Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fel.Corin sa:(Ska alltså åka buss plus tåg med detta. Och byta. Hur tänkte jag där?)
Hoppas på snälla medresenärer och/eller snäll personal på tågen och bussarna.Corin sa:(Ska alltså åka buss plus tåg med detta. Och byta. Hur tänkte jag där?)
Korta svaret är ju nej, jag behöver det inte alls.xviggenx sa:Alltså det där känns ju som att du har överpackat något herredjävulskt. Du ska göra säsong säger du men behöver du verkligen 3 par pjuck och 4 skidor för det och all den där packningen?!? Känns som lite väl mycket överlapp om du frågar mig, i alla fall om det är grejerna på bilden från förra sidan som ska med.
Fyra par lagg är fullt rimligt för en säsong. :Dxviggenx sa:Alltså det där känns ju som att du har överpackat något herredjävulskt. Du ska göra säsong säger du men behöver du verkligen 3 par pjuck och 4 skidor för det och all den där packningen?!? Känns som lite väl mycket överlapp om du frågar mig, i alla fall om det är grejerna på bilden från förra sidan som ska med.
Vulcan......Corin sa:Inga pjäxor heller för den delen

var skall du någonstans? den där mängden prylar går inte in i vanlig lägenhet i Chamonix syd!Corin sa:Det här är inte ens allt jag äger. Saknas surfbräda, två våtdräkter, longboard, fiskeutrustning, tält och sovsäck, diverse kaffeutrustning osv. Fyfan vad sjukt. Jag måste ju göra något åt detta.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/92448e1398272993fc19d1eb63e65409.jpg[/url]
(Ska alltså åka buss plus tåg med detta. Och byta. Hur tänkte jag där?)
Gränsen säger ryktetHmps sa:var skall du någonstans? den där mängden prylar går inte in i vanlig lägenhet i Chamonix syd!Corin sa:Det här är inte ens allt jag äger. Saknas surfbräda, två våtdräkter, longboard, fiskeutrustning, tält och sovsäck, diverse kaffeutrustning osv. Fyfan vad sjukt. Jag måste ju göra något åt detta.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/92448e1398272993fc19d1eb63e65409.jpg[/url]

Alltså ett par 1kg skidor med bindning, en vanlig lätt turskida 95-108 och en vanlig mer chargig skida med alpinbindning tänker jag men vilken är den 4e skidan? Pjäxorna förstår jag oxå.Corin sa:Korta svaret är ju nej, jag behöver det inte alls.xviggenx sa:Alltså det där känns ju som att du har överpackat något herredjävulskt. Du ska göra säsong säger du men behöver du verkligen 3 par pjuck och 4 skidor för det och all den där packningen?!? Känns som lite väl mycket överlapp om du frågar mig, i alla fall om det är grejerna på bilden från förra sidan som ska med.
Men jag har inte hittat ett par skidor jag tura sjukt snabbt på, åka puder med, leka runt i systemet och även köra NM med. Inga pjäxor heller för den delen.
Förutom pjäxor tar dunjacka och vintersovsäck mycket plats. Och klättergrejorna. Annars har jag inte mer än tidigare säsonger, som jag gjort med motsvarande skidfodralet och den vita väskan endast.
Men jag måste ju rannsaka mig. Onekligen.
Gränsen!Hmps sa:var skall du någonstans? den där mängden prylar går inte in i vanlig lägenhet i Chamonix syd!Corin sa:Det här är inte ens allt jag äger. Saknas surfbräda, två våtdräkter, longboard, fiskeutrustning, tält och sovsäck, diverse kaffeutrustning osv. Fyfan vad sjukt. Jag måste ju göra något åt detta.
ByB3rg sa:
Se nedan.LawndartGustav sa:Alltså ett par 1kg skidor med bindning, en vanlig lätt turskida 95-108 och en vanlig mer chargig skida med alpinbindning tänker jag men vilken är den 4e skidan? Pjäxorna förstår jag oxå.Corin sa:Korta svaret är ju nej, jag behöver det inte alls.xviggenx sa:Alltså det där känns ju som att du har överpackat något herredjävulskt. Du ska göra säsong säger du men behöver du verkligen 3 par pjuck och 4 skidor för det och all den där packningen?!? Känns som lite väl mycket överlapp om du frågar mig, i alla fall om det är grejerna på bilden från förra sidan som ska med.
Men jag har inte hittat ett par skidor jag tura sjukt snabbt på, åka puder med, leka runt i systemet och även köra NM med. Inga pjäxor heller för den delen.
Förutom pjäxor tar dunjacka och vintersovsäck mycket plats. Och klättergrejorna. Annars har jag inte mer än tidigare säsonger, som jag gjort med motsvarande skidfodralet och den vita väskan endast.
Men jag måste ju rannsaka mig. Onekligen.
Är väl 108:an och Helldon som borde bytas ut mot ett par ist för två.Corin sa:Nu så!
Mina skidor från vänster är ett dessa:
Pensionerade Opinion LDE 187, 36 hål per skida eller nåt sånt
Ofrivilligt bänkade Opinion 108 186, hade Beast 16 förut, har också hål för Tecton. Tänkte mig ett par FT 2.0 men har just nu noll peningar. Annars är de daily drivers.
Nordica Helldorado 193 med STH 16.
Opinion Carbon 98 i 179 med Dynafit Superlite 2.0. De jag använder mest just nu
Movement Goldfish-X i 168 med Dynafit Race Manu. Nyligen monterade, och har pga en jävulsk förkylning inte provat än. ndå nöjd, inte mycket överlappning där. Allra längst till vänster skymtar brorsan avdankade Faction Eleven5, och höger om det farsans Project 100 Carbon. Atomiclaggen bakom är mina gamla raceskidor.
Oh herregud. Får låna en buss när du kommer kanskeByB3rg sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/97cffdae22baedd4da723c486fddd308.jpg[/url]
1 skidbägg, 4 stora väskor och 2 ryggsäckar. Vart resultatet te gränsen.
Fan vad jag saknar 940in....
Det måste man ju inte, är ju gött att ha någon skida med alpinbindning... men mkt att resa med 4 par =) 3 tar jag gärna men tech på alla då så fårstår dig väl!Corin sa:Är väl 108:an och Helldon som borde bytas ut mot ett par ist för två.
Och ... hur gick det där på snö... fungerar det???GustavMogensen sa:Jag kilade ut i garaget och fixade lite mer kant. Nu kommer jag få lite extrahjälp med carving-svängarna - förvinklade så att säga.. men att glida rakt fram kan jag nog glömma i fortsättningen. De vita kilarna är skärbrädor från ett stort blågult varuhus som fick sig en omgång med elhyveln. De har en vinkel på ca 10°. Svårigheten låg i att jag behövde byta ut träskruvarna, då jag inte kunde hitta motsvarande fast längre så blev det att montera M5-insats gängor med träskruv Rampamuff. Inte helt lätt att dra dom igenom titanskiktet i skidan. Försänkta M5:or i bra kvalitet var en annan issue. [url]https://www.freeride.se/img/photo/n/ced0ee63bc6161d967cd89819b91df8a.jpg[/url]
Kul att du frågar. Svaret blir inte helt enkelt: Jag har kört på kilarna i en vecka nu. Det blev en del oväntade effekter...Mountain_Man sa:Och ... hur gick det där på snö... fungerar det???GustavMogensen sa:Jag kilade ut i garaget och fixade lite mer kant. Nu kommer jag få lite extrahjälp med carving-svängarna - förvinklade så att säga.. men att glida rakt fram kan jag nog glömma i fortsättningen. De vita kilarna är skärbrädor från ett stort blågult varuhus som fick sig en omgång med elhyveln. De har en vinkel på ca 10°. Svårigheten låg i att jag behövde byta ut träskruvarna, då jag inte kunde hitta motsvarande fast längre så blev det att montera M5-insats gängor med träskruv Rampamuff. Inte helt lätt att dra dom igenom titanskiktet i skidan. Försänkta M5:or i bra kvalitet var en annan issue. [url]https://www.freeride.se/img/photo/n/ced0ee63bc6161d967cd89819b91df8a.jpg[/url]
/MM

Va! Finns det skidprylar som håller?unsuspected sa:Är det inte bättre att ha prylar som håller än en bra agentur?![]()
Är det där ett par Anima freebird? Vad tycker du om dem?yiu-han sa:Lagat lite skidor.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/8f74ea432f4f3b83ea4447a62cfe181d.jpg[/url]
Rensa, färgmatcha, måla, plasta, slipa...
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/fc678a087f6d52a57fcbcce6174c4188.jpg[/url]
Redo för åkning.
Ja förra årets 188'or.herrgard sa:Är det där ett par Anima freebird? Vad tycker du om dem?