http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=8361564
Nikon D90 + 18-105 - 10795kr : http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=8358778

Och detta är enbart för jag tycker det är så jävla ballt att man kan filma med den :D

Annars skulle jag kört på en Canon 30,40,50D med ett schyst objektiv...

ex, Canon 40D + Tamron 17-50/2.8 (kostar ~12000kr på scandinavian)

http://www.blocket.se/vi/20263961.htm?ca=11_s

Lite dyrare, men väl värd pengarna.

http://www.blocket.se/vi/20225683.htm?ca=11_s med 50mm gluggen så har du en bra start sen tjackar du en billig zoom från cyberphoto som du kan slänga när du sparat ihop till lite grymmare grejor ;-)

Själv har jag sålt alla systemprylar och kör numer med en Powershot G10... Inte lika bra glugg som på gamla systemkameran, men lättare att ta med och med ett ministativ monterat på spaden så går det att rigga bra bilder eftersom allt går att ställa in manuellt...

en beggad 40D för 5-6k för huset, 4gb kort för tp 300kr, 70-200 F4 för 4k

då har du en sjukt bra kamera som kommer räcka läänge.
ingen idé att köpa nytt om man orkar leta runt lite

Tillbaka
Topp