vad heter denna "sporten"?

ElinmR

Ny medlem
hej jag håller på med en sak i skolan där man ska skriva om någon "subkultur" och detta kanske inte riktigt är det men det finns ändå samband. Så hur som helst vet någon om någon eller några hemsidor om detta eller några kända personer inom denna sporten typ? det är sjukt svårt att hitta fakta om dem! och om det är någon som inte fattar så förstår jag det för detta blev en väldigt flumig text känns det som. men jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den här sporten för heller, någon som vet eller har något förslag?

Hej Elin.

Förmodar att du inte talar om fotboll nu. Däremot hade det hjälpt en del om du beskrev sporten. Framgår inte vilken sport du talar om. Inte bara skidåkning på freeride.

Senast ändrad:
Bavendal sa:
Hej Elin.

Förmodar att du inte talar om fotboll nu. Däremot hade det hjälpt en del om du beskrev sporten. Framgår inte vilken sport du talar om. Inte bara skidåkning på freeride.
Hej,
Jag hade jätte bråttom när jag skrev det men hur som helst mena jag typ hopp och trix och sånt!

ElinmR sa:
Bavendal sa:
Hej Elin.

Hej,
Jag hade jätte bråttom när jag skrev det men hur som helst mena jag typ hopp och trix och sånt!
Parkour/Freerunning?

Vad alla gör sig dryga i onödan..

Tråden ligger i Åkning->Hopp & Tricks. Tycker det är ganska självklart att det handlar om "jibbing" eller vad gangsters kallar det numera.

Sommaraktiviteter har en egen forumdel

edit: ONT: Kan inte svara på frågan

Senast ändrad:
Skidjibbing ... kallades det åtminstone när JO bockade till sina första TT. Skidförbundet har inom Freestyle uppdelat på puckel, hopp och slopestyle ... så Slopestyle borde väl vara korrekt oxå.

/MM

Senast ändrad:
Jag brukar säga skidåkning. Alpint är racingdelen, Freestyle är aerials och puckel, och friåkning är resten. Park-åkning är just det, park-åkning.

Känns som att "jibbing" är mer rätt då slopestyle är en tävlingsgren!

Det känns ju dock att Elin menar just slopestyle!
Sök efter exempelvis Tom Wallisch, Jon Olsson, Jacob Wester, Bobby Brown, Jossi Wells osv osv.

du kan ju alltid börja med att jibbingen uppfannits av amerikaner som slutade åka puckel. vet inte alla namn men har för mig att JP Auclair va med iallafall :)

magnusericsson sa:
Känns som att "jibbing" är mer rätt då slopestyle är en tävlingsgren!

Det känns ju dock att Elin menar just slopestyle!
Sök efter exempelvis Tom Wallisch, Jon Olsson, Jacob Wester, Bobby Brown, Jossi Wells osv osv.
Jibbing, det är perfekt tack!

Tillbaka
Topp