Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?

• Trådstartare Trådstartare MnO
  • Start datum Start datum
PNyberg sa:
Katana 191 känns bara helt råååå. Men hur är nya konstruktionen?
Må si jeg er veldig overraska over hvor mykt 191 Katana testa på FF's fleks indeks når jeg åpna siste nummeret nå nettopp (44335). Var jo mykere enn Gotama i følge talla. Dog blei den kåra til "beste allroundski 106-115 midje". Du jobber som vanlig i morra forresten? Må innom og plukke opp skia mine..

Senast ändrad:
MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Må si jeg er veldig overraska over hvor mykt 191 Katana testa på FF's fleks indeks når jeg åpna siste nummeret nå nettopp (44335). Var jo mykere enn Gotama i følge talla. Dog blei den kåra til "beste allroundski 106-115 midje". Du jobber som vanlig i morra forresten? Må innom og plukke opp skia mine..
Er nye Legend Pro testa? :) Bor jo langt pokker i vold oppi nord, vi får ikke FF før neste fredag (ikke kødd), så jeg får ikke lest det på en liten stund.

arild_ak sa:
MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Er nye Legend Pro testa? :) Bor jo langt pokker i vold oppi nord, vi får ikke FF før neste fredag (ikke kødd), så jeg får ikke lest det på en liten stund.
Testa Aurelien Ducroz pro modellen i 192, det er vel samma skien som LPR 105, bare med annen grafikk. Anyhow, flekstalla er hvertfall 45534.

Senast ändrad:
jo! Samme skiten. Hva sa de for noe fornuftig? Var og befølte Aurelien på XXL i går, og den var riktig nok ganske så myk i tuppen (hoho). Vurderer sterkt å gjøre det til bakke/toppturski.

arild_ak sa:
jo! Samme skiten. Hva sa de for noe fornuftig? Var og befølte Aurelien på XXL i går, og den var riktig nok ganske så myk i tuppen (hoho). Vurderer sterkt å gjøre det til bakke/toppturski.
"Teknisk: Gjennomsnittlig stiv bak- og midtski med myk framski. Litt rocker foran, ganske lav tuppvinkel. Lang svingradie. Skia er tung og har aluminiumskonstruksjon

På snø: Dette er først og fremst ei skikkelig gunneski, men overraskende lett. En ski som aldri svikter på den type terreng den er konstruert for. Ikke ulik norgesvennen Legend Pro. Det er ei ski til hele fjellet, men aller helst med tuppene pekende rett nedover. Ikke tenk på underlaget, denne skia takler det meste. Ikke så lang radie til en proski å være, den lystrer, men leken er den ikke, og det er vel ikke meninga heller. Fart imponerer mest, deretter overrasker flytegenskapene positivt."

Bra den ikke vant noen pris, så er det vel noen igjen til meg når våren kommer!

Takk skal du ha! :)

PS: Oppdaterer SFI-lista når jeg har bladet i hånd. Du skal slippe å gjøre en ny, knusende gjennomgang av tallene. Det er for pappapermfolket.

Om vi inte hade varit så jäkla veka back in the days (1905) så hade vi haft detta på svenska. Nu har jag en hel sida rappakalja.

MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Tailen är iaf sjukt jäkla styv! Det ska den ha. Så jag vet inte var de har fått flextalen från. Tror de råkade testa Bridge och inte Katana.... typiskt alltså!

Yes. Jag jobbar imorrn som vanligt.

Enig i at de må ha testet en annen ski enn Katana når det gjelder fleks... Enten en annen ski, eller så har Völkl endra den KRAFTIG siden i vinter, uten å si fra til Fri Flyt.

In other news, så har de brukt målingene fra Countdown 3 i anmeldelsen av Countdown 2, virker egentlig som om alt annet enn grafikken er Countdown 3... Får ringe de i morgen.

Senast ändrad:
arild_ak sa:
FF strikes again? Go get them, Simen! ;)
Tja, kanskje ikke helt uforståelig at en forskjell så lite som et tall i navnet kan misforstås eller bommes på. Eneste som er litt synd er at det blir et stort sprik mellom hva vi sier ang. de tekniske spesifikasjonene av skiene, ettersom vi sier 25m radius, og de måler 40 (28 - 54 - 36). SFI-en er ganske lik, 65457 for Countdown 2 og 65456 for Countdown 3. Yeye, ringer dem i morgen.

PNyberg sa:
MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Tailen är iaf sjukt jäkla styv! Det ska den ha. Så jag vet inte var de har fått flextalen från. Tror de råkade testa Bridge och inte Katana.... typiskt alltså!

Nyere forskning viser at jeg kan være "litt" fyllesjuk i morra :P Har nettopp vekt en venninne som hadde sovna søtt...

MrLarsen sa:
PNyberg sa:
MrLarsen sa:

Nyere forskning viser at jeg kan være "litt" fyllesjuk i morra :P Har nettopp vekt en venninne som hadde sovna søtt...
Mmmm samme her. Damn T-heim by night...

Tråkigt att det är så svårt att läsa norska. Skrev ni att det är ett test av allroundskidor mellan 106-115 i senaste numret av Fri Flyt.

Jag tror på overlap...

4FRNT EHP 186 med dukes
4FRNT EHP 193
4FRNT Renegade
Fischer Lunar puckelskiz
PRE M5 195 nostalgi

Vill ha ett par med 100-105 midja, byter gärna mina EHP 186 mot ex ett par Shogun...

LoBoMan sa:
Jag tror på overlap...

4FRNT EHP 186 med dukes
4FRNT EHP 193
4FRNT Renegade
Fischer Lunar puckelskiz
PRE M5 195 nostalgi

Vill ha ett par med 100-105 midja, byter gärna mina EHP 186 mot ex ett par Shogun...
Vänta med att byta dem till nästa år. Hoji=skinnier Renegade :)

Faen, quiveroppdatering.

Kjøpte i dag, på tur med dronning Amelie i babystrolleren, et par Dynastar LP105/Aurelien Ducroz i 192, montert i kveld med 920 (modifisert) - fruen syntes forresten disse så fantastiske ut. I tillegg kom jeg på at jeg på et eller annet tidspunkt ville komme til å ha behov for langrennski, så jeg kjøpte et par Åsnes Amundsen 201, med trekjerne og stålkanter. Dims: 67/57/52, altså en ekte pintail. Montert med Rottefella BC manual, balansepunkt bestemt til 96cm fra tail. Nye fjellturskiboots også; Alpina BC20. Dette setupet er jævlig mye lettere enn noe med Dynafit. Spennet på Amundsen kan se ut til å være tre cm, og de har innebygget fellelås, ca midt mellom binding og tupp.

Quiveret per i dag, altså (i oppadstigende rekkefølge, lengdebasert):

Dynastar LP105 192 m/920
Whitedot Ragnarok 193 m/916
Faction Thirteen 194 m/FKS155
Åsnes Amundsen 201 m/Rottefella BC manual.

Tillbaka
Topp