Gäsp? Du kanske bara är uppe för sent?

Om man köper nya skidor för 550 euro till frugans födelsedag så vill man ha dem korrekt monterade. Det var det enda SportBittl behövde göra, och sedan skicka i väg dem och ta betalt (i förväg förstås).
Men de klarade tyvärr bara av två av de tre, och de tyckte sedan att jag borde nöja mig med det, vilket kan vara bra att veta. Om du hade fått så snorkiga nonsens-svar från en kundtjänst så hade du också velat meddela andra. Dessutom får SportBittl också en massa positiv gratisreklam här, även av mig. Konsumentmakt funkar bara om man orkar utöva den.
Men visst, det kanske är tjatigt att höra om. Fair enough.
Jag har faktiskt monterat en del bindningar i min ungdom men monterar helst inte i onödan om bindningar på skidor som är sprillans nya. Särskilt inte om de rätta hålen delvis skulle överlappa de gamla som SportBittl slarvigt borrat snett.
Det var nog främst därför de inte ville ta tillbaka dem.
Frugan åker på dem och är nöjd ändå, men hon känner sidoskillnad, dvs snedmonteringen känns bara som något negativt när hon har skidorna vänster/höger på ett sätt men inte på det andra. Plus att jag inte känner att jag med gott samvete när den dagen kommer kan sälja dessa skidor med sneda bindningar vidare utom möjligen till någon ovän (men jag har ingen sådan f.n.) eller med rejäl rabatt. Också det vet Sport-Bittl, förstås.