Vad har du i quivern 10/11?

Blide

Medlem
Kände mig lite nyfiken på vad folk har investerat i inför vintern. So, vad har du egentligen att välja bland beroende på förhållande och aktivitet?

Själv kör jag vidare på mina EHP 193 07/08 med Dukes för den mesta av åkningen, skall bara få sig en ordentlig service så går de som tåget igen. Är ju dock lite sugen på nått nytt för att få lite bättre kantgrepp, men gillar de skarpt förutom det... Tänker för det mesta använda mina Full Tilt Konflict tillsammans med dem.
För vinterns turande har jag köpt på mig Dynafits The Stoke 182 med FT12 med tillhörande Titans. Har inte åkt på nån del av den riggen ännu, men Titan är förvånande styv när man har den på foten och flexar, skall bli skoj att testa tillsammans med alpinsulorna och EHP också.

Ett par gamla ehp 186 (svarta modellen) med hammerheads. Gillar dom och åker antagligen inte bättre på ett par andra skidor även om det vore roligt att testa något nytt. Synd att man är begränsad när det gäller att testa skidor monterade med telisbindning på dom stora skidtesterna. Så pass begränsad så att det inte finns med på världskartan. Förståeligt iofs då det är få som åker.

DPS 112:or med ett par FKS180, sedan har jag mina gamla XXL från 2006 när det behöver gå fort:)

Senast ändrad:
Moment Ruby med Griffon, Moment Night Train med Jester lutar det åt nu. Men är inte riktig säker än. Beror på vart jag skall i vinter. Belafonte ligger ju gott till annars.

08/09 Faction 3.zeros med Baron. Har dock tänkt byta bindningen till en schitzo då jag inte kommer behöva koppla lös hälen något iår.
Sen har jag ett par schletna Kung Fujas 09/10 jag tänkte leka lite med.
Sen måste jag köpa ett par pistskidor.. -_-

Mest bara kompletteringar till det befintliga...
- Dumonten är fortfarande till salu och jag hoppas att de får ny förare till hösten.
- Lotusarna "ersätts" med ett par Wailer 112RP. Även jag slänger på FKS185. Lotusarna är kvar i stallet men är mer backupskida... Ev. turskida i framtiden!
- Ett par Alpha2 tillkom efter att bilden togs, och de är så grymma att de stannar. Ev. att det blir ett par Salomon 2012 med FKS155 om de är så grymma som jag hoppas de är! Vi får se efter testhelgen...
- Sedan blir det ett delat ägande av ett par El Dictators med en polare. Wailern är nog inget huck-monster, och Diktatorerna verkar för roliga för att inte testa!!!

Layovers:
Originale 1080´s med s900 (lek og små bakker, lære junior å stå på ski til neste år)
Bluehouse Shoots med FKS 185 (uforbeholden charging i myke forhold)

Nytt:
Superhemmelig nr 1 FKS 155 (pudderlek, flytmonster)
Superhemmelig nr 2 FKS 155 (freeride allround med switchtendenser)
Superhemmelig nr 3 FKS 155 (freeride allround charging, men leken)

+ et par som får FT12 (blir nok nr 2 el nr 3, får se)

Støvler: Agent 130 og Titan

Senast ändrad:
ski logik howitzer 186, 2011, marker duke
ski logik bomb squad 188, 2011, marker jester

ev. också ski logik depth hoar, 2011, marker jester

Senast ändrad:
Carled, trevligt att du ger dig på diktatorn!

Själv då?

2010/2011 DPS Lotus med Rossi XXL 200
06/07 Gotama med ?, ja det vet jag inte än.

Senast ändrad:
chevrolet-camaro.jpg

Vinter med jobb i Stockholm...

I övrigt lär det nog bli att använda andras koger.

armda jj med jester schizo och armada t-hall med elan 14

Utter... Det är bara en anledning att handla på sig lite race-skidor och roliga parkskidor! Även om Flottsbrobacken är den enda backen där man kan sträcka ut med GS-skidorna, Hammarby är lite för kort och brant.

K2 Nancy 179 och MissDemeanor 164 med Griffon och Kexchokladbindningen, respektive.
Jobbigt nog börjar korta skidorna bli väldigt trötta, och så var det ju det där med rockerlagg..

Materialsporter är bra för allt, utom plånboken.

DPS Wailer 112RP - Marker Duke
Salomon XW-Lab - Salomon STH16 (gamla och slitna)
Stöckli Laser Cross Pro - Salomon S14 (ännu äldre men mindre slitna än XW-Lab:en)

Funderar på ett par allmountain för *pistorienterad* allroundåkning i Sverige men skall ändå funka i (svensk) offpist. Typ Blizzard 8.7, Sultan 85, Völkl AC50 eller liknande någon med erfarenhet av dessa? Tror att Wailern är för fladdriga för att vara riktigt bra i pisten, vi får se.

Jag gillar ditt åk Utter! Är det en sån där miljöbil? :lol:

Är ganska nöjd med min quiver:
DPS Lotus 120, 200cm (P18)
DPS Wailer 112RP, 190cm (1x pure med P18, 1x hybrid med demobindning)
DPS Wailer 105, 188cm (Duke)
:D

I år är enda nykomlingen 09/10 Elan Boomerang med Duke. Hann provåka den lite i påskas och insåg att jag inte längre behövde mina gamla Head Mojo90, så de fick ny ägare.
Annars blir det fortsatt telisglidande på K2 Kahuna (den gamla blå) och Atomic 10:ex, båda med Cobra.
Till park/pist med fast häl har jag kvar två gamla Head Mad Trix.
Med andra ord sänker nykomlingen Elan medelåldern på min quiver från 7,5 till 6 år... HA!

Nja Carled, du vet min bakgrund är race. Så det där kan jag redan... Har redan får diverse förfrågningar om att träna kids. Men det är klart, kanske montera upp mina gamla wc-atomic. 155cm slalomvapen, men dom är ju för korta nu för tiden. Eller kanske gå old school och ta fram mina sjukt snabba Salomon Pro-Link WC 201 SL.

Mmm, Nojlas. Den främjar min arbetsmiljö! :D Men det hade varit ännu trevligare med lite mer tillgång till vår Råtta ;)

Kvar från tidigare blir:
2009 EHP 186:orna med STH14 (ska bytas mot STH16)
2009 Fatypus Alotta 180 med STH 16.
2006 Rossignol Bandit B2 med Cobra

nytt blir Nordica Radict med STH16....ska bli intressant...kör "grisen i säcken" på dom.

snubblar jag över billiga GS-lagg kanske jag råkar kosta på mig lite...men puder har prio över pist så blir det inga pistlagg så överlever jag ändå!

EHP 186 09/10 med STH 16
CRJ 180 09/10 med STH 16, till salu i förmån för parkskidor
Atomic Blog 185 10/11 185 med Cobra R8 ska inhandlas

moment bibby 190 bestællda och ska hæmtas på freeradicals premiæren!! :D
Køpte de via Skistore som levererar som vanligt :)

jet sa:
JJ's 185 med någon Sth16 samt 2 par Alpha 1 med Sth16.
Utökade nyss min samling med ett par Moment Night Train 186 också. Ska bli skoj att prova!
Sen har jag nog både ett extra par gamla JJ's och Alpha 1 som ligger och skräpar i förrådet...

blir bara ett par skidor iår tror jag och det lutar åt line sfb med sth 16 på.

jävla slit och släp med massa skidor.

Rossignol S7 188 cm 10/11 med Look Pivot 18 XXL
Völkl Kuro 185 cm 09/10 med Marker Jester
Völkl Bridge 177 cm 08/09 med Fritschi Freeride Diamir Plus

Är dock inne på att köpa ett par K2 Sidestash för att ha som turskida, sätta Fritschi-bindningen på dem och sätta ett par gamla Jester på mina Bridge och ha dem som parkskidor.

Hasse_Lindborg sa:
Moment Ruby med Griffon, Moment Night Train med Jester lutar det åt nu. Men är inte riktig säker än. Beror på vart jag skall i vinter. Belafonte ligger ju gott till annars.
Blev tydligen hela serien med testskidor som blev mina. Allt från Moment El dorado till Moment Comi. Bara att välja och vraka i vinter då ;)

BTW, kollade de länkade skidorna högst upp... Notera vilka märken som är välrepresenterade. Man kan nästan se vilka profiler som varit inne och skrivit i tråden! :P

Tillbaka
Topp