Vad göra för att förhindra att det gör ont i benen vid bakåt vikt ?

nostar

Aktiv medlem
När jag ramlar och får bakåt vikt gör det ont som bara den i mina ben, finns det nåt sätt man kan motbygga detta på ? till exempel ska man spänna pjäxornas övre spännen lösare ? eller liknande

av pjäxans kanter?

isånna fall kan du exprimentera med bitar av liggunderlag för att "jämna ut" pjäxkanten...

Still:

Nee, inte precis av kanterna. Men kan ju kolla på det.

Vic:

Vad ska det ge då ? Då jag bara har småfjun och inget grobbian hår där :P Har bara en massa hår på huvvet

du borde snarare spänna åt dom o skippa bakåtvikten, för visst får du väl ont i benhinnan?

NOSTAR: Han menar att du ska raka dom som du rakar fajset!

Du ska se till att dina pjäxor passar riktigt bra och att de är ordentligt spända för är dom inte det så glider foten fram i pjäxan när du landar med bakvikt och då blir det en brytpunkt vid pjäxkanten. Om du däremot har ordentligt dom ordentligt knäppta så glider inte foten fram och trycket fördelas över hela bakdelen.

Joakim: Okej, få testa det imorrn, du har fattat precis rätt vad det gällde om.

Johan: Okej, ska köra på det !

Tack för alla svar !

Sen till alla som skriver: Raka sig vad ska det va bra för ? Onödigt till tusen och slöseri med åktid ;)

det hjälper faqtist om man rakar benen... men får inte ont där eftersom håret "gnuggas" mot pjäxan om man
har en massa hår! men det hjälper ju inte å raka benen om man får ont av att man landar knasigt!

Nee, det är ju som sagt var i benhinorna det gör ont, och inte av håret(fjunen) på bena. Men tack för alla svaren jag fått !

Gott Nytt år på er ALLA !

Tillbaka
Topp