Vad gjorde du med din utrustning idag?

Provmonterade nya Pivot 2.0 på en gammal skida. Testade först med bsl 315mm men det fungerade inte riktigt till 325mm pjäxa, så får bli 325, (kan ju vara fel på pappersmallen) nu går det att justera neråt säkert minst 15mm och upp c:a 5mm. Lite förbättringar med armarna på häldelen som nu är böjda och inte riskerar att ta i pjäxan.
Bättre indikering av förspänningen också.

Bilagor

• IMG_9455.webp
    IMG_9455.webp
    372.3 KB · Besök: 60
  • IMG_9457.webp
    IMG_9457.webp
    330.3 KB · Besök: 59
  • IMG_9458.webp
    IMG_9458.webp
    288.9 KB · Besök: 67
  • IMG_9460.webp
    IMG_9460.webp
    342 KB · Besök: 63
  • IMG_9463.webp
    IMG_9463.webp
    249.9 KB · Besök: 67
  • IMG_9461.webp
    IMG_9461.webp
    144.1 KB · Besök: 66
Tack för den, Skistar! Jag vet vad jag kommer att göra med min utrustning när jag hittat en ledig tid i tvättstugan. Nästan ny jacka 😣 . Låt oss hoppas det inte blir ett permanent minne från årets skidtestarhelg.
Visa bilaga 42372
Du ska inte tvätta den innan du har visat den för Skistar.
Hustrun fick brunsvart klet från Stjärnliften på sin gråa Bec de-jacka.
Vi gick till Skistar kabin och visade upp den.
Jag hade tagit på mig min bästa ” nu är jag förbannad gammal sur gubbe min ” här ska bråkas.
Dom ringer efter en lifttekniker som kommer och luktar/smakar på kletet.
Det här är smörjfett som vi använder till stolarna. Det är vårt fel säger han och går därifrån.
Lång historia kort: hon fick hämta ut en Rido Shell Jacket från EQPE-butiken som ersättning.
Fläckarna går aldrig bort helt, men syns inte så mycket efter allt skrubbande med olika medel.
Jag skulle ta en bild på den men hon verkar ha den idag.
En bild på den hon fick ut.
Stalltips: bråka som faen med dom!

IMG_0811.webp

Det är inte heller någon som har pratat funktion här.
Tycker du att det är snyggt?
När och om han vill sälja jackan, där rök en del pengar!

IMG20251217110508.webp
Gjorde iordning höstens två andrahandsköp så de är redo för snön om en knapp vecka.
Inte värst sönderhärjade så runda tre timmar i verkstan räckte för två par skidor.

Jackan är tvättad och det mesta av fläckarna är kvar. Har inte orkat höra av mig till Skistar, men borde väl ta tag i det även om jag inte har några större förhoppningar.

Efter att jag i vanlig ordning varit extra snäll hela året kom Tomten med dom här några dagar tidigare.
Blizzard Thunderbird 82 R15.
Han påstod att han köpte ut dom från skidtestet förra helgen?
Hur visste han att dom stod högt upp på min önskelista?
Nu blir det kavring och carving i Jul 🎅 ⛷️
IMG_0828.webp

Med matchande bindningarna?
Kör med väldigt omatchande bindningar. Kan inte bestämma mig för vilken bindning som ska köpas. Jag är ganska dålig på att köpa nya saker så det blir troligen på rean i slutet på säsongen som inköp kommer göras. Vill ha orangea men hittar inga.
Edit: inga jag vill ha eller endast i fel storlek.

Senast ändrad:
Bytte ut mina sulor på pjäxorna till tursulor och ska ställa in förspänning, din och afd på shift2 binding som monterats på ett par atomic backland.
1000043441.webp

Verkar afdn vara vettigare än på shift1?
Har inte ägt shift1 men det var ju en av de största sakerna de ändrat på. Den är så att säga steglös så du kan justera mikrojustering. Utöver detta har de gjort dinfönstret tydligare, grövre spak för att växla till gåläge på tån. Vingarna på tån är också grövre. Shift2 har en ny stopper som har högre gåläge om man fäller upp den och lösningen för stopper i gåläget ska vara bättre också.

Piffa till dotterns nya bräda.
Ja, för er med koll har dottern också fått en Jones bräda, hon lär åka som sin far.

”In i djungeln med dunder och brak
Det är en hetsig expedition
Med mängder av grogg uti kropp och bagage
Inleder vi vår mission”
dånar medans vallajärnet värms.
Känner du inte igen texten så skämmes tamigtusan.
Hoj hoj!

Bilagor

• IMG_5663.webp
    IMG_5663.webp
    874.7 KB · Besök: 40
”In i djungeln med dunder och brak
Det är en hetsig expedition
Med mängder av grogg uti kropp och bagage
Inleder vi vår mission”
dånar medans vallajärnet värms.
Känner du inte igen texten så skämmes tamigtusan.
Ett kassettband med mestadels the Kristet Utseende fastnade i bandspelaren på min första bil och gick på repeat. Har nog inte hört denna låt sedan dess, är det fultjack kanske? Borde ändå vara bra tempo för att få saker gjorda, vill minnas att musiken inbjöd till att köra snabbt i alla fall.

Tror jag lyckades rädda bandet innan bilen skrotades, blev sugen på att leta upp det nu. Husvagnen i fjällen har ju bara kassettbandspelare.

Senast ändrad:
Ett kassettband med mestadels the Kristet Utseende fastnade i bandspelaren på min första bil och gick på repeat. Har nog inte hört denna låt sedan dess, är det fultjack kanske? Borde ändå vara bra tempo för att få saker gjorda, vill minnas att musiken inbjöd till att köra snabbt i alla fall.

Tror jag lyckades rädda bandet innan bilen skrotades, blev sugen på att leta upp det nu. Husvagnen i fjällen har ju bara kassettbandspelare.
Raiders or the lost fultjack! Helt rätt, låter som du hade magiska resor i den bilen.
I mitt huvud var det en 244glt du hade 😁
Husvagn utan kristet utseende måste vara som en alkoholfri grogg.

Första gången jag ska montera med riktig bindningsmall 😬, kan man lita på den ( går det att göra fel🤔)
Finns ju många butiker som har misslyckats…

Bilagor

• IMG_9891.webp
    IMG_9891.webp
    299.9 KB · Besök: 44
  • IMG_9890.webp
    IMG_9890.webp
    355.3 KB · Besök: 39
Skurit till hudar, lite långa men ska väl funka

Bilagor

• IMG_9905.webp
    IMG_9905.webp
    446.9 KB · Besök: 41
  • IMG_9906.webp
    IMG_9906.webp
    501.9 KB · Besök: 45
Det är man nyfiken på, återrapportering gärna.
Jag markerade centrum på en bit maskeringstejp för hålet längst fram och samma för hålen längst bak så jag kunde se att det verkligen blev centrerat. Det blev det men den känns ju lite sådär då det är ganska mjuka plastklossar typ PP, som kämmer mot stålkanterna. Jag gjorde ett par omtag tills jag tyckte det blev perfekt. Kan ha varit inbillning men då det är en lång styrhylsa i mallen och inte helt lätt att se rakt uppifrån. Blev bra i alla fall så kanske inte hade behövts.

Tillbaka
Topp